تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813083852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمد آقالو بازيگر باسابقه درگذشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: احمد آقالو بازيگر باسابقه درگذشت
399666.jpg

احمد آقالو بازيگر باسابقه تئاتر، تلويزيون، سينما و گوينده راديو در سن ۵۹ سالگى درگذشت و صداى پرتوانش در حافظه مخاطبان ايرانى ماندگار شد.
به گزارش «ايران»، زنده ياد آقالو پس از يك دوره طولانى مقاومت در برابر بيمارى سرطان يكشنبه شب در منزلش درگذشت.
پيكر اين بازيگر امروز صبح (۵ آذر) از مقابل ساختمان راديو واقع در ميدان۱۵ خرداد تشييع و در قطعه هنرمندان به خاك سپرده مى شود. به همين مناسبت حسين پارسايى مدير مركز هنرهاى نمايشى پيامى ارسال كرد.
همچنين حسين مسافر آستانه دبير بيست و هفتمين جشنواره تئاتر فجر نيز در پيامى اين ضايعه را به جامعه هنرى تسليت گفت. همچنين همكاران وى در حوزه تئاتر و سينما از جمله هادى مرزبان، محمد يعقوبى، حميد سمندريان، هما روستا، بهزاد فراهانى، محمد عمرانى، ايرج راد، ميكائيل شهرستانى، محمد مطيع، محمدعلى كشاورز، داوود رشيدى، اصغر هاشمى، عليرضا رئيسيان، مسعود كرامتى و.‎/‎/ نيز در گفت و گو با خبرگزارى هاى مختلف ضمن عرض تسليت به جامعه هنرى و خانواده وى در خصوص روحيات، انسانيت و آثار هنرى وى سخنانى بيان كردند.
صدرالدين شجره كارگردان نمايش هاى راديويى نيز گفت: مرحوم آقالو ۲۵ سال پيش به دعوت من به راديو آمد و در نمايش راديويى «ماه پنهان» در نقش يك افسر آلمانى بازى كرد.
بر اساس اين گزارش، احمد آقالو با بازى در نقش كوتاهى در فيلم «دادشاه» پا به سينما گذاشت، او تا سال گذشته مجموعاً در۱۱ فيلم سينمايى به ايفاى نقش پرداخت كه از معروف ترين آنها مى توان به پاتال و آرزوهاى كوچك، گاهى به آسمان نگاه كن و يك تكه نان اشاره كرد.
آقالو در تلويزيون فعاليت زيادى داشت كه عمده اين فعاليت ها در حوزه آثار تله تئاتر بود. همه پسران من، كشتى اسپرانزا، بازرس وارد مى شود، كسب و كار آقاى فابريزى و «ماه پنهان است» از جمله كارهاى او در اين زمينه است. اين بازيگر در چند سريال تلويزيونى نيز بازى كرد كه مشهورترين آنها نقش كاتب سريال «سلطان و شبان» عارف قزوينى در «شهريار» و سروان سرمدى در سريال «يك مشت پر عقاب» بود كه در اين سريال كارش به علت بيمارى نيمه تمام ماند و پرويز پورحسينى نقش را ادامه داد.

399648.jpg

بازى در نمايش هاى صحنه اى همچون آنتيگونه در نيويورك، اديپ، آنجا كه ماهى ها سنگ مى شوند، پلنگ نيمروز، عروسى خون، همشهرى پرسه، ازدواج آقاى مى سى سى پى، سال هاى شن، مصاحبه، پل، خروس و.‎/‎/ از فعاليت هاى ديگر او به شمار مى آيد.
گفتنى است زنده ياد احمد آقالو كه متولد ۱۳۲۸ شهر قزوين و فارغ التحصيل رشته تئاتر از دانشكده هنرهاى زيبا بود، يكشنبه شب در تهران چشم از جهان فرو بست.
توانايى در بازيگرى و صداى دلنشين و رسا از جمله ويژگى هاى او بود و در ميان هنرمندان تئاتر به فردى خوش قلب و مهربان معروف بود.
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن