تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815603820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واكنش ايران به موضع‌گيري‌هاي اخير ميليبند وزير انگليسي ‌با تمايلات ‌صهيونيستي


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: واكنش ايران به موضع‌گيري‌هاي اخير ميليبند وزير انگليسي ‌با تمايلات ‌صهيونيستي
جام جم آنلاين: درست چند روز پس از انتشار گزارش محمد البرادعي، مدير كل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي‌درباره برنامه هسته‌اي ايران، ديويد ميليبند وزير خارجه انگليس در اظهاراتي خصمانه برنامه هسته‌اي ايران را خطرناك توصيف كرده و از آن به عنوان جدي‌ترين تهديد براي جهان نام برده است.


وي ديروز نيز در سفر خاورميانه‌اي خود به امارات كه براي تحريك همسايگان عرب عليه ايران صورت گرفت، خواستار همكاري كشورهاي حوزه خليج فارس براي تحت فشار قرار دادن ايران شد.

ديويد ميليبند در سخناني در ابوظبي مدعي شد؛ چشم‌انداز ايران مسلح به سلاح اتمي، تهديدي فوري را متوجه ثبات خاورميانه و ديگر نقاط جهان مي‌كند. وي از كشورهاي عربي خواست از طريق محدوديت‌هاي مالي و صادراتي ايران را تحت فشار قرار دهند.

اين اولين بار نيست كه ميليبند چنين موضعگيري‌هايي را نسبت به ايران ابراز مي‌كند اما در چند روز اخير، اوجگيري اين‌گونه ابراز نظرها واكنش شديد ايران را به دنبال داشته و سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با رد اظهارات وزير امورخارجه انگليس، اين‌گونه ادبيات را ناشي از روحيه صهيونيست‌گراي ديويد ميليبند دانست.

قشقاوي كه در نشست خبري هفتگي خود در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي سخن مي‌گفت، نگراني كشورهاي منطقه از برنامه‌هاي هسته‌اي ايران را نادرست خواند و ياد آور شد كه مردم منطقه از كلاهك‌هاي اتمي‌اسرائيل نگران هستند؛ در حالي كه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران، هدفي غيرصلح‌آميز ندارد.

سخنگوي وزارت امور خارجه به ميليبند يادآور شد: اگر در انگليس يك نظرسنجي واقعي انجام شود، مشخص خواهد شد كه مردم آن كشور نيز اسرائيل و نه جمهوري اسلامي ‌را تهديدي براي منطقه مي‌دانند.

سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد؛ گزارش دبيركل آژانس نشان مي‌دهد كه ايران از تعهدات خود در چارچوب پيمان منع گسترش جنگ افزارهاي هسته‌اي ان. پي.تي تخلف نكرده و برنامه‌هاي اتمي‌ اين كشور ماهيت نظامي ندارد.

در عين حال قشقاوي ضمن بيان اين‌كه بخشي از گزارش دبيركل آژانس بين‌المللي تحت فشار سياسي از سوي برخي كشورها تدوين شده، افزود: ما نيز به البرادعي بارها توصيه كرديم كه از چارچوب قواعد سازماني تخطي نكند و تحت تاثير فشارها قرار نگيرد.

ميليبند؛ حامي‌صهيونيسم

ديويد ميليبند 43 ساله پيش از آن‌كه يك سياستمدار باشد، به عنوان فعال دانشگاهي شناخته مي‌شود. وي فرزند يك مهاجر يهودي لهستاني است، گفته مي‌شود پدرش پس از افسانه كشتار يهوديان به انگليس مهاجرت كرده است.

سياستمداران انگليسي، ميليبند را به عنوان جوان‌ترين وزير خارجه 3 دهه گذشته انگليس مي‌شناسند و گفته مي‌شود دفتر او در خيابان كينگ چارلز پر از پرونده‌هايي است كه او تجربه مستقيمي‌ درباره‌شان ندارد كه پرونده هسته‌اي ايران نيز در اين رديف قرار گرفته است.

اگر چه وي تلاش مي‌كند كه خود را خارج از نفوذ روابط با آمريكا نشان دهد، اما بسياري، وي را شاگرد توني بلر نخست وزير سابق انگليس و حامي سنتي بوش و سياست‌هاي جنگ‌طلبانه او مي‌دانند. وزير امور خارجه جوان و بي‌تجربه انگليس همچنين در عمل نشان داده است كه حمايت از اسرائيل به شكلي آشكار در سياست خارجي انگليس جايگاهي ويژه دارد.

در حقيقت دولتمردان انگليس كه چه پيش و چه پس از موجوديت رژيم جعلي اسرائيل همواره به حمايت از صهيونيست‌ها پرداخته‌اند، اين روزها بار ديگر سناريوي حمايت همه جانبه از صهيونيست‌ها را در پيش گرفته‌اند.

ديدار ميليبند از سرزمين‌هاي اشغالي، سپس ديدار وي از لبنان و سوريه با هدف ادامه طرح سازش اعراب و صهيونيست‌ها، مواضع مغرضانه مقامات انگليس از جمله ميليبند كم تجربه، در دعوت از شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي به لندن و اعطاي دكتري افتخاري به او در دانشگاه آكسفورد، اعطاي كمك‌هاي نظامي ‌و اقتصادي به تل‌آويو، اتخاذ مواضع تند و خصمانه در برابر مقاومت ملت فلسطين و بي‌توجهي به محاصره غزه و... را مي‌توان از نشانه خوش خدمتي انگليسي‌ها براي صهيونيست‌ها در شرايطي دانست كه انگليسي‌ها خط به ظاهر حمايت از قضيه فلسطين را نيز دنبال مي‌كنند.

همچنين ديدار وزير امور خارجه انگليس با شماري از خاخام‌هاي صهيونيستي و گفتگو درباره برنامه هسته‌اي ايران نيز نشان از آن دارد كه ميليبند خط و خطوط خود را از جايي به غير از لندن دريافت مي‌كند.

چندي پيش روزنامه اماراتي به نقل از منابع بلندپايه انگليسي فاش كرد، ديويد ميليبند، در سالن لوكارنو ساختمان وزارت خارجه انگليس با شماري از سران و خاخام‌هاي اقليت يهودي در انگليس و برخي خاخام‌هايي چندي پيش اروپايي، اسرائيلي و آمريكايي ديدار كرد. اين منابع اظهار كردند، بررسي برنامه هسته‌اي ايران و تعهد به حفظ امنيت اسرائيل محور اصلي گفتگوها بوده است.

وزير امور خارجه انگليس در اين نشست كه ساعت‌ها به طول انجاميد، تاكيد كرد لندن و جامعه بين‌الملل را به حفظ امنيت و قدرت اسرائيل و مراقبت از موازنه كنوني در منطقه خاورميانه براي تضمين امنيت اسرائيل در برابر خطرات موجود ملزم مي‌داند.

وي به هيات اسرائيلي حاضر در نشست كه رژيمشان بزرگترين زرادخانه هسته‌اي خاورميانه را در اختيار دارد، گفت: انگليس به تهران اجازه نمي‌دهد به سلاح اتمي‌ يا پيشرفت در برنامه هسته‌اي كه تهديد براي اسرائيل و كشورهاي خاورميانه محسوب شود دست يابد.

حضورهمزمان نخست وزير و وزيرخارجه انگليس در جلسه گروه دوستان اسرائيل نيز يكي ديگر از شواهد پيوند لابي صهيونيست و وزارت خارجه انگليس است.

هفته نامه جويش كرونيكل چاپ لندن در گزارشي نوشت: گوردن براون نخست وزير و ديويد ميليبند، وزير خارجه انگليس همزمان با برگزاري كنفرانس سالانه حزب كارگر در منچستر مشتركا در جلسه گروه دوستان اسرائيل در حزب كارگر شركت و سخنراني كردند. جلسه گروه دوستان اسرائيل در حزب كارگر كه اعضاي آن شامل تعدادي از يهوديان و طرفداران اسرائيل در حزب كارگر انگليس هستند به عنوان يكي از جلسات حاشيه اي كنفرانس حزب كارگر در منچستر تشكيل شده بود.

براون در اين جلسه با اشاره به موضوع هسته‌اي ايران گفت: ايران دو راه بيشتر ندارد، يا با خواسته‌هاي جامعه بين‌المللي همكاري كند يا منزوي شود.
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن