تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815520919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مزارشمس تبريزي درخوي با حضور ميهمانان داخلي و خارجي گلباران شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مزارشمس تبريزي درخوي با حضور ميهمانان داخلي و خارجي گلباران شد
خوي، اروميه- مزارشمس تبريزي درخوي با حضور ميهمانان فرهنگ دوست داخلي و خارجي گلباران شد.


به گزارش روز دوشنبه ايرنا، مراسم غبارروبي و گلباران مزار" شمس تبريزي " با همكاري شوراي شهر، شهرداري، نماينده مردم خوي درمجلس شواري اسلامي، اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، دانشگاههاي شهرستان خوي و ميهمانان داخلي و خارجي برگزار شد.
دراين مراسم بيستمين نواده مولانا، گفت: نفس گرم وعرفا ن سرشار ازمعنويت شمس تبريزي عالم و عامي نمي شناسد و بر روح و جان هرانساني اثرمي گذارد.
اسمين چلبي افزود:عارفان حقيقي روشني بخش و نور هدايت مردم و جامعه عصر خويش هستند و آنان را به عشق و محبت كردن به يكديگر مي خوانند.
وي، بااشاره به جايگاه رفيع مونالا و شمس تبريزي گفت: رابطه شمس و مولانا شخصيت عرفاني اين دو ازهم جدا نبوده و آن شورعشقي كه در وجود مولانا به وجود آمد، بدست شمس كشف شد.
مردم خوي نيزهمگام با مسوولان فرهنگي و سياسي اين شهرستان صبح امروز با حضور پرشكوه خود عشق به عارفان مردمي را به نمايش گذاشتند.
درابتداي ورود ميهمانان تركيه اي به مزار اين عارف بزرگ با نثار گل و روشن كردن شمع به مقام شمس تبريزي اداي احترام كردند.
مردم و مسولين فرهنگي خوي براين اعتقادند كه وجود آرامگاه " شمس تبريزي " دراين شهرستان فرصت مغتنمي است براي ميزباني ازانديشمندان و محققان داخلي و خارجي كه براي زيارت اين عارف بزرگ به اين شهرستان سفر مي كنند.
1724
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن