تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815252982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير امور اقتصاد و دارايي:‌‏سرانه سرمايه‌‏گذاري در فناوري اطلاعات و ارتباطات در ايران تنها 60 دلار است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: وزير امور اقتصاد و دارايي:‌‏سرانه سرمايه‌‏گذاري در فناوري اطلاعات و ارتباطات در ايران تنها 60 دلار است
تهران- خبرگزاري كار ايران
وزير امور اقتصاد و دارايي در پنجمين همايش تجارت الكترونيك با محور تحول اقتصادي اعلام كرد: طرح تحول اقتصادي مشتري پر و پا قرص كسب و كار الكترونيكي است.
به گزارش ايلنا،‌‏ شمس‌‏الدين حسيني، وزير امور اقتصاد و دارايي با بيان اين مطلب اظهار داشت: بايد محورها و پروژه‌‏هاي طرح تحول اقتصادي را مرور كنيم و تحول اقتصادي را مبتني بر دانش و كسب و كار الكترونيك بنيان كنيم.
وي اظهار داشت: ما وقتي قصد برنامه‌‏ريزي براي تحول اقتصادي داريم بايد به موضوع و محيط تحول توجه كنيم. در حال حاضر محيط اقتصاد و تجارت دگرگون شده و ما در عصري به سر مي‌‏برديم كه واژه‌‏هايي چون اقتصاد ديجيتال و مجازي شناخته شده و روز به روز بر اهميت اثرگذاري آن افزوده مي‌‏شود.
حسيني با بيان اينكه توسعه و پيشرفت جوامع مبتني بر ايده، دانش و اطلاعات است، گفت: امروز شكاف توسعه از نوع دانش است و دانش در كاربردي‌‏ترين شكل خود يعني فناوري اطلاعات معنا يافته است. در اين محيط اگر بخواهيم در خدمت تحول اقتصادي باشيم بايد تحول اقتصادي را مبتني بر دانش و كسب و كار تجارت الكترونيك استوار كنيم.
وي تصريح كرد:‌ امروزه مدل مبتني بر تقاضا يكي از مدل‌‏هاي كاربردي است كه عرضه را تحت تاثير قرار مي‌‏دهد.
وي با برشمردن طرح تحول اقتصادي بر هفت محور اساسي خاطر نشان كرد: هدفمند كردن يارانه‌‏ها با برنامه توزيع درآمدي بدون استفاده از فناوري‌‏هاي نوين قابل اجرا نيست و به رغم اجماع كلي در سال‌‏هاي اخير، ضعف اطلاع‌‏رساني و نبود آي‌‏تي در نظام اقتصادي ما مانع از اجرايي شدن طرح هدفمند كردن يارانه‌‏ها شده است.
حسيني ابراز داشت: اگر طرح‌‏هايي مثل كد ملي نبود، شهامت يورش بردن به اين عرصه را نداشتيم، چرا كه وقتي با پايگاه كد ملي اطلاعات 60 ميليون نفر را چك كنيم، دستيابي به اهداف بزرگتر غير ممكن نيست.
وزير اقتصاد عنوان كرد: ‌‏اگرچه امروز هدفمند كردن يارانه‌‏ها را با نظام خود اظهاري شروع كرديم، ولي در آينده با مرتبط ساختن پايگاه‌‏هاي اطلاعاتي، نظام اطلاعاتي قوي ايجاد مي‌‏كنيم كه مبتني بر آي‌‏تي در اقتصاد باشد.
وي به مبحث ماليات در طرح تحول اشاره كرد و گفت: اگر در سال‌‏هاي قبل از ماليات بر درآمد چشم‌‏پوشي كرديم، به دليل ضعف اطلاعاتي بوده است. چگونه مي‌‏توان نظام پايه ماليات بر درآمد را كنار گذاشت و از عدالت مالياتي سخن گفت.
وزير اقتصاد به محوريت گمرك در تحول اقتصادي اشاره كرد و گفت:‌ در گمرك هم با توجه به حجم شتابان در عرصه تجارت خارجي و رقابت ميان كشورهاي مختلف در عرصه‌‏هاي گوناگون سعي بر اين است تا با افزايش سرعت، سهم ديگران را به خود اختصاص دهيم. لذا در اين ميان نيز نمي‌‏توان از گمرك الكترونيك چشم‌‏پوشي كرد.
وي در خصوص مبحث بانكداري در طرح تحول اقتصادي نيز ابراز داشت: تحول در كارآيي و تنوع و سرعت خدمات بدون آي‌‏تي امكان‌‏پذير نيست. همچنين نظارت و شفافيت هم بدون ايجاد سامانه‌‏هاي اطلاعاتي امكان‌‏پذير نخواهد بود.
شمس‌‏الدين حسيني تصريح كرد:‌ مسير اصلاح توزيع كالا و خدمات از مسير توسعه آي‌‏تي مي‌‏گذرد، لذا بايد در اين مسير بر الحاق به WTO نيز نهايت تلاش را داشت.
وي با اشاره به موضوع بهره‌‏وري در طرح تحول اقتصادي عنوان داشت:‌ ‏موج جديد بهره‌‏وري متعلق به كسب و كار الكترونيكي است. در محيط جديد اقتصادي برنامه تحول اقتصادي مبتني و نيازمند توسعه آي‌‏تي به مفهوم عام و كسب و كار الكترونيك به مفهوم خاص است.
وي به موضوع سرمايه‌‏گذاري بر فناوري اطلاعات وارتباطات اشاره كرد و گفت: ‌‏سرانه سرمايه‌‏گذاري در فناوري اطلاعات و ارتباطات در جهان 500 دلار و در ايران تنها 60 دلار است و واضح است كه ما مشكل تقاضا داريم.
شمس‌‏الدين حسيني تصريح كرد: امروز بيش از هر زمان بحث استقرار نظام يكپارچه اطلاعاتي در بحث اقتصادي مطرح است.
پايان پيام

كد خبر: 459697
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 233]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن