تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806859679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش ايسكانيوز از يك نشست مطبوعاتي در تالار وحدت (2) تقويم فرهنگي هنري سالانه تدوين شود//تالار وحدت دو ماه اول سال آينده تعطيل مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: گزارش ايسكانيوز از يك نشست مطبوعاتي در تالار وحدت (2) تقويم فرهنگي هنري سالانه تدوين شود//تالار وحدت دو ماه اول سال آينده تعطيل مي شود


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:محمدرضا كارگر مدير تالار وحدت گفت:اين ضرورت وجود دارد كه يك تقويم هنري سالانه تنظيم شود و همه مراسم ها وموضوعات فرهنگي هنري در آن لحاظ شود و ما ديگر منتظر نامگذاري روزي براي اجراي برنامه از طرف سازمان يونسكو نباشيم.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار موسيقي گروه فرهنگي هنري باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، نشست خبري كنسرت موسيقي ايراني ، اكسپوي هنري و همايش رودكي با حضور اصغر اميرنيا مدير بنياد فرهگي هنري رودكي ، محمدرضا كارگر مدير تالار وحدت،ابوالفضل همراه مدير مجموعه آزادي و سعيد خاورنژاد آهنگساز در تالار وحدت برگزار شد.

*** ميراث معنوي متولي ندارد
محمدرضا كارگر مدير تالار وحدت در اين نشست گفت: در كشور ما متوليان بسياري وجود دارد، انجمن مفاخر، سازمان ميراث فرهنگي، دانشگاه ها ،بنيادها، مراكز علمي و فرهنگي كه اگر در اساسنامه شان نگاه كنيد بخشي را براي حفظ و حمايت از ميراث معنوي در نظر گرفته اند اما در ساختار اداري آن براي سامان بخشيدن به ميراث معنوي هيچ برنامه ريزي صورت نگرفته است و يك سازمان خاص متولي هماهنگي بين سازمان ها نيست و اين يك نقيصه در كشور ما محسوب مي شود اما بنياد رودكي بيشترين فعاليت عملي را در نكوداشت پدر شعر فارسي ،رودكي انجام داده است.

*** تقويم فرهنگي هنري سالانه تدوين شود
وي تدوين يك تقويم فرهنگي هنري را در ايران الزامي داشت و خاطر نشان كرد: اين ضرورت وجود دارد كه يك تقويم هنري سالانه تنظيم شود و همه مراسم ها وموضوعات فرهنگي هنري در آن لحاظ شود و ما ديگر منتظر نامگذاري روزي از طرف سازمان يونسكو نباشيم.
وي افزود: بايد اين پشنهاد به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارائه شود تا به تصويب برسد.

***تالار رودكي بازسازي مي شود
مدير تلار وحدت گفت:تالار رودكي استانداردترين سالن موسيقي است و اين پتانسيل را دارد كه همچنان بالاترين سالن موسيقي قرار بگيرد بر اين اساس و از آنجايي كه در طول 20 سال گذشته بازسازي كمي صورت گرفته شروع به بازسازي تالار رودكي كرده ايم و اين بازسازي تا شروع جشنواره موسيقي فجر به پايان مي رسد.

***تالار وحدت ميزبان اكسپوي هنرهاي تجسمي
مدير عامل بنياد رودكي با اشاره به اينكه اكسپوي هنرهاي تجسمي در تالار وحدت برگزار مي شود گفت: اكسپوي هنرهاي تجسمي با همكاري موسسه هنرهاي تجسمي و دفتر هنرهاي ت جسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اول تا 15 دي ماه در تالار وحدت برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه تعداد زيادي در اين اكسپو ثبت نام كرده اند گفت: هزار و 500 اثر از نگارخانه داراي در اين اكسپو به نمايش گذاشته مي شود.
وي افزود: اگر استقبال از اين اكسپو زياد باشد احتمال تمديد آن تا 30 دي ماه هم وجود دارد،در اين اكسپو 62 نگارخانه دارد در طبقه سوم و چهارم نيز هنرمنداني كه به صورت مستقل شركت كرده‌اند، در كنار موسسه هنرهاي تجسمي حضور دارند.
وي افزود: با توجه به فضايي كه در اختيار اكسپو قرار گرفته است، تنها 20 درصد از فروش هر اثر براي پرداخت هزينه‌هاي مجموعه به بنياد تعلق مي‌گيرد.
كارگر مدير تالار وحدت گفت: اگر به استانداردهاي دنيا نگاه كنيم، هنوز براي برگزاري اكسپو گام‌هاي اوليه را برمي‌داريم. درحالي‌كه موسسات خارجي با برپايي اين نمايشگاه‌ها علاوه بر فروش بالا به معرفي اين آثار نيز كمك مي‌كنند تا به بازاريابي و ايجاد ارزش افزوده در اين آثار بپردازند.

*** تالار وحدت دو ماه اول سال آينده تعطيل مي شود
وي گفت: تالار وحدت با حفاظت هاي خوبي كه مي شود مشكلات متعددي دارد و فروردين و ارديبهشت ماه 88 تالار تعطيل مي شود تا سيستم فني، فضاي داخلي مورد بازسازي كامل قرار مي گيرد.
وي افزود: ما در تالار وحدت برآنيم كه هر هنرمندي در اين تالار برنامه هاي اجرا مي كند راضي از تالار وحدت بيرون برود و سعي مي كنيم به همه تقاضاها پاسخ مثبت بدهيم.
كارگر با اشاره به اينكه هنر زبان مشترك است گفت: اولين فعاليت مشترك را با سفارت ايتاليا روز گذشته انجام داديم كه يك كنسرت همنوازي را برگزار كرديم و همه سفارتخانه ها در اين كنسرت حضور داشتند برآييم تا با گسترش اين فعاليت ها پلي ميان هنر ايران و جهان باشيم.

*** بزرگداشت فرشچيان و بسطامي در تالار وحدت
كارگر گفت: در شش ماهه دوم سال برنامه هاي مختلفي در تالار وحدت برگزار مي كنيم كه بزرگداشت ايرج بسطامي و محمود فرشچيان در اين تالار برگزار مي شود.

***«در قاب ماه» حسين مسافر آستانه و «شكار روباه» علي رفيعي در تالار وحدت
وي افزود:پايان اجراي نمايش «مسافر مرو» به كارگرداني سيد جواد هاشمي ميزبان جشنواره موسيقي خواهيم بود و در ايام محرم و صفر نيز نمايش «در قاب ماه» به كارگرداني حسين مسافر آستانه را اجرا مي‌كنيم. بعد از برگزاري جشنواره تئاتر فجر به پيشواز نمايش «شكار روباه» به كارگرداني علي رفيعي مي‌رويم كه اين نمايش تا پايان سال در تالار وحدت اجرا خواهد شد و سال آينده نيز پري صابري كار خود را در اين مجموعه ارايه مي‌كند كه تا 30 اجرا برايش درنظرگرفته ايم.

***مجموعه آزادي بزرگترين مجموعه فرهنگي غرب تهران است
ابوالفضل همراه مدير مجموعه آزادي كه در اين نشست حضور داشت گفت: غرب تهران فاقد يك مجموعه فرهنگي هنري است، مجموعه آزادي بزرگترين مجموعه فرهنگي و منحصر به فرد در غرب تهران است و خوشبختانه طي سال‌هاي اخير با مساعدت بنياد رودكي به صورت جدي در بخش‌هاي تجسمي، موسيقي و تئاتر فعال شده است و اختصاص به جوانان علاقه‌مند در اين حوزه‌ها دارد.
وي افزود:كلاس‌هاي آموزشي در اين مجموعه برگزار مي شود و سيستم‌ها و تكنولوژي‌هاي جديد براي ارايه در اين مجموعه طراحي شده كه به زودي در مجموعه نصب خواهد شد.

***تجهيز مجموعه آزادي براي كنسرت‌هاي پاپ
همراه خاطرنشان كرد: مسوولان گروه‌هاي «پاپ» كه در اين مجموعه اجرا دارند، امكانات سالن را ارزيابي كردند و نيازهاي خود را اعلام كردند كه با مساعدت بنياد قرار است تا زمان جشنواره اين مجموعه تجهيز شود. البته آكوستيك و تجهيز كامل و پيشرفت اين سالن نيز در برنامه ما قرار دارد./

اخبار مرتبط
• عليرضا قرباني اشعار پدر شعر فارسي را مي خواند//سرديس رودكي در تالار وحدت نصب مي شود
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن