تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804419312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون جهادكشاورزي خراسان‌رضوي: بيش از40 درصد دام كشور در استان خريداري شده است محدوديتي براي استمهال وام‌هاي كشاورزان و دامداران وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون جهادكشاورزي خراسان‌رضوي: بيش از40 درصد دام كشور در استان خريداري شده است محدوديتي براي استمهال وام‌هاي كشاورزان و دامداران وجود ندارد
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

معاون برنامه‌ريزي و توسعه سازمان جهادكشاورزي خراسان رضوي گفت: در ماده 10خشكسالي، 280 ميليارد تومان به استان اختصاص پيدا كرد كه اين رقم معادل 12 درصد كل اعتبارات خشكسالي كشور است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان، سعيد زريني در جلسه كارگروه آب، كشاورزي و منابع طبيعي شهرستان بردسكن عنوان كرد: در راستاي خريد دام مازاد از دامداران استان در دو ماه اول اجراي اين طرح، استان خراسان رضوي با خريد 400 هزار راس دام، 65 درصد خريد دام كشور را به خود اختصاص داد و در حال حاضر نيز 42 درصد كل دام كشور در خراسان رضوي خريداري شده است، كه 154 هزار راس آن به صورت اماني در حال پرواربندي است.

وي درخصوص استمهال وام‌هاي كشاورزان و دامداران‌ استان، تصريح كرد‌: از اعتبار اختصاص يافته به استان، 143 ميليارد تومان آن براي استمهال وام‌هاي كشاورزان و دامداران خسارت ديده در نظر گرفته شده است.

زريني افزود: در بحث استمهال وام‌هاي كشاورزان و دامداران خسارت ديده هيچ محدوديتي از لحاظ مبلغ وام در استان وجود ندارد و تا هر سقفي كه كشاورزان‌ مشمول آن قرار بگيرند، بدون مراجعه به بانك‌هاي عامل وام آن‌ها تمديد خواهد شد و ديركرد و سودي به آن‌ تعلق نمي‌گيرد.

معاون برنامه ريزي و توسعه سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي بيان كرد: براي خسارت‌ ديدگان فاقد بيمه در استان، مبلغ 26 ميليارد تومان اعتبار به خراسان رضوي اختصاص يافته است.

وي اظهار كرد: تمام محصولات زراعي، باغي و دام سبك استان كه فاقد بيمه هستند، با 16 ميليارد تومان هزينه، تحت پوشش بيمه قرار خواهند گرفت.

وي با اشاره به اينكه براي اجراي آبياري تحت فشار در سال‌هاي گذشته به طور متوسط در سال 3 الي 4 ميليارد تومان اعتبار اختصاص داشته است، گفت: در سال جاري براي اين موضوع 16 ميليارد تومان اعتبار اختصاص يافته است.

زريني‌ با اشاره به اينكه نبود اعتبار براي تامين سوخت خودروها، اجاره خودروها و اضافه كاري پرسنل از مشكلات سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي است،‌ اظهار كرد: سالانه 30 تا 35 ميليارد تومان اعتبار به سازمان جهاد كشاورزي اختصاص داده مي شود، ولي اين در حالي است كه در حال حاضر هزينه‌هاي اين سازمان بيش از 150 ميليارد تومان است.

در ادامه محمدرضا خباز، نماينده مردم كاشمر، بردسكن و خليل‌آباد در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه سرمازدگي و خشكسالي استان در يك قرن گذشته بي‌سابقه بوده‌ است،‌گفت: 40 درصد دام كشور در خراسان رضوي خريداري شده كه اين ميزان نشان‌دهنده عمق فاجعه در استان است.

وي عنوان كرد: با توجه به اين خريد بايد 40 درصد از اعتبارات خشكسالي به خراسان رضوي اختصاص مي‌يافت ولي تنها 12 درصد از اين اعتبارات به استان اختصاص يافته است.

مخبر كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه با سرمازدگي و خشكسالي نمي‌توان مبارزه كرد، افزود:‌ با توجه به وضعيت سرمازدگي، بايد لايحه اعتبار سرمازدگي در زمستان سال گذشته تقديم مجلس هفتم مي‌شد.

وي تصريح كرد: علاوه بر اين با گذشت 5 ماه از تصويب اين لايحه، متاسفانه دولت هيچ اقدام اساسي در اين رابطه انجام نداده است.

به گزارش ايسنا _ منطقه خراسان، حبيب‌الله مقامي، فرماندار بردسكن نيز اظهار كرد: ‌اگر اقدامات به موقع براي خسارات سرمازدگي و خشكسالي انجام نمي‌شد، سطح خسارات افزايش مي‌يافت.

وي با بيان اينكه اعتباري بالغ بر 24 ميليارد ريال به پروژه‌هاي خشكسالي شهرستان بردسكن اختصاص يافته است،‌ يادآور شد: اين اعتبار به 33 پروژه شهرستان اختصاص يافته كه 4 پروژه آن آبي و 29 پروژه ديگر مربوط به طرح‌هاي جهاد كشاورزي است.

وي‌ با اشاره به اينكه 3 شهرستان بردسكن، كاشمر و خليل آباد، بيشترين مزيت را به لحاظ توليدات و سطح زيركشت در قبل از بحران در بخش كشاورزي داشته‌اند، تصريح كرد: در حال حاضر تمام هستي كشاورزان و دامداران منطقه از بين رفته است كه بايد در آينده فضاي خوبي را براي منطقه رقم بزنيم.

فرماندار بردسكن بر فراهم آوردن زير ساخت‌هاي لازم مبني بر ايجاد مجتمع‌هاي گلخانه‌اي و دامداري در اين شهرستان تاكيد كرد.

در ادامه اين جلسه صدري، بخشدار مركزي بردسكن گفت:بيش از 500 منبع آبي در شهرستان بردسكن وجود دارد به طوري كه سالانه بيش از 15 كيلومتر براي احداث كانال‌هاي انتقال آب در شهرستان اعتبار در نظر گرفته مي‌شود.

وي بيان كرد: اگر خواسته باشيم هر سال 15 كيلومتر از كانال‌هاي انتقال آب را پوشش انهار كنيم، بيش از 30 سال طول خواهد كشيد كه كانال‌هاي انتقال آب شهرستان را پوشش انهار كنيم به گونه‌اي كه طي اين مدت عمر مفيد برخي از كانال‌هاي احداثي به اتمام خواهد رسيد.

همچنين ترشيزي، مديرجهاد كشاورزي شهرستان بردسكن عنوان كرد: اقدامات دولت براي جبران خسارات سرمازدگي و خشكسالي‌ در اين شهرستان خوب بوده به طوري كه 21 هزار راس دام مازاد ‌دامداران بردسكني با اعتباري بالغ بر يك ميليارد تومان خريداري شده است.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 6 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن