تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814981510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده ولي فقيه در سپاه: اساسي‌ترين و زيربنايي‌ترين عامل صيانت از نظام بسيج بوده و هست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نماينده ولي فقيه در سپاه: اساسي‌ترين و زيربنايي‌ترين عامل صيانت از نظام بسيج بوده و هست


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: علت اين كه دشمن در حال حاضر جرات رويارويي با ما را ندارد، حضور بسيج است.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي، نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه روز پنج‌شنبه در همايش مناديان هدايت و ايثار( مديران عقيدتي، نظارت و روحانيون رده‌ها) سخن مي‌گفت، با طرح اين پرسش كه بايد به اين امر بپردازيم كه چه عواملي باعث ثبات انقلاب شده است؟ گفت: در تاريخ دو انقلاب را شاهد هستيم كه يكي از آن‌ها انقلاب موسي‌بن‌عمران در جامعه بني‌اسرائيل و ديگري انقلاب پيامبر عظيم‌الشان اسلام در صدر اسلام است كه انقلاب اول به سقوط انجاميد و انقلاب پيامبر عظيم‌الشان اسلام از مسير خود خارج شد و اگر معصومين (ع) نبودند، مي‌رفت كه به بيراهه بينجامد.

وي افزود: بقاي نظام‌هاي موجود در دنيا، نيروهاي مسلح، پيمان‌هاي نظامي و يا تحت‌الحمايه يك قدرت بودن است كه هيچ‌كدام از اينها را نمي‌توان عوامل زيربنايي دانست. مهم‌ترين عامل استقلال يك نظام تكيه بر نيروهاي مردمي وفادار به اصول است.

سعيدي افزود: از مهم‌ترين دستاوردهاي انقلاب ما استقلال در نيروهاي نظامي بوده است. مردمي‌بودن و ساماندهي نيروهاي نظامي كه در راستاي اهداف انقلاب باشد، مي‌تواند به استقلال يك نظام بينجامد كه در برخي كشورها شاهد هستيم با تشكيل احزاب به اين امر مبادرت مي‌ورزند كه اين نيز در تجربه‌ انقلاب ما امري شكست‌خورده بوده است و بيشتر موجب تنش در جامعه شده است.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، هم‌چنين گفت: بسيج مهمترين عامل زيربنايي ثبات انقلاب است و بايد آن را از معجزات و عنايات الهي دانست. اين موضوع به شكلي است كه يكي از سران كشورها در اين باره مي‌گفت اگر تنها سند انقلاب اسلامي ايران تشكيل بسيج بوده باشد، مي‌توان گفت اين انقلاب موفق بوده است.

وي افزود: منظور از حزب‌الله در قرآن همان بسيج است و اگر در زمان اميرالمومنين علي (ع) بسيج تشكيل مي‌شد، قطعا وقايعي چون وقايع زمان آن حضرت و رخدادهايي مانند عاشورا را شاهد نبوديم. اساسي‌ترين و زيربنايي‌ترين عامل صيانت از نظام همين بسيج بوده و هست.

سعيدي در ادامه از زبان يكي از تئوريسين‌هاي غربي گفت: وي مي‌گويد نظام جمهوري اسلامي ايران مانند پرنده‌اي است كه با دو بال سبز و قرمز و زرهي بر تن در حال پرواز است و آن‌چنان اوج گرفته كه تيرهاي ما به آن نمي‌رسد. وي در تبيين اين تمثيل‌هاي خود مي‌گويد بال سبزرنگ اين پرنده انتظار و اعتقاد شيعيان به منجي است و بال ديگر وي كه سرخ رنگ است اعتقاد آنان به شهادت‌طلبي است، هم‌چنين زره بر تن وي ولايت‌پذيري شيعيان است كه در ميان مذاهب مختلف اسلامي، شيعه تنها مذهبي است كه به ولايت‌پذيري معتقد است و اين اعتقادش باعث شده همواره اعتقاد به شهادت‌طلبي و انتظار و منجي‌گرايي در ميان شيعيان زنده نگه داشته شود و بيدار بماند و تا زماني كه اين زره بر تن اين پرنده است، تهديدناپذير و در مقابل حملات ما نفوذناپذير خواهد بود. شيعه با شهادت دو چندان مي‌شود و همانطور كه امام مي‌گويند حيات ما در شهادت ماست.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هم‌چنين گفت: اين تئوريسين غربي اين مطالب را از سر دلسوزي نمي‌گويد و مي‌گويد كه نيروهاي حافظ اين نظام نيروهاي مردمي هستند؛ پس بايد براي تضعيف اين نيروها اقدام به بدل‌سازي اعتقادات آنها كنيم.

وي گفت: غربي‌ها دارند انتظار را در مسيحيت مشابه‌سازي مي‌كنند و به گونه‌اي عمل كرده‌اند كه براي ظهور منجي بايد مسلمانان توسط آنان از راه برداشته شوند، هم‌چنين درباره كربلا با ورود خرافه در آن، تضعيف و مشابه‌سازي آن، در حال تحريفش هستند.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، در ادامه با انتقاد از برخي جريان‌هاي موجود در جامعه گفت: آن‌ گاه كه مقام معظم رهبري در ديدار خود با مسوولان سازمان حج و زيارت نسبت به بي‌بند و باري در صحبت از دولت، توسط يكسري افراد انتقاد كردند، صحبت‌هاي ايشان به گونه‌اي بود كه من ياد حالت‌هاي حضرت امام علي (ع) و صحبت‌هاي ايشان با چاه افتادم.

وي در پايان گفت: علت اين كه دشمن در حال حاضر جرات رويارويي با ما را ندارد، حضور بسيج است.

به گزارش ايسنا، در ادامه‌ اين همايش، حجت‌الاسلام مقدسي نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول‌الله (ص) نيز گفت: امروز برداشت‌ ما از جايگاه بسيج در بسياري از مواقع با آن چه مقام معظم رهبري مي‌گويند، تفاوت دارد. اگر در مقابل توطئه‌هاي دشمنان اين نظام، مقاومت بسيجيان نبود، نظام نمي‌توانست سر پا بماند؛ چون بناي دشمنان، نبود اين نظام است.

وي افزود: امام نظام جمهوري اسلامي ايران را به نظام‌هاي عرفي جهاني كه سرمايه‌داري، كمونيسم و ناسيوناليسم بود، تحميل كردند، سپاه و بسيج هم حافظ اين نظام‌اند؛ از اين رو بايد معنويت در ميان آنها همواره پررنگ باشد و وظيفه‌ ما ترويج ارزش‌هاي اسلامي در ميان آنان است تا نسبت به اهداف مقدس‌شان باورمند و همواره پاسدار و بسيجي گوش به فرمان ولي فقيه باشند.

انتهاي پيام
 پنجشنبه 7 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن