تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815596338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رحيم مشايي: سرزمين ايران پيام آور عشق و دوستي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رحيم مشايي: سرزمين ايران پيام آور عشق و دوستي است
معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: سرزمين ايران چون هميشه تاريخ پيام آور صلح، دوستي و عشق و محبت براي جهانيان است.


به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اجتماعي ايرنا "اسفنديار رحيم مشايي" در نخستين همايش بين المللي تورگردانهاي جهان در سالن اجلاس افزود: ايران همواره پرچم دار تمدن و فرهنگ بوده و تاريخ ايران با تمدن و پيشرفت و تعالي آميخته است.
وي با بيان اينكه شكوه پارسي پس از گذشته چند هزار سال ايران و ايراني را زبانزد جهانيان كرده است، اظهار داشت: ايرانيان در گذشته هاي دور از معدود ملت هاي پايه گذار تمدن بشري بوده اند.
معاون رييس جمهوري با بيان اينكه ايرانيان پس از پذيرش اسلام بيشترين خدمات را به دين كرده اند، افزود: هرچند كه گروهي مي كوشند تصاويري دروغين از اسلام جلوه داده و خشونت را به اسلام نسبت دهند تا بر طبل جنگ و دشمني بكوبند.
رحيم مشايي تصريح كرد: ملت ايران منطق معرفت، محبت، عشق و دستي را در هم آميخته و با پذيرش اسلام به عنوان ملتي غيرعرب در پايه گذاري حوزه درخشان فرهنگ اسلامي گوي سبقت را از اعراب ربوده اند.
به گفته وي، اعراب به خوبي مي دانند كه دانشمندان و متفكران ايراني در دوره هاي مختلف تاريخي چه كمك بزرگي به توسعه و نشر افكار پيامبر بزرگ اسلام(ص) در جهان كرده اند.
رحيم مشايي افزود: انقلاب شكوهمند اسلامي نيز در راستاي همين فرهنگ و تفكر محقق شد و با پيروزي انقلاب دامنه ظلم برچيده و دامنه عشق در كشور و منطقه گسترده شد.
وي با اشاره به گذشت 30 سال از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي تصريح كرد: انقلاب اسلامي ايران، انقلاب عشق بود و ملت ايران دراين مدت باانگيزه تر از هميشه پرچم سفيد صلح را به اهتزاز درآورده اند.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با بيان اينكه مهم ترين عامل براي توسعه، شناخت ملت ها از يكديگر است، افزود: گردشگري از كوتاهترين و موثرترين راه هاي ممكن براي شناخت ملت ها از يكديگر است.
رحيم مشايي افزود: بايد در تعريف صنعت گردشگري با توجه به اهميت آن در ابعاد مختلف سياسي، اجتماعي، فرهنگي و امنيتي تجديد نظر شود.
معاون رييس جمهوري گفت: امروزه اهميت صنعت گردشگري در امنيت جهاني و صلح و ثبات جهاني بر كسي پوشيده نيست و سازمان جهاني جهانگردي بايد در منشور خود در خصوص نقش گردشگري در توسعه و تعميق دوستي ها، صلح و پايداري در جوامع تجديد نظر كند.
وي تصريح كرد: امروز ديگر روز برتري هيچ ملتي بر ملت ديگر نيست و منطق توسعه طلبي به پايان رسيده است.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خطاب به شركت كنندگان خارجي در اين همايش گفت: امروز به عنوان روز دحوالارض در دين اسلام ، مصادف با روز پيدايش زمين و به روايتي روز ميلاد حضرت مسيح (ع) به عنوان پيام آور صلح و دوستي است.
وي گفت: تقارن برگزاري اين همايش با روز تولد حضرت مسيح (ع) را بايد به فال نيك گرفت و به يقين امروز زماني است كه انسان مي تواند بيش از هميشه مورد عنايت خداوند قرار گيرد.
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن