تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815485739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل زندان هاي همدان: مددكاري محور فعاليت در شوراي حل اختلاف است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مديركل زندان هاي همدان: مددكاري محور فعاليت در شوراي حل اختلاف است
مدير كل زندانهاي همدان گفت: مددكاري ارائه خدمات به زندانيان محور فعاليت شوراهاي حل اختلاف در زندان است.


"محمدعلي محمدي" روز سه شنبه در جمع اعضاي شوراي حل اختلاف زندان مركزي همدان افزود: مددكاران زندان نقش مهمي در كاهش جمعيت كيفري و ايجاد صلح و سازش در پرونده هاي شوراي حل اختلاف دارند چرا كه با روحيه زنداني و خانواده آنها بيشتر آشنا هستند.
وي اظهار داشت: با توجه به برخي مشكلات پيش رو خوشبختانه عملكرد شوراي حل اختلاف زندان همدان در زمينه صلح و سازش به ويژه در پرونده هاي قتل عمد چشمگير بوده است.
وي اضافه كرد: فرهنگ شوراي حل اختلاف بايد به خوبي در بين كاركنان و افرادي كه به نوعي با زندانيان ارتباط دارند نهادينه شود تا مددجويان براي رفع مشكلات خود بيشتر به سمت شوراي حل اختلاف ترغيب شوند.
وي گفت: همچنين اطلاع رساني از طريق سيماي زندان به مددجويان و توزيع بروشورهاي تبليغاتي نقش مهمي در آگاه سازي زندانيان و خانواده هاي آنان در خصوص فعاليت هاي شوراي حل اختلاف دارد.
محمدي ايجاد تعامل و ارتباط تنگاتنگ شوراهاي حل اختلاف با مراجع قضايي و اجرايي و تشكل هاي مردمي از جمله ستاد ديه و انجمن حمايت از زندانيان و نيز مشاوره حقوقي ماده 178 قانون برنامه سوم توسعه را در كاهش جمعيت كيفري و پيشبرد اهداف شوراهاي حل اختلاف موثر دانست.
وي افزود: فعاليت در شوراي حل اختلاف در دين مبين اسلام و فرهنگ ايراني به طور دقيق مورد توجه قرار گرفته است.
وي اضافه كرد: كار در شوراي حل اختلاف عملي خير و بسيار ارزشمند و برگرفته از سيره و روش حضرت محمد (ص ) و ائمه اطهار (ع) است كه با مصالحه در پرونده هاي قتل لذت ماندگاري دارد.
مدير كل زندانهاي همدان با بيان تاثير روز افزون شوراهاي حل اختلاف در كشور اظهار داشت: نقش شوراهاي حل اختلاف در ايجاد صلح و سازش بين طرفين دعوا مطلوب ارزيابي مي شود.
محمدي در ادامه از پيگيري تشكيل شناسنامه و پرونده براي مددجوياني كه به تازگي وارد زندان شده اند خبر داد.
و همچنين ايجاد شعبه واسط حل اختلاف به جاي دعوت از شاكيان به زندان در اداره كل زندانهاي استان يا ستاد ديه براي برخي از پرونده هايي كه سنگين نيستند را موثر دانست.
وي اضافه كرد: فعاليت خود جوش اعضاي شوراي حل اختلاف در جهت جذب كمك افراد خير و نيكوكار و استفاده از اختيارات مقام هاي مرجع استان ا زجمله فرمانداران نقش مهمي در رفع بسياري از مشكلات شعبه هاي شوراي اختلاف داد.
سرپرست مجتمع شوراي حل اختلاف ويژه زندان همدان نيز با بيان اينكه ايجاد صلح و سازش از اولويت هاي اصلي فعاليت در شوراي حل اختلاف است اظهار داشت: دلسوزي و مديريت قوي نقش مهمي در افزايش مصالحه در پرونده ها دارد.
"سعيد تقي نيام " گفت : ارايه آموزش هاي لازم، جذب نيرو و اشراف كامل اعضا به پرونده ها از عوامل موفقيت شوراي حل اختلاف زندان همدان است.
وي گفت: 77 فقره پرونده تنها در حوزه 116 مجتمع شوراي حل اختلاف زندان همدان مربوط به جرايم غير عمد محكومان مالي در شش ماهه نخست سال جاري منجر به صلح و سازش شده است.
وي اضافه كرد: چهار فقره قتل عمد در نيمه نخست امسال با جلب رضايت اوليا دم نيز منجر به مصالحه شده است.
وي افزود : در حال حاضر هفت حوزه شوراي حل اختلاف در زندانها استان همدان فعال است.
ك/2 506/7522 /564 شماره 788 ساعت 15:49 تمام
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن