تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815367254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به‌بسيج سازندگي و فعاليتهاي محروميت‌زدايي آن در استان سمنان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به‌بسيج سازندگي و فعاليتهاي محروميت‌زدايي آن در استان سمنان
داخلي. اجتماعي. هفته بسيج. سازندگي.

بسيج يكي‌از مقدس‌ترين نهادهاي جمهوري اسلامي ايران است كه علاوه بر حضور موثر در عرصه‌هاي دفاعي و محافظت از دستاوردهاي انقلاب اسلامي، در بخشهاي فرهنگي، هنري و سازندگي نيز نقش‌آفرين است.

معنويت، ولايت‌مداري، سرعت و دقت در عمل كه فعاليت‌هاي بسيجي بر مبناي آن انجام مي‌شود، در كنار روحيه عدالت طلبي و خدمات‌رساني اولين گام براي عملياتي كردن نظريه محروميت‌زدايي با راهكار و راهبرد فعاليت‌هاي جهادي است كه در چند سال اخير در قالب بسيج سازندگي متجلي شده است.

برخي از كارشناسان معتقدند اجراي طرح‌هاي بسيج سازندگي در كشور علاوه بر پر كردن اوقات فراغت جوانان شركت‌كننده در طرح، در امراشتغال‌زايي و پيشبرد اهداف كشور نيز موثر است ولي اين طرح‌ها فقط نبايد محدود به طرح‌هاي عمراني شده و بايد به توليد انديشه‌هاي غني فرهنگي نيز توجه شود.

استاندار سمنان با تقدير از تلاش نيروهاي شركت‌كننده در بسيج سازندگي خواستار حضور بيشتر آنها در نقاط دور افتاده و روستاهاي محروم شد.

"علي عبدالهي" با بيان اينكه روستاهاي دور دست ظرفيت‌هاي اقتصادي و فرهنگي بالايي براي توسعه دارند گفت: نيروهاي بسيج سازندگي به واسطه كاركردهاي وسيع، تجربه و اندوخته زيادي كه در جذب افراد ماهر و متخصص دارند، مي‌توانند علاوه برامور عمراني در بخشهاي فرهنگي نيز نقش‌آفرين‌باشند.

فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان نيز هدف از تشكيل بسيج سازندگي را غني‌سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و آشنايي بيشتر آنها با فرهنگ كار عنوان كرد.

سرهنگ "محمدحسين بابايي" افزود: در اين‌طرح جوانان علاوه‌بر يادگيري‌جوانب يك حرفه به‌طور عملي با روحيه كمك رساني، سازندگي و خدمات رساني در روستا هاي محروم آشنا مي‌شوند و اين خود نوعي فرهنگ‌سازي است.

مسوول طرح بسيج سازندگي استان سمنان نيز سياست‌گذاري بسيج سازندگي را ارتقاي سطح فرهنگ و دانش روستاييان و توجه ويژه به مناطق محروم و كم امكانات دانست.

سرهنگ "حسين شيخ‌طاهري" گفت: در راستاي اجراي اين سياست در نيمه اول امسال نيروهاي بسيج سازندگي در استان سمنان با بازسازي يك مسجد، ساخت ‪۱۳۱‬ مدرسه، ‪ ۶۲‬كلاس فني و حرفه‌اي و ايجاد شغل دائم يا موقت براي ‪ ۸۷‬نفر از روستاييان زمينه افزايش كارايي اقتصادي و فرهنگي افراد زير پوشش طرح را فراهم كردند.

جمعي از دانشجويان شركت‌كننده در طرح‌هاي هجرت كه در قالب طرح بسيج سازندگي انجام مي‌شود نيز معتقدند افزايش بازدهي اين طرح‌ها علاوه بر بهبود وضع معيشت افراد تحت پوشش، روحيه خدمات‌رساني بيشتر را هم در افراد شركت كننده در طرح و هم در افراد تحت پوشش افزايش مي‌دهد.

"احسان حامدي" كه يكي از شركت‌كنندگان در طرح بسيج سازندگي در بخش كشاورزي است، مي‌گويد: در يكي از روستاها به جمعي از كشاورزان مبارزه با آفات و احياي باغ‌ها را آموزش مي‌داديم چند روز بعد متوجه شدم چند نفر از كشاورزان علاوه بر پياده كردن اين طرح‌ها در مزارع خود اين روش‌ها را به كشاورزان ديگري كه اين آموزش‌ها را نديده بودند نيز منتقل كردند.

"مريم ج " نيز كه يكي از اعضاي تيم‌هاي پزشكي اعزامي به‌روستاهاي محروم است با تاكيد بر لزوم ارتقاي فرهنگ بهداشت در جامعه گفت: حضور تيم‌هاي پزشكي بسيج سازندگي در روستاهاي دورافتاده‌اي كه به امكانات روستاهاي بزرگ و شهرها دسترسي ندارند در آموزش نكات بهداشتي و پزشكي به خانواده‌ها، دانش‌آموزان، نسل جوان، مادران باردار و سالخوردگان اين مناطق بسيار تاثيرگذار است.

به گفته مسوولان استان سمنان در سالجاري بيش از هفت هزار از جوانان در عرصه سازندگي در اين استان به كارگيري شدند.

سرهنگ شيخ‌طاهري منابع طبيعي، امور بهداشتي و درماني، آموزش فني و حرفه‌اي، عمراني و محروميت زدايي از جمله محورهاي فعاليت نيروهاي شركت كننده در طرح بسيج سازندگي است.

بسيج سازندگي در سال ‪ ۷۹‬با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامي در كشور شكل گرفت. ك/‪۴‬
 شنبه 2 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن