تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815563773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير كل اكو خبرداد:نيازمندي اكو به فعاليت بيشتر در حوزه انرژي


واضح آرشیو وب فارسی:موج: دبير كل اكو خبرداد:نيازمندي اكو به فعاليت بيشتر در حوزه انرژي
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد صنعت و بازرگاني سازمان اكو نيازمند انجام فعاليت هاي بيشتر در بخش انرژي و نيرو است چرا كه تاكنون در اين بخش پيشرفت چشم گيري نداشته است.


به گزارش خبرنگار موج، خورشيد انور دبيركل اكو با بيان اين مطلب در نشستي كه به مناسبت روز اكو برگزارشد،گفت: اكو در بخش انرژي هدف هايي مانند ارتقاي تجارت برق، تبادل نيرو و بهره گيري كارآمد از منابع انرژي قابل بازگشت را دارد كه در اين بخش ما بايد به تكميل مطالعه امكان سنجي براي برقراري ارتباط ميان نيروگاه هاي اكو شتاب بيشتري بدهيم.
وي افزود: با كمك بانك جهاني در ماه جاري ميلادي كارگاه بسيار مفيدي را در زمينه انرژي در آلماتي برگزار خواهيم كرد.
انور در ادامه تصريح كرد :همچنين دراجلاس وزراي نيروي اكو در تاجيكستان كه اوايل سال آينده برگزار مي شود نگاه جامعي به همكاري در زمينه تقويت و ارتقاي فعاليت ها در بخش انرژي خواهيم داشت.
وي در خصوص فعاليت هايي كه درزمينه صنعت توسط اين سازمان انجام شده است ،اظهار داشت: در بخش صنعت نيز در حال اجرايي كردن توافقات اجلاس وزرا كه در لاهور و در نوامبر 2006 برگزار شد، هستيم كه هدف از اين برنامه افزايش سهم كالاها و خدمات صنعتي در تجارت و هم چنين تشويق و جذب پروژه هاي مشترك قابل اجرا و كمك به ايجاد محيطي امن و مساعد براي سرمايه گذاري و تسهيل مشاركت بيشتر بخش خصوصي است.
دبير كل اكو ادامه داد: براي افزايش خصوصي سازي و ايجاد شبكه فن آوري نانو در منطقه اكو نيز تلاش هايي در حال انجام است.
وي با مورد توجه قراردادن فعاليت هايي كه در بخش كشاورزي توسط اين سازمان انجام مي گيرد گفت: در خصوص بخش كشاورزي، برنامه منطقه اي اكو براي امنيت غذايي به مسائلي مانند بازده اندك محصولات،خسارات پس از درو، استفاده غيرمفيد از آب و مشكلات مربوط به شوربودن آب و زمين مي پردازد.
وي افزود: وزراي كشاورزي كشورهاي عضو اكو در اجلاس باكو در سپتامبر 2008 تصميم گرفتند انجمني با نام انجمن منطقه اي بذر در تركيه و همچنين مركز منطقه اي مديريت آب در پاكستان را تاسيس كنند.
وي اضافه كرد: همچنين در حال ايجاد كميسيون دائم دامپزشكي براي مبارزه با بيماري هاي فرامرزي و همچنين شبكه بيوتكنولوژي با كمك دولت ايران هستيم.
خورشيد انور با اشاره به مساله جرايم در منطقه اكو اظهار داشت: منطقه اكو با مساله جرايم سازمان يافته فراملي به صورت تهديدي جدي روبه رو است.اين جرايم شامل قاچاق مواد مخدر، تروريسم، قاچاق انسان و اسلحه و پول شويي مي باشد.
وي ادامه داد: اجلاس وزراي ما(عشق آباد مي 2008) راهكار مشتركي را براي مبارزه با اين تهديدها اتخاذ و تصويب كرد كه ما در اين خصوص از حمايت هاي سازمان ملل و سازمان هاي ديگر مانند سازمان جهاني مهاجرت، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل و كميسيون اروپا در انجام اين مبارزه تقدير مي كنيم.
وي افزود: علاوه برآن ما درحال پيگيري و انجام چند پروژه بازسازي در افغانستان هستيم كه پروژه بازسازي پارك و باغ وحش شهر كابل در حال اتمام بوده و سه پروژه ديگر اخيراً تصويب شده اند كه شامل ساخت مدرسه، مركز بهداشتي درماني در باميان و ساخت زايشگاه در شهر فرياب مي باشد.
دبير كل اكو با مورد توجه قراردادن نقاط قوت منطقه اكو بيان كرد: منطقه اكو از نقاط قوت بسياري مانند موقعيت استراتژيك، منابع طبيعي سرشار، آب و هواي مناسب و مردمان با استعداد برخوردار است به گونه اي كه در سال 2007 توليد ناخالص ملي ما از مرز يك تريليون دلار ( در حدود 1093 ميليارد دلار) گذشت.
وي ادامه داد: در همان سال نيز نرخ رشد ميانگين به بيش از شش و نيم درصد افزايش يافت. گفتني است كه تجارت جهاني ما نيز از مرز 511 ميليارد دلار فراتر رفته است.
وي با اشاره به اولويت سازمان اكو به امر تجارت تصريح كرد: با اجرايي شدن موافقت نامه تجارت اكو در سال جاري نقطه عطفي مهم را گذرانده ايم به گونه اي كه با اجرايي شدن آن افزايش بسياري در ميزان تجارت منطقه اي كه در حال حاضر در حدود 30 ميليارد دلار است را سبب خواهد شد.
خورشيد انوربا بيان اين كه ما به دنبال ايجاد منطقه آزاد تجاري تا سال 2015 حركت مي كنيم گفت: بانك تجارت توسعه اكو و همچنين اتاق بازرگاني و صنعت اكو فعال مي باشند، موافقتنامه هايي نيز در خصوص ترويج سرمايه گذاري، همكاري هاي گمركي و تسهيل صدور ويزا امضاء كرده ايم.
وي افزود: همچنين با همكاري يونيدو – سازمان توسعه صنعتي سازمان ملل متحد (UNIDO) و آنكتاد كنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) درحال ظرفيت سازي براي بخش تجارت هستيم.
وي با مورد توجه قراردادن فعاليت هايي كه در بخش حمل و نقل توسط اين سازمان انجام شده است اظهار داشت: در اين بخش نيز موافقتنامه چارچوب حمل و نقل و ترانزيت درحال اجرايي شدن است كه براي اين امر مبلغ 512 هزار دلار به عنوان اعتبار اوليه تامين گرديده است.
دبيركل سازمان اكو ادامه داد: در تلاشيم كه قطار استانبول – آلماتي، آنرا به افغانستان، جمهوري قرقيزستان و تاجيكستان را گسترش دهيم همچنين پيشنهاد قطار نمايشي در مسير اسلام آباد – تهران – استانبول در سال 2009 نيز مطرح گرديده است.
وي ادامه داد: طرح كارت سفيد اكو نيز براي بيمه شخص ثالث نيز به زودي در سراسر منطقه معرفي و اجرا خواهد شد.
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن