تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813310668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هيچ دارويي براي درمان کمردرد در بازار وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: يک فوق تخصص ارتوپدي با بيان اينکه نبايد فريب تبليغات رسانه هاي بيگانه را در استفاده از داروهاي کمردرد خورد، تصريح کرد: تا به حال هيچ داروي خاصي براي درمان انواع کمردرد ها در پزشکي پيش بيني نشده فقط در برخي موارد حاد، داروهاي مسکن و ضد التهاب تجويز مي شود.


دکتر محمدرضا گيتي در گفت.وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا - منطقه علوم پزشکي تهران با بيان اينکه کمردرد بعد از سرماخوردگي شايع ترين علت غيبت افراد از محيط کار محسوب مي شود افزود: مردم اغلب کمردرد را ناشي از کار سنگين يا طولاني مدت مي دانند در صورتي که هيچ رابطه اي بين اين دو وجود ندارد و افراد مي توانند در همه سنين درگير اين بيماري باشد.

وي در ادامه مشکلات ناشي از دردهاي ديسک، ساييدگي آرتوروز، اشکلات وضعيتي فرد يا گودي کمر را از مهمترين انواع کمردردها برشمرد و گفت: کمردرد ناشي از ديسک يکي از مهمترين و متداول ترين نوع اين بيماري.هاست که افراد زيادي در سنين مختلف به دليل اين مشکل به مراکز درماني مراجعه مي کنند. دکتر گيتي در ادامه ديسک را يک صفحه ژلاتيني با الياف فرا گرفته فضاي بين دو مهره کمر تعريف کرد و تصريح کرد: ايجاد حرکت در ستون فقرات کمر و تحمل ضربات وارد شده بر اين ستون در اثر دويدن يا پريدن افراد از مهم ترين وظايف ديسک ها محسوب مي شود، که اگر اين فشارهاي وارد شده زياد باشد ديسک ها حالت ژلاتيني خود را از دست داده و فرد را دچار کمر درد مي کنند. اين فوق تخصص ارتوپدي افزود: سياتيک مرحله حاد بيماري ديسک است و در صورتي که الياف بين بافت ديسک ها پاره شود، ماده ژلاتيني بين آن از اطراف بيرون زده و فرد را دچار سياتيک مي کنند.
جراحي تنها راه درمان درد سياتيک طولاني مدت است وي در ادامه با بيان اينکه عوامل روحي و رواني در دردهاي سياتيک تاثيرگذارند ، تصريح کرد: دردهاي سياتيک را مي توان با استراحت مطلق و رعايت نکات بهداشتي مثل انجام ورزش هاي اصولي، کاهش وزن و درمان افسردگي برطرف کرد و در صورتي که با رعايت موارد ذکر شده نتوان درد سياتيک را ظرف دو ماه درمان کرد، پزشک معالج از روش هاي جراحي استفاده مي کند. اين دانشيار دانشگاه علوم پزشکي تهران در خصوص تفاوت دردهاي ناشي از ديسک و سياتيک گفت: دردهاي ديسک محدوده اطراف کمر و لگن را فرا مي گيرد در صورتي که دردهاي ناشي از سياتيک از ناحيه کمر شروع شده و پا را هم درگير درد مي کند. دکتر گيتي در ادامه با بيان اينکه هيچ داروي خاصي جهت درمان انواع کمر درد ها توصيه نمي شود، اظهار کرد: نبايد افراد تحت تاثير تبليغات رسانه هاي بيگانه و بدون مشورت با پزشک از داروهاي غير مجاز در بازار جهت درمان کمر درد خود استفاده کنند.
نشستن طولاني روي صندلي ممنوع!


وي در ادامه با اشاره به نامناسب و غير استاندارد بودن طراحي انواع صندلي هاي موجود در محيط هاي کاري، محل قرار گرفتن آنها و بي توجهي افراد به نحوه ي نشستن روي اين صندلي ها، توصيه کرد: لازم است افراد با توجه به اين شرايط نامناسب کاري از نشستن مداوم روي صندلي خودداري و هر چند ساعت يک سري ورزش ها و تمرينات کششي تقويتي جهت دوري از انواع کمردردها انجام دهند.


اين فوق تخصص ارتوپدي در خصوص علل گودي کمر در افراد نيز گفت: بد يا دمر خوابيدن و انجام ورزش هاي نامناسب باعث ايجاد گودي و تشديد انواع دردهاي کمري در افراد مي شوند.

وي در ادامه با بيان اينکه جراحان مغز و اعصاب و متخصصان ارتوپدي قادر به درمان انواع کمردردها هستند اظهار کرد: اين متخصصان توانايي درمان انواع کمردردها، با انجام جراحي هاي پيچيده و يا درمان هاي چند رشته اي مثل فيزيوتراپي، توان بخشي و ورزش درماني را دارند.


دکتر گيتي در پايان در خصوص روش هاي تشخيص انواع کمردرد ها در افراد گفت: متاسفانه بيشتر افراد تصور مي کنند براي تشخيص دقيق کمردرد حتما بايد ازتصوير برداري ام، آر، آي استفاده شود در صورتي پزشک قادر است، با انجام انواع مشاوره هاي شفاهي از بيمار نوع درد را تشخيص دهد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 268]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن