تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818855263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كتاب روح و نفس به چاپ دوم رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كتاب "روح و نفس" به چاپ دوم رسيد
كتاب "روح و نفس"، تأليف استاد آيت‌الله سيد "محمد خامنه‌اي"، به همت انتشارات بنياد حكمت اسلامي صدرا، تجديد چاپ شد.


به گزارش روز يكشنبه ايرنا از روابط عمومي بنياد حكمت اسلامي صدرا، اين كتاب در فصل اول، به ماجراي نفس و روح در صدر اسلام مي‌پردازد.
فصل دوم كتاب، روح و نفس در قرآن و حديث، واژه روح در قرآن مجيد، روح در حديث اهل بيت عليهم‌السلام، واژه نفس در قرآن مجيد و نفس در حديث اهل بيت عليهم السلام را بررسي مي‌كند.
بر اساس اين گزارش، فصل سوم، مباحثي همچون روح در فلسفه، كلام، عرفان و حكمت متعاليه را مورد كنكاش قرار داده است.
فصل چهارم نيز به مسأله روح و نفس در آراي شيخ مفيد اشاره دارد و نويسنده در پايان كتاب، به روح افلاطوني در فلسفه ملاصدرا و نفس در حكمت متعاليه ملاصدرا پرداخته است.
در اين گزارش آمده است: مؤلف در اين كتاب بر آن است كه با تكيه بر معاني "نفس" و "روح" در قرآن و حديث، با ديدگاه هاي شيخ مفيد، شيخ‌الرييس فقه و كلام شيعه، بيشتر آشنا شود و به معاني قرآني، حديثي و استدلالي نظريه وي دست يابد.
براي اين كار، نخست به سير و تطورات مفاهيم "نفس" و "روح" در ميان علماي اسلامي مي‌پردازد و به پاره‌اي از بدفهمي‌هاي مسلمين از اين دو لفظ، تأثير و نقش عوامل خارجي در اين انحراف اشاره مي‌كند.
اين گزارش مي افزايد در مقدمه اين كتاب، در بررسي تاريخي علوم اسلامي به مسايلي مشترك ميان علم كلام و قرآن و حديث برمي‌خوريم كه گاهي سبب برخورد و مباحثات بسياري ميان اصحاب عقل و نقل شده است.
يكي از اين مسايل، مسأله روح است كه ميان اين دو بينش معرفتي، يعني علم كلام و علم تفسير و حديث، كه هر دو از آبشخور قرآن سيراب مي‌شوند، نزاع افكنده است.
كتاب "روح و نفس"، در 225 صفحه رقعي، به بهاي سه هزار و 200 تومان و به همت انتشارات بنياد حكمت اسلامي صدرا تجديد چاپ شده است.
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن