تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813109817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان ملي جوانان خراسان جنوبي: نگراني از افزايش ميانگين سن ازدواج جوانان در خراسان جنوبي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان ملي جوانان خراسان جنوبي: نگراني از افزايش ميانگين سن ازدواج جوانان در خراسان جنوبي
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان ملي جوانان خراسان جنوبي گفت: افزايش ميانگين سن ازدواج، متفاوت‌شدن معيارها، وجود فاصله ميان بلوغ جنسي و سن مسئوليت‌پذيري از نقاط ضعف ازدواج جوانان در استان است.


به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، يحيي سالاري ظهر امروز در نشست مطبوعاتي با بيان اينكه برنامه‌اي مدون و مشخص براي ازدواج جوانان در كشور وجود ندارد، افزود: افزايش نقش جوانان در فرآيند ازدواج، افزايش ازدواج به صورت نسبي و افزايش متولياني كه احساس مسئوليت مي‌كنند از نقاط قوت در بخش ازدواج جوانان در استان است.
وي در خصوص گرايش ازدواج مردان مسن با دختران جوان در استان گفت: متأسفانه در اين بخش آمار نگران‌كننده‌‌اي در يك نقطه از شهر بيرجند به صورت پنهاني وجود دارد كه در اين بخش حوزه‌هاي علميه و مراكز فرهنگي وارد عمل شده‌اند.
رئيس سازمان ملي جوانان خراسان جنوبي به برنامه‌هاي اين سازمان در امر ازدواج جوانان اشاره كرد و افزود: سازمان در هفت محور براي حساس‌سازي بين دستگاه‌هاي مختلف از جمله صدا و سيما، دستگاه‌هاي فرهنگي، مسئولان نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش اقدام كرده است.
وي گفت: پيش‌بيني مي‌‌شود تا پايان سال جاري و يا فروردين سال آينده طرح جامع ازدواج استان تدوين شود.
سالاري پخش ميزگردهاي تخصصي از شبكه صدا و سيماي استاني، انعقاد تفاهمنامه با دستگاه‌هاي فرهنگي و آموزش و پرورش براي گسترش آگاهي جوانان، تشكيل شبكه فعالان فرهنگي، تدوين طرح جامع ازدواج جوانان با رويكرد دانشجويي در دانشگاه‌ها، ستاد ساماندهي ازدواج جوانان و فعاليت شوراي علمي و پژوهشي و تبيين و احياي سنت ازدواج آسان از طريق ائمه جماعت در مساجد را از جمله برنامه‌هاي سازمان در امر ازدواج جوانان برشمرد.
وي به برنامه‌هاي سازمان در روز اول ذي‌الحجه اشاره كرد و گفت: برگزاري مراسمات مختلف از سوي كميته امداد، بهزيستي، آموزش و پرورش و در سطح دانشگاه‌ها، مدارس و ارائه مهارت‌هاي زندگي به جوانان، برگزاري جشنواره مطلع عشق و ارائه سخنراني در بحث شرايط ازدواج آسان و تبيين فعاليت‌هاي بخش غير دولتي در بحث ازدواج و تقدير از حاميان و ترويج‌كنندگان ازدواج سالم در استان از جمله اين برنامه‌ها است.
رئيس سازمان ملي جوانان خراسان جنوبي از برگزاري همايش علمي ازدواج آگاهانه، آسان و پايدار در اسفند امسال در استان خبر داد و گفت: در اين خصوص فراخوان مقاله داده مي‌شود.
سالاري با اشاره به اينكه در سال گذشته 8/53 درصد از جوانان استان در شهرها زندگي مي‌كردند، افزود: بررسي‌هاي ازدواج‌هاي صورت گرفته طي سال‌هاي گذشته حاكي از اين است كه نرخ ازدواج در سال‌هاي 84 و 86 روند صعودي و در سال 85 روند نزولي داشته است.
وي افزود: بر اساس سرشماري نفوس و مسكن سال 85 تعداد 78 هزار و 922 نفر از پسران جوان و 58 هزار و 506 نفر ازدختران جوان 15 تا 29 سال مجرد بوده‌اند.
رئيس سازمان ملي جوانان خراسان جنوبي در خصوص نرخ رشد طلاق گفت: رشد طلاق خراسان جنوبي در بين استان‌هاي كشور در سال‌هاي 84، 85 و86 به ترتيب رتبه پنج ، هفت و 10 بوده است.
سالاري در خصوص طرح ازدواج نيمه مستقل، افزود:‌ اين طرح هم اكنون به صورت آزمايشي در برخي از نقاط استان تهران در حال آزمايش است و در خراسان جنوبي هنوز اين طرح مطرح نشده است.
انتهاي پيام/ب20
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 338]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن