تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815553154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به محورها و عناوين مهم روزنامه‌هاي روز سه شنبه ژاپن


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به محورها و عناوين مهم روزنامه‌هاي روز سه شنبه ژاپن
فرهنگي. ژاپن. مطبوعات. يوميوري
توكيو - روزنامه‌هاي ژاپن روز سه شنبه موضوعات متنوعي را منتشر كرده اند كه از آن جمله بازداشت شخص مظنون به قتل معاون پيشين وزارت بهداشت، رفاه و كار ژاپن و همسرش، است.

به گزارش ايرنا از توكيو ، روزنامه يوميوري، در اين زمينه نوشته است پليس ژاپن تاكه شي كويزومي يك مرد ‪ ۴۶‬ساله را به اتهام قتل معاون پيشين وزارت بهداشت ، رفاه و كار ژاپن و همسرش و همچنين مجروح كردن همسر يكي ديگر از معاونين وزارت بهداشت با استفاده از چاقو؟ بازداشت كرده است.

يوميوري ، افزود: كويزومي در بازپرسي‌ها به پليس گفته است كه وي درنظر داشته است تا به چندين نفر ديگر از مقامات وزارت بهداشت ژاپن حمله كند.

كنجي يوشي هارا معاون وزير بهداشت رفاه و كار ژاپن كه هفته گذشته مورد حمله كويزومي قرار گرفته و به همراه همسرش كشته شد ، در سال ‪ ۱۹۹۰‬ميلادي از سمت خود كناره‌گيري كرد و پس از آن ‪ ۱۴‬نفر ديگر اين سمت را بر عهده داشته اند.

اين روزنامه در گزارش خود در اين زمينه مي‌نويسد : اين كه از اين تعداد چرا يوشي هارا و تاكه هيكو ياماگوچي ششمين معاون وزير بهداشت پس از يوشي هارا مورد حمله اين فرد قرار گرفته اند، سوالي است كه پليس به دنبال آن است.

يكي ديگر از محورهاي مهم روزنامه يوميوري، تصميم حزب دمكراتيك، بزرگترين حزب مخالف دولت ژاپن و دومين قدرت بزرگ سياسي اين كشور براي ارايه يك بسته اقتصادي كمكي به مجالس نمايندگان و مشاوران (ديت) است.

ايچيرو اوزاوا رهبر حزب دمكراتيك در يك برنامه تلويزيوني اعلام كرد:
اين حزب درنظر دارد، درصورتي كه حزب حاكم دومين لايحه مربوط به بودجه اضافي را كه شامل يك بسته اقتصادي است به مجالس اين كشور ارايه نكند، خود بسته اقتصادي پيشنهادي جديدي را در نشست مجالس اين كشور ارايه كند.

اوزاوا ، گفت: اين كشور حدود چهار تا پنج ماه با يك خلا اقتصادي روبرو خواهد بود و بر اين اساس حزب دمكراتيك به دنبال ارايه يك بسته اقتصادي جديدي براي مقابله با اين خلا اقتصادي در كشور است.

لايحه اقتصادي پيشنهادي حزب دمكراتيك بر حذف موقتي ماليات بر بنزين و ديگر مالياتهاي مربوط به جاده در اين كشور و اقداماتي براي كمك به شركتهاي كوچك و متوسط در اين كشور است.

از ديگر محورهاي مهم روزنامه يوميوري ، اقدام وزارت امور داخلي و ارتباطات ژاپن در ايجاد فناوري براي جلوگيري از دسترسي كودكان به عكسهاي پورنو در سايتهاي اينترنتي است .

در حال حاضر بسياري از كودكان ژاپني داراي تلفن همراه هستند كه به طور ‪ ۲۴‬ساعته به شبكه‌هاي پر سرعت اينترنتي متصل هستند و دولت ژاپن درنظر دارد تا از شركتهاي ارايه‌كننده خدمات اينترنتي بخواهد تا به اين تلاشها بپيوندند.

روزنامه آساهي ديگر روزنامه ژاپني علاوه بر خبر دستگيري فرد متهم به قتل معاون وزير بهداشت ، رفاه و كار ژاپن ، خبر مربوط به نخستين ديدار تارو آسو نخست وزير ژاپن با ديميتري مدودف رييس جمهور روسيه را در حاشيه مجمع همكاريهاي اقتصادي آسيا و اقيانوس آرام (اپك) در ليما ، پايتخت پرو را منعكس كرده است.

اين روزنامه نوشت: آسو و مدودف در اين ديدار درباره اختلافات ارضي ميان دو كشور بر سر چهار جزيره در شمال ژاپن به عنوان نقطه حساس در روابط دو كشور گفت و گو و تبادل نظر كردند.

ژاپن و روسيه از زمان پايان جنگ جهاني دوم تاكنون كه بيش از ‪ ۶۰‬سال مي گذرد بدليل اختلافات ارضي بر سر مالكيت چهار جزيره در شمال ژاپن ، معاهده صلحي امضا نكرده اند.

توكيو هم اينك با مسكو بر سر مالكيت چهار جزيره در شمال اين كشور كه در ژاپن به نامهاي كوناشيري، اتوروفو، شيكوتان و هابوماي خوانده مي‌شوند ، اختلاف دارد.

اختلاف بر سر مالكيت اين جزاير كه در اواخر جنگ جهاني دوم در سال ‪۱۹۴۵‬ ميلادي در جريان شكست ژاپن در اين جنگ به اشغال شوروي سابق درآمد ، از موانع اصلي بر سر راه گسترش روابط توكيو و مسكو است. دولت ژاپن به همين دليل تاكنون با روسيه پيمان صلحي امضا نكرده است و عقد پيمان صلح با اين كشور را در گروه حل اختلافات دو كشور در خصوص مالكيت جزاير شمالي دانسته است.

اعلام آمادگي تارو آسو نخست وزير ژاپن براي مناظره رودر رو با ايچيرو اوزاوا رهبر حزب دمكراتيك اين كشور و همه چشمها به همكاريهاي آمريكا و كره شمالي در زمان رياست جمهوري باراك اوباما رييس جمهور منتخب آمريكا است از ديگر محورهاي مطالب روزنامه آساهي است.

ژاپن تايمز ديگر روزنامه ژاپني نيز از جمله محورهاي مهم مطالب اين روزنامه را به بازداشت فرد متهم به حمله با چاقو به معاون پيشين وزير بهداشت و رفاه اختصاص داده و از قول وي نوشته است ، قصد داشتم مقامات بيشتري از وزارت بهداشت را به قتل برسانم.

روزنامه ماينيچي نيز به برگزاري مجمع همكاريهاي اقتصادي آسيا و اقيانوس آرام (اپك) اشاره كرده و نوشته است كه سران عضو اپك در اين نشست خود بر غلبه بر بحرانهاي اخير در بازارهاي مالي جهان متعهد شدند.

اين روزنامه مي‌افزايد: سران عضو اپك در اين نشست متعهد شده‌اند كه در طي ‪ ۱۸‬ماه آينده بر بحرانهاي مالي جهاني غلبه كنند اما آنها جزئيات اين كه چگونه اين اقدام ميسر است و يا آن كه دولتهاي آنها چگونه در اين زمينه اقدام خواهند كرد ، سخني به ميان نياورده اند.
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن