تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804798777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سكه تمام بهار آزادي وارد بورس كالا شد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: سكه تمام بهار آزادي وارد بورس كالا شد
عرفانيان- صبح روز گذشته اولين معاملات قرارداد آتي سكه تمام بهار آزادي (طرح جديد) در شركت بورس كالاي ايران آغاز و طي آن ٢ قرارداد ١٠ سكه اي توسط دو سرمايه گذار حقيقي معامله شد.

دكتر شادكام صاحب نظر درباره قراردادهاي آتي در بورس كالا در گفت و گو با خراسان در پاسخ به اين سوال كه قراردادهاي آتي خريد و فروش سكه طلا چه مزايايي دارد؟ گفت: به طور مسلم قراردادهاي آتي به شفافيت بازار كمك مي كند و خيلي از سيگنال هاي عددي را در بازار مشخص مي كند؛ نظير قيمت ها، ارزش زماني پول، نرخ برابري ريال و دلار و تمايل مردم به سرمايه گذاري.

دكتر شادكام در ادامه گفت: ابزار قراردادهاي آتي هم مي تواند براي مديريت ريسك و هم بحث سودآوري به كار رود اما نكته مهم اين است كه سودآوري در قراردادهاي آتي ريسك به شدت بالايي دارد و به همان سرعت كه سودآوري دارد به همان سرعت زيان را مي توان تجربه كرد و در اين مورد اطلاع رساني صحيح مي تواند براي مردم بسيار كارساز باشد، اگر فرضا تيتر درشت مي زنيم كه با ٢٠٠ هزار تومان مي توانيد ١٠ سكه طلا بخريد بايد توضيح دهيم كه خريدار با ٢٠٠ هزار تومان چه ريسكي را متقبل مي شود.

اين صاحب نظر در بورس كالا در ادامه به خراسان گفت: بنابراين قراردادهاي آينده بيشتر براي افراد حرفه اي كه قدرت تجزيه و تحليل و پيش بيني آينده بازار را دارند مفيد است و همچنين براي كساني كه بانگاه مديريت ريسك از اين قراردادها استفاده مي كنند.

وي در ادامه گفت: در قراردادهاي آتي خريد و فروش سكه هر قرارداد شامل ١٠ سكه تمام بهار آزادي (طرح جديد) مي شود و مبلغ وجه تضميني اوليه كه براي هر قرارداد از مشتري دريافت مي شود، ١٠ درصد قيمت ١٠ عدد سكه مي شود كه براي اولين قرارداد امروز ٢٠٠ هزار تومان محاسبه شد. شادكام در ادامه گفت: براي خريد و فروش حواله قرارداد قبل از سررسيد تحويل كالا بورس كالا و كارگزار هر كدام هزار تومان به ازاي هر قرارداد كارمزد مي گيرند و چنانچه به مرحله تحويل كالا برسد بورس كالا و كارگزار جمعا ٥٠٠٠ تومان كارمزد مي گيرند.

وي در ادامه توضيح داد كه فعلا سقف خريد براي اشخاص حقيقي ١٠٠ قرارداد يعني ١٠٠٠ سكه تمام خواهد بود و براي اشخاص حقوقي حداكثر به اندازه ١٠ درصد سرمايه ثبت شده مي باشد.

؛خريد و فروش سكه طلا در بورس اطمينان سرمايه گذاري را افزايش مي دهد
؛معاملات سكه طلا به عنوان چهارمين قرارداد پذيرفته شده در معاملات قراردادهاي آتي از ديروز در بورس كالاي ايران آغاز شد.

به گزارش مهر، مجري طرح معاملات آتي بورس كالاي ايران در مراسم آغاز معاملات اين محصول گفت: سكه طلا يكي از رايج ترين معاملات نقدي در بازار ايران است كه خريد و فروش آن در بورس مي تواند اطمينان سرمايه گذاران را از معاملات سكه طلا افزايش دهد.

احمد رضايي با بيان اين كه كمتر از يك درصد كالا در بورس ها تحويل خريداران مي شود، اظهار داشت: اما هر كسي كه اراده كند كالا به وي تحويل داده خواهد شد.

وي به وجود ريسك در معاملات قراردادهاي آتي سكه اشاره كرد و گفت: بايد افراد حرفه اي وارد اين گونه معاملات شوند تا متضرر نشوند.

رضايي تصريح كرد: با توجه به اينكه بورس هيچ نقشي درتعيين قيمت كالاها نداشته و قيمت ها دربازار تعيين مي شود، افراد بايد با دانش و آگاهي كافي وارد معاملات آتي شوند.

وي با بيان اين كه معاملات قراردادهاي آتي، ابزار جديدي در بورس هستند، گفت: كارگزاران نقش مهمي را در افزايش معاملات اين ابزار دارند كه اميدوارم آنان اقدامات لازم را در اين مورد انجام دهند.

؛ظرف ٣ماه آينده تمامي معاملات آتي طلا به صورت الكترونيك انجام مي شود
؛مشاور مديرعامل و مجري طرح معاملات آتي خاطر نشان كرد: ظرف سه ماه آينده تمامي معاملات آتي سكه طلا به صورت الكترونيك در سراسر كشور انجام خواهد شد.نايب رئيس اتحاديه طلا و جواهر نيز با ابراز خرسندي از ورود سكه طلا در بورس گفت: عرضه سكه طلا در بورس باعث يكسان سازي و شفافيت قيمت اين محصول خواهد شد.

؛خروج سكه هاي غيراستاندارد
؛محمد كشتي آراي افزود: به طور حتم معامله سكه طلا در بورس منجر به خروج سكه هاي غيراستاندارد از بازار مي شود.

قيمت پايه قرارداد آتي سكه طلا، ٢ ميليون و ٩ هزار و ٨٠٠ ريال تعيين شد
يك كارشناس معاملات آتي گفت: قيمت پايه اولين قرارداد آتي سكه طلا براي تحويل در دي ماه سال جاري، ٢ ميليون و ٩ هزار و ٨٠٠ ريال است. به گزارش برنا، «پدرام زادنوعزيزي» در مراسم افتتاح معاملات قراردادهاي آتي سكه در بورس كالاي ايران گفت: نرم افزار حاضر در معاملات آتي بورس كالاي ايران توسط كارشناسان بورس كالاي ايران تهيه و طراحي شده و برگرفته از استانداردهاي بين المللي است.

وي با اشاره به تست اين نرم افزار در طول ٥ ماه گذشته خاطرنشان كرد: كليه آزمايش هاي انجام شده بر روي نرم افزار فعلي مثبت بوده است و اين نرم افزار پاسخگوي نياز بورس كالا براي راه اندازي معاملات سكه است.

عزيزي ادامه داد: به زودي نسخه جديد اين نرم افزار در اختيار كارگزاران معاملات آتي قرار مي گيرد و كليه كارگزاران مي توانند در هر كجاي كشور از طريق آن معاملات قراردادهاي آتي سكه طلا را انجام دهند و محدوديت جغرافيايي براي اين معاملات برداشته مي شود. وي اظهار داشت: در معاملات آتي براي هر روز قيمت پايه تعيين مي شود كه قيمت تسويه روز قبل است؛ ولي استثنائا قيمت پايه براي اولين معامله توسط كميته اجرايي قراردادهاي آتي تعيين شده است كه فرمول تعيين اين قيمت پايه، با توجه به دو پارامتر قيمت نقدي دارايي (سكه طلا) و زمان تحويل آن (دي ماه) است.

رضايي در پايان بازه قيمت گذاري كارگزاران براي معاملات يك قرارداد آتي سكه طلا را مثبت و منفي ٣درصد اعلام كرد.

سكه معاملات آتي تاريخ به روز است
نايب رئيس اتحاديه طلا و جواهر با استقبال از ورود سكه به معاملات آتي گفت: سكه هايي كه توسط بانك كارگشايي براي معامله در بورس تحويل مي شود، به تاريخ روز است.به گزارش برنا، «محمد كشتي آراي» در مراسم افتتاح معاملات قراردادهاي آتي سكه در بورس كالاي ايران، با اشاره به معامله سكه به تاريخ روز در بورس كالا گفت: در سال هاي قبل، سكه هاي تاريخ گذشته را به قيمت پايين تر مي خريدند، به همين دليل توليدكنندگان عمده، قسمت اعظمي از سكه هاي تاريخ گذشته را جمع و ذوب مي كردند.به گفته كشتي آراي هم اكنون نيز اكثر سكه هاي موجود در بازار به تاريخ روز است.

وي با اشاره به نقش اتحاديه درتنظيم بازار طلا و سكه گفت: بورس سكه يك بازار بومي و داخلي است؛ ضمن اين كه قوانين ومقررات اين بخش نيز با همكاري بورس تعيين شده است.
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن