تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815281464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معامله سكه در بورس آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: معامله سكه در بورس آغاز شد
مجري طرح معاملات آتي بورس كالاي ايران، به خطرپذيري معاملات قراردادهاي آتي سكّه اشاره كرد و گفت: بايد افراد حرفه ‌اي وارد اين گونه معاملات شوند تا متضرر نشوند.
نخستين معاملات قرارداد آتي سكّه تمام بهار آزادي در "بورس كالاي ايران" را دو سرمايه گذار حقيقي، با انعقاد دو قرارداد 10 سكّه اي آغاز كردند.

به گزارش خبرنگار شبكه خبر، مجري طرح معاملات آتي بورس كالاي ايران، در مراسم آغاز معاملات سكّه طلا گفت: سكّه طلا، از رايج ‌ترين معاملات نقدي در بازار ايران است كه خريد و فروش آن در بورس مي‌ تواند اطمينان سرمايه‌گذاران را از معاملات سكّه طلا افزايش دهد.

احمد رضايي، با بيان اينكه "كمتر از يك درصد كالا در بورس ها تحويل خريداران مي‌شود"، اظهار داشت: اما هر كسي كه اراده كند، كالا به وي تحويل داده خواهد شد.

مجري طرح معاملات آتي بورس كالاي ايران، به خطرپذيري معاملات قراردادهاي آتي سكّه اشاره كرد و گفت: بايد افراد حرفه ‌اي وارد اين گونه معاملات شوند تا متضرر نشوند.

رضايي تصريح كرد: با توجه به اينكه بورس، هيچ نقشي در تعيين قيمت كالاها نداشته و قيمت ‌ها در بازار تعيين مي شود، افراد بايد با دانش و آگاهي كافي وارد معاملات آتي شوند.

مجري طرح معاملات آتي بورس كالاي ايران، با بيان اينكه "معاملات قراردادهاي آتي، ابزار جديدي در بورس هستند"، گفت: كارگزاران نقش مهمّي را در افزايش معاملات اين ابزار دارند كه اميدوارم آنان اقدامات لازم را در اين خصوص انجام دهند.

مشاور مدير عامل و مجري طرح معاملات آتي خاطرنشان كرد: در سه ماه آينده، تمام معاملات آتي سكّه طلا، به صورت الكترونيك در سراسر كشور انجام خواهد شد.

در بورس كالاي ايران، هر شخص حقيقي و حقوقي مي تواند با حداقل 10 قطعه و حداكثر 100 قطعه سكّه طلا و با پرداخت 25 درصد كل ارزش معامله، باقي مبلغ خريد را تا پايان سال پرداخت كند.

بر اساس قانون بورس، نوسان قيمت كالاي خريداري يا فروخته شده نسبت به روز قبل، حداكثر 3 درصد منفي يا مثبت خواهد بود.

نائب رئيس "اتحاديّه طلا و جواهر" نيز با ابراز خرسندي از ورود سكّه طلا در بورس گفت: عرضه سكّه طلا در بورس، سبب يكسان سازي و شفافيت قيمت اين محصول خواهد شد.

محمد كشتي آرا افزود: به طور حتم، معامله سكّه طلا در بورس، به خروج سكّه ‌هاي غير استاندارد از بازار منجر مي‌شود.

در مراسم آغاز به كار معاملات قراردادهاي آتي سكّه، عادلي، مدير عامل بانك كارگشايي، كشتي آرا، نائب رئيس "اتحاديّه طلا و جواهر" و يكي از توليدكنندگان طلا، به همراه جمعي از مديران و كارشناسان بورس كالا حضور داشتند و طي آن، دو قرارداد 10 سكه اي مورد معامله قرار گرفت.
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن