تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815399490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عملكرد عكاسان ايراني در المپيك پكن بررسي شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عملكرد عكاسان ايراني در المپيك پكن بررسي شد
نشست بررسي عملكرد دو عكاس ايراني در المپيك پكن ظهر امروز دوشنبه چهارم آذرماه در سالن جانبزرگي دانشگاه هنر برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، روابط عمومي انجمن عكاسان مطبوعات ايران اعلام كرد در اين نشست جاويد نيكپور و مهدي زارع دو عكاس ايراني حاضر در المپيك پكن به بررسي مسائل عكاسي در المپيك به سخن پرداختند.

زارع گفت: در رسانه‌هاي ايران نگاهي خوب به عكاسان نمي‌شود. در شرايطي كه 15 خبرنگار براي پوشش خبرهاي المپيك از ايران اعزام شدند در كنار آنان تنها سه عكاس حضور داشتند در حاليكه عكس خبري به لحاظ برد و تاثير خبري اهميتي بيشتر دارد.

وي افزود: وقتي نگاه ما به عكاسان، حرفه‌اي نباشد باعث افول اين هنر مي‌شود به طوري كه ما عكاسان براي رفع نياز مالي مجبور هستيم با چند رسانه همكاري كنيم و در نتيجه كيفيت كارمان نازل شود.

وي يكي از مشكلاتي كه در عكاسي خبري حوزه ورزش وجود دارد را نبود استقبال عكاسان متخصص و حرفه‌اي از اين حوزه عنوان و اضافه كرد: تعدادي انگشت‌شمار از عكاسان حرفه‌اي وارد اين حوزه مي‌شوند. بنابراين فضا براي عكاسان غيرحرفه‌اي و تازه‌كار باز است كه نتيجه آن هم ضربه زدن به وجهه جامعه عكاسي است.

زارع همچنين اظهار كرد: در المپيك يكي از معضلات بزرگي كه گريبانگير عكاسان ما بود، كم‌توجهي به ما بود. جاي خوب عكاسي در اختيار عكاسان رسانه‌هاي معتبر بود در حاليكه يكي از عوامل مهم در عكاسي داشتن زاويه خوب نسبت به سوژه است.

جاويد نيكپور نيز در اين نشست گفت: يكي از مشكلاتي كه عكاسي خبري ما در حوزه ورزشي از آن رنج مي‌برد مطرح نبودن ورزش ما در جامعه جهاني است. نگاه مسئولين و حتي عكاسان ورزشي كشورهاي ديگر به ورزش ما و به تبع آن عكاسان ورزشي ما جدي نيست.

وي اظهار كرد: برخي مديران رسانه‌ها از عكاسان ورزشي انتظار دارند كه بدون رعايت كردن ضوابط با آنها همكاري كنيم كه اين امر منجر به مشكلات بسياري براي ما عكاسان شده است.

نيكپور افزود: وقتي سردبير يك روزنامه يا خبرگزاري بدون توجه به وجود عكاس اختصاصي آن رسانه، عكسي از عكاسي ديگر را كار مي‌كند و كار عكاس خودش را زير سوال مي‌برد به نوعي يك كار غيراخلاقي انجام داده است. وي گفت: بارها شده كه مسئولان رسانه‌ها عكسي را كار مي‌كنند اما نام عكاس خود را مي‌زنند.

نيكپور همچنين اظهار كرد: عكاسان جوان ما بايد در ميادين ورزشي داخلي به كسب تجربه بپردازند تا در عرصه‌هاي جهاني كارشان طبق اصول خبرنگاري حرفه‌اي به درستي انجام دهند.

دومين نشست از بررسي عكاسان در المپيك پكن فردا سه‌شنبه پنجم آذر ساعت 12 با حضور آلفرد يعقوب‌زاده و بهروز مهري در تالار شهيد جان بزرگي دانشگاه هنر برگزار مي‌شود.
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن