تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815427038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سينما - مهتاب كرامتي: دوست دارم تجربه كنم


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: سينما - مهتاب كرامتي: دوست دارم تجربه كنم
سينما - مهتاب كرامتي: دوست دارم تجربه كنم

مهتاب كرامتي اين‌روزها فيلم «آتش سبز» را روي پرده دارد. اثري كه بيش از هر چيز نشان مي‌دهد او از بازي در فيلم‌هاي نامتعارف و به دور از جريان‌هاي مرسوم و متداول سينماي ايران نمي‌ترسد. كرامتي در اوج گرفتاري‌هايش به عنوان سفير صلح سازمان ملل، در فيلم «شبانه‌روز» حاضر شده است.

اين كار چه جذابيتي براي شما داشت؟
تجربه همكاري من با اميد بنكدار و كيوان عليمحمدي برمي‌گردد به سال‌ها قبل و جشنواره‌هاي فيلم كوتاه كه با هم شركت مي‌كرديم. من به عنوان ميهمان بودم و دوستان به عنوان كارگردان‌‌‌هاي جواني كه هميشه كارهاي‌شان به نظر من جذاب بود و جايزه‌هاي متفاوتي را درو مي‌كرد. حدودا دوسال و نيم پيش و قبل از سمت من براي سفيري صلح پيشنهاد همكاري به من دادند در مورد مستند- داستاني «سرخ» كه در مورد HIV مثبت، ايدز بود. با همديگر كار كرديم و من در آن همكاري واقعا از ديسيپلين, برنامه‌ريزي دقيق و نوع كار كردنشان لذت بردم و بعد فيلم را هم ديدم كه فوق‌العاده خوب شده بود. وقتي آدم يك تجربه خوب دارد دنبال اين است كه تجربه خوبش را دوباره تكرار كند و اينطور شد دوباره دورهم جمع شديم.
شما از آقاي بنكدار و عليمحمدي پيش فرض داشتيد. اگر كارگردان جوان ديگري به شما پيشنهاد همكاري بدهد قبول مي‌كنيد؟
بله. من قبلا اين كار را كردم. من وقتي با آقاي كاهاني كار كردم عملا هيچ فيلم اكران شده‌اي نداشت ولي وقتي نمونه كارش را ديدم بسيار مستعد بود. به نظر من به هيچ عنوان قديمي‌تر يا جديدتر بودن كارگردان نيست كه شأنيت كار را بالا مي‌برد. بلكه ايده‌هاي نو و فيلمنامه جذاب و كارگرداني درست است كه فيلم را به شكل خوبي مطرح مي‌كند و من مشتاقم كه تجربه‌هايي از اين دست داشته باشم.
فيلمنامه «شبانه روز» و نقشي كه شما داشتيد چه جذابيتي داشت؟ به توجه به اينكه اپيزوديك هست و هر بازيگر حداكثر 15 تا 20 دقيقه در فيلم حضور دارد.
به نظر من تك تك كاراكتر‌ها جذابيتي فوق‌‌العاده داشتند و داستان زيبا و قشنگ بود و اينها اينقدر خوب با هم هماهنگ شده بودند كه من وقتي فيلمنامه را مي‌خواندم با اينكه مي‌دانستم قرار است كدام نقش را بازي كنم، مي‌ديدم كه چقدر بقيه نقش‌ها را دوست دارم. همه نقش‌ها بسيار خوب پرداخت شده و در فيلمنامه جا افتاده بودند.
حالا كه كار تموم شده است و مي‌توانيد از دور بهش نگاه كنيد چه حسي داريد؟
اميد و كيوان اين كار را مونتاژ شده در ذهنشان داشتند. ولي ما كار را جز به جز مي‌بينيم. من اين جزئيات را خيلي دوست دارم و اميدوارم كليت هم، چيز خوبي از آب دربيايد. مي‌دانم وقتي كه فيلم را روي پرده ببينم ايده‌ها و چيزهاي متفاوتي مي‌بينم كه الان از آنها بي‌خبرم و مطمئنم با ديدن فيلم هيجان‌زده مي‌شوم.
چرا بازيگران فيلم‌هاي تجاري در اوج محبوبيت به بازي در فيلم‌هاي هنري علاقه‌مند مي‌شوند و مي‌خواهند نقش و فضاي جديدي را تجربه كنند؟ شما هم در فيلم آتش سبز همچين كاري كرديد.
من بي‌نهايت آن كار را دوست دارم. من در پشت صحنه آن كار كلي چيزهاي جديد ياد گرفتم. تجربه كار‌هاي به قول شما هنري چيز جديدي براي من نبود و من دوست دارم كه اين تجربيات را داشته باشم. دو سال فيلم «آدم» را داشتم و قبل از آن در فيلم «بهشت از آن تو» حضور داشتم. بنابراين هميشه به اين فيلم‌ها علاقه‌مند بودم و دغدغه اصلي من اين جنس از فيلم‌هاست. يك بازيگر به ناچار بايد به تمام سمت و سو‌ها برود تا اقشار مختلف مخاطبش را درك كند.
با توجه اينكه سفير صلح هم هستيد چقدر براي سينما وقت مي‌گذاريد؟
من هميشه كار كرده‌ام. وقتي كه شما صبح از خواب بيدار مي‌شوي و قرار است پنج كار انجام بدهي معمولا سه تا از آنها را نمي‌تواني انجام بدهي ولي وقتي قرار است 15 كار انجام بدهيد قطعا 12 كار را مي‌توانيد انجام بدهيد. بنابراين هرچقدر كار بيشتر باشد مجبور مي‌شويم بيشتر كار كنيم.
من در اين مدت تعداد فيلم‌هايي كه بازي كردم خيلي بيشتر بود. دغدغه و علاقه هميشگي من قطعا سينماست و در كنار آن وقت‌هاي آزادم را كه مي‌توانستم استراحت كنم به كار كردن در حوزه‌هاي ديگر اختصاص مي‌دهم.
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن