تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815440682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس مجلس شوراي اسلامي با همتاي اندونزيايي خود ديدار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس مجلس شوراي اسلامي با همتاي اندونزيايي خود ديدار كرد
سياسي. جاكارتا. لاريجاني
جاكارتا-علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي و رييس دومين مجمع عمومي مجالس آسيايي و آگونگ لاكسونا رييس مجلس اندونزي و رييس سومين مجمع عمومي مجالس آسيا در جاكارتا با يكديگر ديدار و گفت و گو كردند.

اين صبحانه كاري صبح پنجشنبه و پيش از نشست افتتاحيه سومين مجمع عمومي مجالس آسيا در هتل محل اقامت لاريجاني برگزار شد.

لاريجاني و لاكسونا در اين ديدار بر گسترش مناسبات دوجانبه در همه زمينه ها تاكيد و دستور كار اجلاس سوم مجالس آسيايي را بررسي كردند.

رييس مجلس شوراي اسلامي در اين ديدار با اشاره به بحران‌هاي جهاني و اوضاع عراق ، فلسطين ، افغانستان و انتخابات آمريكا گفت : وضعيت آمريكا در سطح بين‌المللي به نحوي بود كه تغيير را طلب مي‌كرد.

وي افزود: پيروزي اوباما رييس جمهوري منتخب آمريكا بيش از آنكه به نفع دنيا باشد، به نفع آمريكاييان است .

لاريجاني توضيح داد كه آمدن اوباما در حقيقت بازسازي چهره جنگ طلب بوش در دنيا و عقيم ماندن بسياري از طرح‌هاي بوش بود.

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت : اينكه سياستمداران جديد چه اقداماتي در سطح بين‌المللي مي‌خواهند انجام دهند، هنوز به درستي روشن نيست ، اما از برخي مولفه‌هاي آن آشكار شده است .

وي توضيح داد: آمريكا در حوزه عراق علاقه دارد زودتر از اين كشور خارج شود، اما در حوزه افغانستان وضع متفاوت است .

لاريجاني افزود: در افغانستان آنها مي‌خواهند نيروي خود را براي مبارزه با آنچه آن را تروريسم مي‌خوانند، زياد كنند و فرمانده قبلي نيروهاي آمريكايي در عراق را به افغانستان فرستادند.

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت : به نظر مي‌رسد قصد آمريكا در افغانستان اين باشد كه جاي پاي خود را محكم كنند، البته هنوز روشن نيست كه تاكتيك آنها چيست.

وي افزود: البته در عراق روشي را دنبال مي‌كنند كه مبهم است و آن توافقنامه خروج است كه اصرار دارند امضا شود. اين توافقنامه بيش از آنچه توافقنامه خروج باشد، نوعي تثبيت حضور آمريكا در عراق است .

لاريجاني گفت : اين رويه مانند رويه‌اي است كه آمريكا پس از جنگ جهاني دوم با ژاپن كرد.

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت : به نظر مي‌رسد آمريكا در حوزه فلسطين استراتژي فشار به مردم فلسطين را دنبال مي‌كند.

وي افزود: علت اين فشار، مشكلات داخلي اسراييل است . اسراييلي‌ها ياس و نااميدي زيادي دارند وآمريكا تلاش مي‌كند، با فشار روي فلسطينيان اين مشكلات را حل كنند.

آگونگ لاكسونا رييس مجلس نمايندگان اندونزي و رييس سومين مجمع عمومي مجالس آسيا نيز در اين ديدار خواستار گسترش مناسبات ايران و اندونزي شد و گفت : اندونزي تلاش مي‌كند تا از بحران مالي جهان كمترين آسيب را ببيند.

وي افزود: با اتخاذ سياست‌هايي تلاش مي‌شود آنچه در بحران سال ‪ ۱۹۹۷‬ميلادي به سر اندونزي آمد، تكرار نشود.

رييس مجلس نمايندگان اندونزي گفت : اندونزي هنوز تاثيري از بحران مالي جهان نپذيرفته است ، اما نگران هستيم كه در اوايل سال آينده ميلادي اين بحران تاثيراتي روي اقتصاد اندونزي داشته باشد.

سومين مجالس كشورهاي آسيايي روز پنجشنبه در جاكارتا مركز اندونزي با سخنان رييس جمهوري اندونزي گشايش يافت . در اين اجلاس سه روزه نمايندگاني از ‪ ۳۰‬كشور آسيايي حضور دارند. مجمع مجالس آسيايي به ابتكار مجلس شوراي اسلامي و با حضور ‪ ۴۰‬پارلمان از كشورهاي مختلف آسيا در تهران تولد يافت و با توجه به ظرفيت‌هاي پارلماني جمهوري اسلامي ايران دبير خانه ثابت اين نهاد سياسي در تهران مستقر شد.

در دوره مجلس هفتم شوراي اسلامي دو مجمع عمومي در تهران برگزار و ضمن تصويب اساسنامه و انتخاب دبيركل ، گروه‌هاي كاري و كميته‌هاي فرعي براي تدوين راهكار حركت آينده مجمع و نقشه راه مجالس آسيا براي رسيدن به جايگاهي كه زيبنده آسيا در هزاره سوم باشد، بر عهده دبيرخانه نهاده شد و حدود ‪ ۱۰‬كميته فرعي بر اساس مصوبه مجمع عمومي در دبيرخانه تشكيل شد و اين كميته‌ها در حوزه‌هاي اقتصادي و سياسي و فرهنگي فعاليت خود را آغاز كردند. در نخستين اجلاس مجمع عمومي مجالس آسيايي براي صلح كه در آبان ماه ‪ ۱۳۸۵‬در تهران برگزار شد، بنا به پيشنهاد ايران مجمع مجالس آسيايي به تصويب رسيد و نخستين جلسه خود را تشكيل داد.

دومين نشست مجمع مجالس آسيايي نيز سال بعد در آبان ماه ‪ ۱۳۸۶‬در تهران برگزار شد و سندهاي پيشنهادي شوراي اجرايي مجمع عمومي آسيايي كه شامل مبارزه با فساد، فقرزدايي ، صندوق پول آسيايي ، بازار يكپارچه انرژي ، معاهده دوستي ، جهاني‌سازي ، تنوع فرهنگي و بيانيه تهران درباره حقوق زنان در دستور كار آن قرار داشت .
 پنجشنبه 7 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن