تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815208347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعترافات ۴کلاهبردار به اغفال دختران جوان و کلاهبرداري از طلافروشي ها و افراد سرشناس در مشهد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

در پاره اي از موارد خود را مهندس راه و ساختمان با تجربه کار در پروژه هاي ميلياردي در تهران معرفي و دختر خانواده را اغفال کرده است.



هموطن آنلاین _ کلاهبرداري از طلافروشي هاي مشهد، اغفال دختران جوان و کلاهبرداري از خانواده هاي آنان و يک خير مدرسه ساز و کلاهبرداري يک شرکت در پوشش اعطاي وام، موضوعاتي است که رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي به تشريح آن ها پرداخت.
سرهنگ بيدمشکي در مورد نحوه شناسايي و دستگيري يک کلاهبردار حرفه اي به سايت پليس گفت: اين کلاهبردار از چند ماه پيش با سر و وضعي شيک و به وسيله اتومبيل هاي گران قيمت، خانواده هاي داراي موقعيت شغلي و اجتماعي بالا را هدف قرار داده و به بهانه ازدواج و خواستگاري از دختران اين خانواده ها، وارد حريم زندگي آنان شده و کلاهبرداري مي کرده است.
وي افزود: متهم در پاره اي از موارد خود را مهندس راه و ساختمان با تجربه کار در پروژه هاي ميلياردي در تهران معرفي و دختر خانواده را اغفال کرده است.
سرهنگ بيدمشکي گفت: پس از اعلام شکايت خانواده اين دختر و در حالي که تحقيقات پليسي در اين باره ادامه داشت، يک خانواده ديگر نيز از اين فرد کلاهبردار اعلام شکايت کردند و بر اساس اظهارات اين خانواده، متهم با فريب آنان پس از آن که دخترشان را به عقد خود درآورده است، مبلغ ۱۱۰ ميليون ريال از آنان کلاهبرداري کرده و بعد متواري شده است.
همچنين متهم از يک خير مدرسه ساز نيز در مشهد کلاهبرداري کرده است. ماجراي اين کلاهبرداري از آن جا فاش شد که اسفند سال گذشته يکي از خيرين مدرسه ساز استان خراسان رضوي با مراجعه به پليس آگاهي طي شکايتي اعلام کرد: متهم چندي قبل زميني را به مساحت ۵۳۵ متر واقع در بولوار شهيدصيادشيرازي مشهد به وي فروخته بود اما هنگامي که او قصد ساخت ملکش را داشته، متوجه شده است که زمين مذکور همزمان به چندين نفر ديگر نيز فروخته شده است.
پس از آن نيز اين کلاهبردار با تغيير محل سکونت و قطع خطوط تلفن خود قصد رد گم کردن داشته که سرانجام با اقدامات فني و پليسي کارآگاهان مخفيگاه وي در محدوده «خين عرب» مشهد شناسايي و دستگير شد.
متهم در اعترافاتش به اغفال چند دختر و ساير جرايم خود اعتراف کرد و تحويل مقامات قضايي شد.
رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي همچنين به دستگيري يک کلاهبردار ديگر اشاره کرد که با جلب اطمينان و فريب بعضي از طلافروش هاي مشهد اقدام به کلاهبرداري از آنان مي کرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس خراسان رضوي، سرهنگ بيدمشکي در مورد اين پرونده گفت: حدود يک هفته پيش پرونده اي در خصوص کلاهبرداري از چندين طلاساز و طلافروش در مشهد، روي ميز پليس گشوده شد که بر اساس محتويات اين پرونده، فردي با معرفي خود به عنوان طلافروش، ضمن جلب اطمينان و سپس فريب تعدادي از افراد شاغل در صنف طلا و جواهر، مقاديري طلاي ساخته شده از مال باختگان گرفته و مقرر شده که معادل آن طلاي مستعمل يا وجه طلاها را به فروشندگان بپردازد اما نامبرده به هيچ يک از وعده هاي خود عمل نکرده و متواري شده است.
سرهنگ بيدمشکي افزود: اين کلاهبردار در آخرين اقدام خود با مراجعه به يکي از طلاسازهاي مشهد، موفق به جلب اطمينان و فريب وي شده و مقدار ۳۱۰ گرم طلاي ساخته شده به ارزش ۲۰۰ ميليون ريال از وي گرفته و متعهد شده که معادل آن را طلاي مستعمل و وجه مربوطه را بپردازد اما پس از گرفتن طلاها متواري شده است. با اعلام شکايت مال باختگان پرونده اي در اين خصوص تشکيل شد و تحقيقات فني و پليسي کارآگاهان آغاز گشت تا اين که در هفته پيش مخفيگاه اين کلاهبردار شناسايي و وي در عملياتي غافلگيرانه دستگير شد. متهم در بازجويي ها به صراحت به کلاهبرداري از چند طلاساز و طلافروش اعتراف کرد. سرهنگ بيدمشکي افزود: در مجموع ۳ نفر از وي اعلام شکايت کردند که پرونده اي در اين زمينه تشکيل شد و متهم تحويل مقامات قضايي شد.
سرهنگ بيدمشکي همچنين به پرونده ديگري اشاره کرد که بر مبناي محتويات آن چند روز قبل زني با مراجعه به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي خراسان رضوي اظهار داشت از طريق آگهي جرايد با يک شرکت که مدعي پرداخت وام بود آشنا شده و سپس با حضور در محل شرکت و عقد قرارداد مقرر شده که در مدت يک هفته به وي وام اعطا شود. بر اساس تحقيقات صورت گرفته و اظهارات شاکي، براي شروع کار نيز مبلغ يک ميليون ريال از جانب شاکي به شرکت پرداخت شده بود اما هنگامي که در موعد تعيين شده وي براي دريافت وام به شرکت مذکور مراجعه کرد، با در بسته آن مواجه شد و مشاهده کرد که جمعيت زيادي نيز که متقاضي وام بودند، در محل شرکت تجمع کرده اند.
اين گزارش حاکي است، تحقيقات کارآگاهان نشان داد که شرکت مذکور غيرقانوني بوده است که با هماهنگي مرجع قضايي اين شرکت پلمب شد. همچنين در ادامه اقدامات پليسي، کارآگاهان موفق به شناسايي و دستگيري مديرعامل اين شرکت به همراه ۲ همدست ديگرش شدند.
اين گزارش حاکي است، متهمان پس از دستگيري در بازجويي ها، به جرم خود اعتراف کردند و به مراجع قضايي معرفي شدند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن