تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804327291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد امام جمعه قم از بروز جرایم خشن در جامعه/ دستگاه قضا شدت عمل نشان دهد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: قم - خبرگزاری مهر: امام جمعه قم از بروز جرایم خشن که نشات گرفته از روحیه عصبانیت های مهار نشده است انتقاد کرد وخواستار برخورد قاطع با اراذل و اوباش شد.به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم اظهار داشت: مدتی است که شاهد افزایش حوادث تاسف بار در جامعه هستیم که نشان از روحیه عصبانیت های مهار نشده مردم دارد.
وی اسیدپاشی ، فحشهای رکیک ، کودک آزاری تا حد قتل، تعدی به حریم خصوصی افراد، مقابله خشن با آمران به معروف و ناهیان از منکر تا حد ایجاد جرح و نقص عضو را از جمله این حوادث برشمرد و بیان داشت: متاسفانه برخی افراد در یک بگومگوی ساده دست به سلاح می برند و طرف مقابل را می کشند.
امام جمعه قم تخریب اموال عمومی و خصوصی از طرف هواداران تیمی که بازنده شد را از دیگر حوادث تاسف بار جامعه برشمرد و گفت: حوادثی از این قبیل برای مردم و مسئولان هشدار دهنده است و اگر این رفتارهای خشن مهار نشود ممکن است برای جوانان به الگو تبدیل شود.
وی با بیان برخی رویدادهای تاریخی که از غضب پسندیده برای پیشبرد امور مسلمین استفاده شده است تاکید کرد: غضب پسندیده وجود دارد ولی پرخاشگری که در خدمت هوای نفس و نداشتن شرح صدر و کم حوصلگی باشد ناپسند و مخرب است.
امام جمعه قم اضافه کرد: پرخاشگران تصور می کنند که می توانند به وسیله پرخاشگری زودتر به هدفشان برسند و متاسفانه این افراد راه مذاکره را تجربه نکرده اند و شیطان در وجود آنها رخنه می کند و در اثر بگومگوی ساده دست به سلاح برده و حتی برخی از آنها پس از ارتکاب به جرم خودشان را معرفی می کنند.
مردم از دستگاه قضا و نیروی انتظامی توقع شدت عمل دارند
حجت الاسلام سعیدی تصریح کرد: مردم از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی توقع دارند که با اراذل و اوباش به شدت برخورد کنند.
امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم عزم همگانی برای کاهش پرخاشگری و ناهنجاری در جامعه اظهار داشت: در این زمینه نقش الگوها بسیار موثر است. شما در جامعه الگوی مثال زدنی همچون مقام معظم رهبری دارید و ایشان شخصیتی هستند که دوست و دشمن به داشتن فضائل و کمالات انسانی و شرح صدر و تحمل ایشان ستوده اند.
وی ادامه داد: ناسازگاری دوستان و آزار دشمنان هرگز مقام معظم رهبری را از عدل وانصاف واخلاص دور نکرده است.
انتقاد از برنامه های صدا و سیما
امام جمعه قم نقش صدا و سیما را در ترویج اخلاق حسنه و کاهش پرخاشگری در جامعه مهم دانست و تاکید کرد: صدا و سیما با برنامه های گوناگون در داخل و خارج از کشور در راه تحقق آرمانهای امام و رهبری گام بر می دارد ولی متولیان رسانه ملی باید مواظب باشند که این فعالیتها و خدمات با برخی فیلم ها خنثی نشود.
حجت الاسلام سعیدی گفت: چند شب گذشته در یکی از صحنه های یک سریال پربیننده مشاهده کردم که فردی به همسرش گفت چه آرزویی داری؟ همسرش در پاسخ گفت دلم می خواهد با این دستها مادرت را خفه کنم.
امام جمعه قم با بیان اینکه این حرکت تصادفی نیست بیان داشت: مطمئنا شخصی این فیلمنامه را نوشته و کارگردان هم آن را مشاهده کرده و با دقت و تامل این حرکت اجرا شده است که متاسفانه تاثیرات منفی بر روی خانواده ها می گذارد.
وی همچنین با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان و کاهش ناهنجاری ها اظهار داشت: آموزش و پرورش باید علاوه بر آموزش به پرورش دانش آموزان هم توجه داشته باشد و اقدام به ایجاد درس کنترل خشم و تحمل پذیری با کمک کارشناسان در مدارس کند.
حجت الاسلام سعیدی گفت: روزنامه ها هم باید صفحه حوادث را به گونه ای تنظیم کنند که ضمن اطلاع رسانی درست باعث ترویج پرخاشگری در جامعه نشوند.
مسئولان فرهنگی توصیه های رهبری را جدی بگیرند
امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگرانی مقام معظم رهبری از تیراژ کنونی کتاب در مقایسه با جمعیت کشور اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب روز چهارشنبه در دیدار با مسئولان کتابخانه ها و کتابداران از همه مسئولان دستگاههای فرهنگی خواستند حرکت جدیدی را در ترغیب مردم به کتابخوانی بویژه در بخش کودکان و نوجوانان ایجاد کنند.
حجت الاسلام سعیدی افزود: ایشان همچنین تاکید کرده اند که کتابخوانی باید به عنوان یک عادت همیشگی در مردم بویژه نسل جوان تبدیل شود و امیدواریم همه مسئولان این فرمایشات رهبری را جدی بگیرند.
با پذیرش قطعنامه 598 شوک جدی به منافقین وارد شد
امام جمعه قم به فرا رسیدن 5 مرداد سالروز پذیرش قطعنامه 598 اشاره کرد و بیان داشت با پذیرش این قطعنامه توطئه های بسیاری از سوی دشمنان خنثی شد و شوک جدیدی به منافقین وارد شد.
وی اضافه کرد: منافقین که سودای حکومت بر کشور را در سر داشتند فکر می کردند که پذیرش این قطعنامه به از بین رفتن ایران منجر می شود. لذا حدود 5 هزار نفر منافق با تجهیزات کامل وارد خاک ایران شدند و نیروهای اسلام در عملیات مرصاد با رمز یا علی ابن ابیطالب شکست سختی را به منافقین کوردلان وارد کردند.
امام جمعه قم حمله رژیم صهیونیستی به کشتی فرانسوی که قصد کمک رسانی به مردم غزه را داشت را از حوادث تلخ اخیر دانست و تاکید کرد: مردم غزه 5 سال در محاصره اسرائیل بسر می برند و رژیم صهیونیستی نمی گذارد کمکی به آنها برسد.
حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: همان گونه که استمرار جنایات دیکتاتورهای منطقه را شاهد هستیم اینها برگ سیاه دیگری بر کتاب ننگین حکام مزدور منطقه افزوده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن