تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804839680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قشنگ‌ترين توپ دنيا


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: قشنگ‌ترين توپ دنيا
فوتبال- علي كهن‌نسب:
توپ طلاي فوتبال جهان در سال 2008 به كدام‌يك از ستاره‌هاي فوتبال جهان خواهد رسيد؟!

نام 30 بازيكن و ستاره فوتبال در سال 2008 در فهرست نامزدهاي نهايي بهترين‌هاي فوتبال جهان قرار داده شد تا پس از رأي‌گيري از 96 روزنامه‌نگار در سراسر جهان، ستاره خوشبخت فوتبال سال 2008 جهان، جايزه بهترين بازيكن سال جهان را دريافت كند.

با توجه به برگزاري رقابت‌هاي جام ملت‌هاي اروپا (يورو 2008) و جام باشگاه‌هاي اروپا همان‌گونه كه انتظار مي‌رفت، اكثر نامزدهاي اين عنوان را بازيكناني تشكيل مي‌دهند كه در اين دو جام درخشش داشته‌اند. در اين ميان كشور اسپانيا، كه توانست پس از سال‌ها قهرماني يورو 2008 را جشن بگيرد، با هفت نماينده به نام‌هاي «فرناندوتورس» (ليورپول)، «سك فابرگاس» (آرسنال)، «ايگر كاسياس» (رئال مادريد)، «ژاوي» (بارسلونا)، «ماركوس سنا» (ويا رئال) و «ديويد ويلا» (والنسيا) بيشترين تعداد نامزدها را در ميان كشورهاي جهان دارد. باشگاه منچستر يونايتد نيز كه قهرمان جام باشگاه‌هاي اروپا شد، سه بازيكن به نام‌هاي «كريستيانو رونالدو» (پرتغال)، «وين روني» (انگليس) و «نمانجاويديچ» (صربستان) را در اين فهرست دارد. البته باز هم رئال مادريد همچون سال‌هاي گذشته بيشترين تعداد نامزدها را در فهرست نامزدهاي انتخابي دارد.

رونالدوي برزيلي

پرافتخارترين بازيكن جهان

معرفي بهترين بازيكنان فوتبال جهان از سال 1991 آغاز شد؛ تا پيش از آن از سوي مجله «فرانس فوتبال» تنها بهترين بازيكن قاره اروپا معرفي مي‌شد. كاري كه از سال 1956 و با معرفي «استانلي ماتئوس»‌ بازيكن باشگاه «پلك پول» انگليس، به عنوان بهترين بازيكن اروپا آغاز شد. ولي انتخاب بهترين بازيكن جهان براي اولين بار از سال 1991 انجام گرفت و «لوتار ماتئوس» ستاره آلماني باشگاه اينترميلان ايتاليا، كه در اوج آمادگي خود به سر مي‌برد، اولين بازيكني بود كه عنوان بهترين فوتباليست جهان را به دست آورد. هر چند كه از آن سال ديگر هيچ بازيكن آلماني نتوانست اين افتخار را براي ژرمن‌ها تكرار كند. برزيلي‌‌ها، پرافتخارترين كشور در اين زمينه به شمار مي‌آيند. آنها هشت بار توسط ستارگان بزرگي چون «روماريو»
(يك بار)، «رونالدو» (سه بار)، «ريوالدو» (يك بار)، «رونالدينيو» (دوبار) و «كاكا» (يك بار) عنوان برترين بازيكن جهان را به دست آوردند. برزيلي‌ها اين‌بار در فهرست نامزدهاي سال 2008 تنها «كاكا» را دارند، بازيكني كه سال گذشته با پيراهن آث ‌ميلان ايتاليا، اين عنوان را تصاحب كرد و در اين فصل در كنار «كريستيانو رونالدو» پرتغالي و «ليونل مسي» آرژانتيني براي تصاحب عنوان بهترين بازيكن جهان رقابت نزديكي دارد.

يك توپ و سه مدعي

هر چند 30 بازيكن براي كسب عنوان بهترين بازيكن فوتبال جهان در سال 2008 معرفي شده‌اند، ولي اكثر كارشناسان بخت سه بازيكن را براي تصاحب اين عنوان بيش از ديگران مي‌دانند.

بخت اول

رونالدو مهاجم 23 ساله باشگاه منچستر يونايتد انگليس و تيم ملي پرتغال، كه در چند سال اخير درخشش فوق‌العاده‌اي داشته است؛ سال گذشته بسياري توپ طلا را حق اين بازيكن مي‌دانستند.

رونالدو متولد شهر «فانچال» در منطقه «ماديرا»ي كشور پرتغال است. او فوتبال را با تيم آماتوري «آندونيا» و در هشت سالگي آغاز كرد. شايد يكي از دليل‌هايي كه باعث پيشرفت رونالدو شد، پدر او بود كه در همين باشگاه كار مي‌كرد. رونالدو در مسابقه‌هاي زير 17 سال يوفا در تيم «اسپورتينگ ليبسون» درخشيد تا مورد توجه باشگاه‌هاي انگليس قرار بگيرد. درخشش او در مسابقه با منچستر يونايتد در سال 2003 شانس ديگري بود تا سرالكس فرگوسن، سرمربي باتجربه و نامدار باشگاه منچستر يونايتد، بازي او را تحسين كند و رونالدو را با يك قرارداد مناسب به منچستر يونايتد بياورد تا جايگزين ستاه‌اي به نام «ديويد بكهام» شود. ستاره‌اي كه هواداران از او انتظار فراواني داشتند و رونالدو با بازي‌هاي درخشان خود توانست به خوبي به اين انتظار پاسخ دهد و گل‌هاي زيادي براي اين تيم به ثمر برساند.
بسياري از كارشناسان و علاقه‌مندان به فوتبال به دليل نقشي كه رونالدو در قهرماني تيم منچستر يونايتد در مسابقه‌هاي فصل گذشته جام قهرماني باشگاه‌هاي اروپا و همچنين ليگ برتر انگليس داشت، او را شانس اول دريافت جايزه توپ طلايي و عنوان بهترين بازيكن سال فيفا مي‌دانند.

كريستيانو رونالدو

مارادوناي كوچك آرژانتين

ليونل مسي، ستاره آرژانتيني باشگاه بارسلونا به قدري خوش درخشيد كه به او لقب «مارادونا» دادند. مسي، دومين بخت تصاحب توپ طلاست.

ليونل 21 سال دارد و در شهر «روزاريو» آرژانتين به دنيا آمد. او فوتبال را در پنج سالگي در تيم «گراندولي»، تيمي كه پدرش مربيگري آن را به عهده داشت، آغاز كرد و سال 1995 به «نيوولز»‌پيوست. اما قد كوتاه مسي باعث شد تا چندان مورد توجه باشگاه‌ها قرار نگيرد، ولي كميته استعداديابي باشگاه بارسلونا با مسي قرارداد امضا كرد. مسي در ابتدا در تيم دوم باشگاه بارسلونا توپ زد و طي 30 بازي 37 گل براي اين تيم به ثمر رساند تا همه نگاه‌ها را متوجه خود كند و در 17 سالگي به تيم اول بارسلونا منتقل شود.

مسي در رقابت‌هاي جام‌جهاني جوانان نيز فوق‌العاده بود. علاوه بر قهرماني با تيم ملي آرژانتين، در اين رقابت‌ها با شش گل زده، كفش طلايي مسابقه‌ها و توپ طلايي بهترين بازيكن جام را هم گرفت.

مسي

دن اسپانيايي

«فرناندو تورس» مهاجم اسپانيايي ليورپول به عنوان سومين بخت تصاحب توپ طلا مطرح است. تورس با گلي كه در فينال جام‌ ملت‌هاي اروپا (يورو 2008) درون دروازه تيم ملي آلمان قرار داد، اسپانيا را پس از سال‌ها قهرمان اين جام كرد. پيش از اين گل و قهرماني اسپانيايي‌ها، به او «ال‌نينو»، يعني «پسربچه» مي‌گفتند، اما بعد از قهرماني به او لقب «دن»، كه از لقب‌هاي مهم اسپانيايي است، دادند.

تورس 24 سال دارد و در مادريد اسپانيا به دنيا آمده است. او فوتبال را از باشگاه آتلتيكو مادريد شروع كرد. تورس در 174 بازي خود در لاليگاي اسپانيا براي اين تيم 75 گل زد. درخشش او در آتلتيكو باعث شد تا سران ليورپول به سراغ او بيايند. تورس از سال 2007 به عضويت باشگاه ليورپول درآمد. ولي نخستين بازي‌اش براي تيم ملي اسپانيا‌ در برابر تيم ملي پرتغال و در سال 2003 اتفاق افتاده است.

تورس در يورو 2008 دو گل در برابر تيم‌هاي ملي سوئد و آلمان به ثمر رساند؛ هر دو گل او براي اسپانيايي‌ها سرنوشت ساز بود.

درخشش تورس در جام ملت‌ها و همچنين در ليگ برتر انگليس سبب شد تا نام او نيز به عنوان يكي از نامزدهاي اصلي تصاحب توپ طلاي جهان مطرح شود.
 پنجشنبه 7 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 393]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن