تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815604084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجري طرح خروج خودروهاي فرسوده ستادتبصره 13 خبرداد: آغاز فروش گواهي اسقاط خودروهاي فرسوده به واردكنندگان و توليدكنندگان خودرو


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مجري طرح خروج خودروهاي فرسوده ستادتبصره 13 خبرداد: آغاز فروش گواهي اسقاط خودروهاي فرسوده به واردكنندگان و توليدكنندگان خودرو
تهران- خبرگزاري كار ايران
دارندگان گواهي اسقاط، خودروي فرسوده خود را به واردكنندگان و توليدكنندگان خودرو مي‌‏فروشند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، مهران سالاري، مجري طرح خروج خودروهاي فرسوده تبصره 13 در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: از ابتداي سال 85 تا كنون در قالب تبصره 13 ، 470 هزار دستگاه خودروي فرسوده از رده خارج شده كه از اين تعداد 380 هزار دستگاه در قالب طرح جايگزيني و 90 هزار دستگاه به صورت نقدي از رده خارج شده‌‏اند.
سالاري تصريح كرد: در حال حاضر در ادامه طرح سال 86 و براي اتمام اين طرح، 5 دي به عنوان آخرين مهلت وام خودروهاي فرسوده اعلام شده است و تا كنون تقريباً اكثر متقاضيان به مرحله اسقاط رسيده‌‏اند و تعداد اندكي باقي مانده‌‏اند.
وي خاطر نشان كرد: پس از پايان مهلت اجراي اين طرح هيچ اقدام ديگري انجام نخواهد شد و به ساير طرح هاي آينده موكول خواهند شد. براين اساس اگر متقاضيان خروج خودروي فرسوده با مشكل مواجه شدند، مي‌‏توانند با شماره‌‏هاي 88535555 و 88536666تماس حاصل كنند.
مجري طرح خروج خودروهاي فرسوده به راهبر ناجا توصيه كرد كه با توجه به اين كه اين دوره، دوره حساسي است، در ورود اطلاعات تسريع كند.
وي اظهار داشت: همچنين از بانك‌‏ها مي‌‏خواهم به نحوي برنامه‌‏ريزي كنند كه وام‌‏دهي به متقاضيان به پايان دوره منتقل نشده و در پايان طرح به مشكل بانكي برنخوريم.
سالاري خاطر نشان كرد: با توجه به اين كه عمر تاكسي‌‏ها براي خروج از 15 به 10 سال تغيير كرده است و تاكسي‌‏هاي بيش از 13 سال نيز از ابتداي سال 88 در سطح كشور تردد نخواهندكرد و از ترددآنها جلوگيري خواهد شد، بايد نسبت به تعويض و جايگزيني آنها با تاكسي‌‏هاي نو سريع‌‏تر اقدام شود.
مجري خروج خودروهاي فرسوده ادامه داد: تعداد خودروهاي فرسوده‌‏اي كه از سال 85 از رده خارج شده و يا تعويض شده‌‏اند آمار خوبي است اما تعداد خودروهاي فرسوده بيش از اين تعداد است و بايد تا سال 90 بيش از 2 ميليون خودرو از رده خارج شود.
سالاري يادآورشد: براي رسيدن به اين هدف كمي در سياست‌‏هاي خود انعطاف نشان داديم وتصدي دولت را كم كرديم تا بتوانيم بيشتر از حضور بخش خصوصي استفاده كنيم. به اين جهت طرح جديد اسقاط خودروهاي فرسوده را در دستور كار قرار داديم.
وي ادامه داد: در اين راستا متقاضيان با ثبت نام در سايت FARSOODEH.IR و استعلام از وضعيت خودرو و با هماهنگي با ستاد راهبر ناجا و تاييد اطلاعات، متقاضي به مراكز اسقاط معرفي شده و اسقاط صورت مي‌‏گيرد.
سالاري تصريح كرد: پيش از اين متقاضيان خودروهاي فرسوده نقدي تنها 1.5 ميليون تومان را مي‌‏گرفتند ولي در نوع جديد اين گروه مي‌‏توانند با واردگنندگان خودرو، خودرو سازان وارد مذاكره ومعامله شوند.
وي در توضيح بيشتر اظهار داشت: پيش از اين و طبق قانون، واردكنندگان خودرو براي واردات خودروهاي 6 و 6-10 و بيش از 10 سيلندري بايد بين 1 تا 3 خودروي فرسوده از رده خارج مي‌‏كردند، بنابراين در طرح جديد دارندگان گواهي اسقاط خودرو مي‌‏توانند با اين گروه وارد معامله شوند.
سالاري ادامه داد: توليد‌‏كنندگان خودرو نيزكه براي شماره‌‏گذاري خودروهاي بالاي 10 سيلندر خود بايد يك خودروي فرسوده از رده خارج مي‌‏كردند نيز مي‌‏توانند با اين گروه وارد معامله شوند.
مجري طرح نوسازي خودروهاي فرسوده در ادامه اظهار داشت: همچنين واردكنندگان قطعات منفصله خودرو به خاطر اخذ عوارض به گمرك مي‌‏توانند حداكثر 1 خودروي 1.5 ميليون توماني به گمرك گواهي اسقاط بدهند تا از تخفيفات گمركي برخوردار شوند، بنابراين اين گروه هم مي‌‏توانند از اين گواهي‌‏ها استفاده كنند.
سالاري با بيان اين كه تعداد معاملات اين گواهي‌‏ها مشخص نخواهد بود، درباره احتمال افزايش دلالي اين گواهي‌‏ها گفت: مهم اين است كه تعداد خودروهاي فرسوده در داخل كشور كم شود. واسطه‌‏گري به ذات بد نيست و تنها مشكل آن خلافكاري است.
وي اعتبار مورد نياز براي اجراي اين طرح را ازمحل اخذ گمركي واردكنندگان خودرو در سال‌‏هاي قبل خواند و ادامه داد: در اجراي اين طرح تنها برگه گواهي اسقاط خودرو كه ازطريق سايت FARSOODEH.IR انجام شده باشد مورد تاييد است و از نظرما برگه‌‏هاي اسقاط ملاك عمل نيست و تنها باعث خواهد شد كه مديريت بهتر اعمال شود.
وي خاطرنشان كرد: تا خودروهاي فرسوده تسجيل نشده و پلاك ملي دريافت نكنند، قابل شركت در اين طرح نيستند.
وي تصريح كرد: به زودي از تردد خودروهايي كه پلاك ملي يا برچسب تسجيل ندارند، جلوگيري خواهد شد.
سالاري با بيان اين كه طرح افزايش تعداد مراكز اسقاط در دستوركار قرار ندارد، اظهارداشت: متاسفانه گزارشاتي دريافت شده مبني بر اين كه تعدادي شروع به ثبت نام براي جايگزيني خودروهاي فرسوده درسال 87 كرده‌‏اند كه در همين جا هرگونه اطلاع‌‏رساني وثبت نام براي سال 87 را غير قانوني اعلام مي‌‏كنم.
به گفته مجري خروج خودروهاي فرسوده تا پايان سال بايد 60 هزار خودرو فرسوده از اين طريق ازرده خارج شوند.
پايان پيام

كد خبر: 459373
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1699]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن