تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815642112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش تحليلي/ريشه‌هاي شكست صلح منطقه غرب از آب گل آلود نفت مي‌برد


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: گزارش تحليلي/ريشه‌هاي شكست صلح منطقه غرب از آب گل آلود نفت مي‌برد
بعد از جنگ جهاني دوم، انگليس فرسوده از جنگ مزه مزه مي‌كرد تا سرزميني براي صهيونيست‌هايي كه خود را قرباني نازيسم مي‌انگاشتند، يافته و پايگاهي براي قدرت رو به افولش در منطقه‌اي حساس و استراتژيك بتراشد.


به گزارش «شبكه خبر دانشجو»، نمي توان باور داشت كه انگليس دلش براي مردمي كه از قضا از قوم يهود، و به گونه هاي مختلف با آيين مسيحيت در تضاد هستند، سوخته باشد؛ زيرا مردمان بسياري از دين ها و مذاهب مختلف زير آتش همين قدرت جهاني در دوره جنگ و غير جنگ سوختند و كسي چيزي نگفت.

پس چه شد كه انگليس خواست «دولت» و «ملتي» از قوم يهود در منطقه خاورميانه ايجاد كند؟

در واقع مقامات وقت انگليس در پي عده اي جاني مي گشتند تا بتوانند در منطقه اي كه از لحاظ ژئوپلتيكي و استراتژيكي در نظام بين الملل بسيار حساس است، اميدي براي اختلاف افكني داشته باشند تا در روزهاي بادا و مبادا از آن بهره مند شوند.

سياست «اختلاف بينداز و حكومت كن» سياست ديرين انگليس بوده و هست و آن را مي توان در تمامي كشورهايي كه انگليس در آنها نفوذ داشته است، مشاهده كرد.

براي يافتن مثال عيني نيازي نيست به راه دوري برويم؛ زيرا سياست هاي اختلاف افكن حيدري- نعمتي و ... در تاريخ ايران قابل مشاهده است.

از سوي ديگر منطقه خاورميانه به خاطر داشتن موقعيت ژئوفرهنگي مي تواند بر كل جهان اسلام تاثير بگذارد؛ اين عامل اگر تبديل به عنصري براي اتحاد در دنياي اسلام شود، مي تواند يك تنه بر كل غرب حكم براند.

اما اگر اين فرهنگ در درون خود و در برابر دشمني بيروني و در كنار مرزهاي زميني و فرهنگي خود يكسره در حال اختلاف و دودلي باشد شانس اتحاد خود را از دست خواهد داد.

در اين صورت غرب كه در آن زمان انگليس سرآمد آن بود و امروز آمريكا، راحت تر مي توانند اين قدرت بالقوه را كنترل كند.

انگليس نتوانست قدرت فائقه خود را در جهان حفظ كند، از اين رو حفاظت و ميراث نظام سرمايه داري را به آمريكا سپرد؛ آمريكا نيز رژيم صهيونيستي را به ارث برده و پدرخواندگي آن را قبول كرد.

طي اين مدت مقامات آمريكايي از رژيم صهيونيستي به عنوان اهرمي عليه اسلام و اتحاد ميان آنها استفاده كرده اند.

اولين ضربه كاري زماني به پيكره اسلام و كشورهاي اسلامي خورد كه معاهده ننگين كمپ ديويد با مصر به امضا رسيد و اولين كشور قدرتمند اسلامي كه روزي با رهبري ناصر دشمن بلامنازع صهيونيسم بود، از بدنه اسلام جدا شد.

در واقع غرب و اين بار آمريكا راه «اختلاف بيفكن و حكومت كن» را اجرا كرد و از آن روز تا كنون هيچ اتفاق نظري از سوي كشورهاي مسلمان عليه رژيم صهيونيستي صورت نگرفته است.

اگر چه در آن روز برخي از كشورهاي عربي به اين مسئله اعتراض كردند، اما كم كم خود به دام آن افتادند و در مشهودترين نوع آن،‌ بر سر سفره آناپوليس نشستند.

بر اين اساس آمريكا به رهبري بوش در صدد است تا در روزهاي آخر عمر دولت خود كشورهاي عربي ديگري را از بدنه اتحاد احتمالي مسلمانان جدا كند تا «جنگ هميشه در اين منطقه حاكم باشد و غرب هميشه بر آن مسلط».

از اين رو صلحي در كار نخواهد بود و تنها نمايشي از آن به اجرا در مي آيد؛ اين موضوع را به دو دليل مي توان بيان كرد: اول اينكه رژيم صهيونيستي كساني را بر سر قدرت مي نشاند كه بذات جاني و عاشق كشتارند، به اين معني كه ذات رژيم صهيونيستي در جنايت استوار است و نبود جنايت به معناي نبود اين رژيم است، دوم اينكه اختلاف و درگيري به نفع منافع غرب است؛ زيرا كنترل بسياري از كشورهاي اسلامي و بخصوص عربي را از اين طريق به دست مي گيرد؛ از اين رو صلح در خاورميانه به معناي شكست سياست هاي آمريكا و نظام سرمايه داري در منطقه است.

خاورميانه منطقه ثوتمندي است و غرب نيز ذات خود را در سرمايه مي داند، حال اگر بخواهد اين سرمايه را از دست ندهد بايد آب را گل آلود كند و ثروت را ببرد.

اين موضوع را مي توان در رفتار امروز نظاميان صهيونيستي در غزه مشاهده كرد؛ در حالي كه سياست مداران به دروغ پشت ميز مذاكره صلح مي نشينند، نظاميان خود را به كشتار مردم بيگناه تشويق مي كنند تا اين دور ادامه يابد و اعراب از اين دچار سرگيجه شوند و .../انتهاي پيام/
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن