تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813234007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اظهارات فرج الله سلحشور درباره نسخه سینمایی یوسف پیامبر، مختارنامه و مجموعه حضرت موسی (ع)


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

فرج.الله سلحشور سریال "یوسف پیامبر" را تفسیری از سوره یوسف معرفی کرد و فیلم سینمایی آن را ترجمه.ای از این سوره دانست.
نشست خبری فیلم سینمایی "یوسف پیامبر" با حضور فرج.الله سلحشور تهیه.کننده و کارگردان، جمال شورجه مشاور کارگردان، حسین زندباف تدوینگر و اهالی رسانه امروز چهارشنبه پنجم مردادماه در موسسه فرهنگی هنری تبیان برگزار شد.
فرج الله سلحشور در ابتدای این نشست با اشاره به لزوم تولید آثار مکتبی و اعتقادی در تلویزیون گفت: علاوه بر رسانه ملی سینما نیز به عنوان یک سنگر فعالیت بسیاری را می.طلبد. بر همین اساس بعد از موفقیت سریال حضرت یوسف (ع) به این فکر افتادیم که یک نسخه سینمایی از کار تهیه کنیم.
وی افزود: این سریال در حدود 100 کشور دنیا نمایش داده شد که برخی از کشورها تا هفت بار آن را پخش کرده.اند. از میان مهمانانی از کشورهای آذربایجان شوروی، ترکیه، مصر، عراق، فرانسه، تاجیکستان و افغانستان برای تهیه گزارش به دفتر ما آمده و از استقبال مردم دنیا از سریال خبر دادند. همچنین کار به زبان.های عربی، اردو، روسی، فرانسه، ترکی استانبولی، ترکی آذری دوبله و زیر نویس انگلیسی آن نیز تهیه شده است.
کارگردان "یوسف پیامبر" تصریح کرد: این سریال زبانی قرآنی دارد و زبان قرآن جهانی است. به همین دلیل است که تمام مردم دنیا به آن علاقه نشان داده و توجه به یوسف پیامبر صرفا معطوف به مسلمانان یا شیعیان نبوده است. از تاثیرات این سریال می.توان به سخن وزیر تاجیکستان اشاره کرد که از افزایش یک میلیونی حضور مردم در مساجد و تمایل زنان تاجیکی به سفارش لباس.های پوشیده به بازرگانان ایرانی خبر داد.
سلحشور ادامه داد: پس از فروپاشی شوروی، آذربایجان از نظر مذهبی راکد یا عقب نگه داشته شده بود اما بعد از نشان دادن سریال ما مذهب دوباره در آذربایجان زنده شد. همینطور رئیس جهانگردی و حج و زیارت مصر به همراه دکتر طاروتی حافظ قرآن مهمان ما بودند و این اثر را یکی از الطاف خفیه در راستای شکل گیری انقلاب مصر معرفی کردند. از کشور تونس و لبنان نیز مهمان داشتیم و به دعوت دولت عراق و سید حسن نصرالله به عراق و لبنان سفر کردیم.
وی تصریح کرد: از کشورهایی همچون آلمان، فرانسه و انگلیس از ما دعوت شد اما علی.رغم بسیاری از بازیگران و فیلمسازانی که غرب را معبدی برای خود می.دانند، علاقه.ای به حضور در این کشورها نداشتیم.
نسخه سینمایی ترجمه قرآن است
کارگردان "یوسف پیامبر" با بیان این مطلب که نسخه سینمایی این فیلم با نسخه تلویزیونی تفاوت بسیار دارد، در این باره اظهار کرد: سریال تفسیری از سوره یوسف (ع) بود. اما نسخه سینمایی این اثر اصل کلام بدون تفسیر و کم و زیاد آن چیزی است که در قرآن آمده است. در بخش.های فنی تدوین، صداگذاری و دوبلاژ کار را مرتفع کرده.ایم.
سلحشور با اشاره به اکران این فیلم در ماه رمضان نسبت به استقبال مردم اظهار امیدواری کرد و گفت: زمانی که از یک کار ارزشی استقبال می بینیم این توجه به یک هنرمند بر نمی.گردد بلکه به معنای استقبال از اعتقاد و باورهاد است. بهترین تفریح پس از افطار نیز پرداختن به هنر مذهبی است.
سلحشور در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه به نظرتان همزمانی پخش سریال یوسف در شبکه آی فیلم با زمان اکران ممکن است به کار لطمه.ای بزند یا خیر، بیان کرد: اگر شبکه آی فیلم قابل دسترسی سراسری باشد ممکن است آسیب زننده باشد اما سینما بیننده خاص خود را دارد. البته ممکن است از جهاتی این امر تشویق کننده نیز باشد و افرادی که طاقت انتظار و پیگیری قسمت.های سریال را نداشته باشند برای تماشای نسخه سینمایی اقدام کنند.
وی ادامه داد: امیدوارم مردم سینما را به عنوان یک سنگر فرهنگی خالی نگذارند و بدانند استقبالشان یاری حرکت های فرهنگی، مذهبی و تلاشی در جهت اصلاح ساختار فیلم سازی و رویکرد مناسب به سینما خواهد بود که در فیلمسازی مذهبی تاثیر بسیاری خواهد داشت.
حمایت از "مختارنامه" را وظیفه خود می.دانیم
این کارگردان همچنین درباره سریال" مختارنامه" به اظهار نظر پرداخت و گفت: مختار اثری مذهبی است که یک سر و گردن بالاتر از آثار فعلی به نظر می آید از طرفی این اثر یک کار ارزشی در رابطه با تاریخ اسلام محسوب می.شود که برای ما ارزشمند بوده و ترویج و تبلیغ آن را وظیفه خود می.دانیم.
وی درباره طرح اکران از اذان تا اذان بیان کرد: اگر مردم بعد از افطار به تماشای فیلم.های مبتذل به سینما بروند این امر غلط است اما اگر آثار خوبی در اکران باشند شب زنده.داری روزه.دارها به خوبی سپری می.شود.
مجوعه موسی (ع) سفارش کمپانی.های صهیونیستی نیست
سلحشور همچنین درباره سریال "حضرت موسی" (ع) سخن گفت و به استفاده از بخشی از لوکیشن.های یوسف پیامبر با تغییر اساسی در این سریال اشاره کرد.
وی درباره شباهت.های احتمالی این اثر با فیلم "10 فرمان" گفت: در این آثار عصمت انبیاء به کلی نادیده گرفته شده و حتی پیامبران گناه می.کنند. اما آثاری چون یوسف پیامبر باعث عشق مردم به انبیاء و مذهب می.شوند و طبق قرآن ساخته شده.اند نه اینکه سفارش کمپانی.های صهیونیستی باشند.
----------------------
منبع : مهر






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن