تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806593024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومینوی بحران مالی دراروپا؛تظاهرات درآلمان،یونان واسپانيا


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:
صدها نفر در برابر ساختمان دفتر صدر اعظم آلمان در اعتراض به اقدامات ریاضتی و کمک به برخی از کشورهای اروپایی که با بحران مالی روبرو هستند، دست به تظاهرات زدند.
شبکه خبر: این تظاهرات در حالی برگزار می شود که وزرای اقتصاد کشورهای عضو اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گرد هم آمده اند تا پنجمین بسته کمک صد و ده میلیارد یورویی (معادل صد و پنجاه و هفت میلیارد دلار) را به یونان تصویب کنند.
دولت يونان اعلام كرد بدون دريافت كمك از ديگر كشورهاي منطقه يورو قادر نخواهد بود اقساط و بهره وام خارجي به مبلغ ۱۲ ميليارد يورو را در سررسيد آن در ماه آينده پرداخت كند.
اين مبلغ يكي از اقساط وام 110 يورويي است كه اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول سال گذشته به منظور جلوگيري از سقوط مالي يونان در اختيار دولت آن كشور قرار دادند.
نیاز یونان تا پایان سال دوهزار و چهارده حدود یکصد میلیون یورو برآورد می شود.
اصرار صدراعظم آلمان در حمایت از بخش خصوصی برای کمک به یونان بحران زده، مرکل را در میان برخی شرکای اروپایی اش به چهره ای نامحبوب بدل کرده است.
دولت آلمان بدنبال سوق دادن بخش خصوصی برای مشارکت در احیای یک یونان جدید و برنامه کمک رسانی مالی به این کشور است در صورتی که اعضای منطقه یورو برغم آنکه با اجرای چنین طرحی موافقند اما در زمینه نوع مشارکت و تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی و تقبل هزینه های این کشور در میانشان اختلاف بوجود آمده است و به همين دليل مدتی است که جبهه های درگیر در حل مناقشه یونان بویژه میان آلمان و فرانسه تشدید شده است.
اين در حالي است كه مردم یونان چهارمین تظاهرات خود با عنوان خشم و همبستگی اروپایی را بر علیه سیاست اقتصادی دولت این کشور و دیگرکشورهای اروپایی برگزارکردند.
تظاهرکنندگان یکشنبه شب نیز همچون شب های گذشته با تجمع در میدان سینداگما در مقابل پارلمان این کشور با انتقاد ازعملکرد دولت سوسیالیست پاسوک و دیگر کشورهای اروپایی ؛ از نمایندگان مجلس این کشور خواستند توافقنامه خود با اتحادیه اروپا؛ بانک جهانی و صندوق بین المللی پول رالغو کنند.
رسانه های خبری یونان نیز از برپایی تظاهرات گسترده در میادین شهرهای بزرگ یونان به نشانه مخالفت با سیاست ریاضت اقتصادی دولت و طرح میان دوره ای گزارش دادند.
بر اساس طرح میان دوره ای ؛ حقوق و مزایای کارکنان ادارات دولتی کاهش ؛مالیات ها افزایش ؛ تعداد زیادی از شرکت و اموال دولتی به بخش خصوصی واگذار و یا فروخته خواهند شد .
پیش بینی می شود دولت یونان به زودی طرح استقراض بیست و هشت میلیارد یورویی افزایش مالیات ها و کاهش پرداخت ها را تا پایان همین ماه به تصویب برساند .
این طرح دولت یونان که برای خروج از بحران اقتصادی اتخاذ شده ، موجب اعتراض شدید مردم این کشور شده است .
جرج پاپاندرئو نخست وزیر یونان روز یکشنبه از مردم این کشور درخواست کرد از سیاستهای ریاضت اقتصادی دولت حمایت کنندتا از به تاخیر افتادن بازپرداخت تعهدات مالی این کشور که "فاجعه آمیز" خواهد بود جلوگیری کنند.
وی همچنین حمایت جناح مخالف از کاهش هزینه ها و خصوصی سازی را خواستار شد.
این موارد همگی از پیش شرط های جامعه بین المللی برای اعطای کمک های مالی به یونان شمرده می شود.
یونان یک سال پس از اولین کمک های بین المللی همچنان با بحران اقتصادی مواجه است.
بحران یونان ، منطقه یورو و فراتر از این منطقه را نیز با تهدیدهایی مواجه می کند.
در همين حال وزیر دارایی بلژیک روز یکشنبه هشدار داد بحران بدهی هایی که یونان هم اکنون با آن روبرو است ممکن است گریبانگیر فرانسه نیز بشود.
دیدیه ریندرزگفت: در صورتی که یونان نخستین کشوری باشد که نتواند به تعهدات مالی خود به موقع عمل کند، نگاه ها به سایر کشورها از جمله ایرلند، پرتغال، اسپانیا، ایتالیا و شاید هم فرانسه معطوف خواهد شد.
وی افزود : با توجه به کسری بودجه و میزان بدهی های فرانسه، این نگرانی ها شامل این کشور نیز می شود.
اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول پیشتر کمکهای مالی خود را در اختیار کشورهای ایرلند، پرتغال و یونان قرار داده اند.
نخست وزیر لوگزامبورگ چندی پیش نام کشورهای اسپانیا، ایتالیا و بلژیک را نیز به عنوان قربانیان احتمالی بعدی بحران مالی در فهرست کشورهای دریافت کننده کمک به ثبت رساند.
ديروز نيز هزاران نفر از اسپانيايي در اعتراض به بيکاري گسترده و اقدامات سخت رياضتي در کشورشان، مقابل ساختمان پارلمان در مادريد پايتخت اسپانيا تظاهرات کرده.اند.
يک
هفته پس از برچيده. شدن اردوگاه خيمه..ها در ميدان پوئرتا دل سول مادريد، ده.ها هزار تظاهرکننده اسپانيايي بار ديگر به خيابان.ها آمده و نسبت به آن.چه سياست.هاي فاسد و اقتصاد بيمار اين کشور مي.ناميدند اعتراض کردند.
در بيانيه روز يک.شنبه (29 خرداد) يک جنبش مردمي اسپانيايي که خود را "جنبش خشم" معرفي مي.کند، آمده است: "بانک.ها و دولت.هايي که باعث اين وضعيت شده.اند بايد بدانند که ما با اين اقدامات و کاهش بودجه موافق نيستيم و مي.خواهيم که صدايمان شنيده شود."
اين جنبش همچنين تظاهراتي را در بارسلونا و والنسيا برگزار کرد.
از اواسط ماه مه، در پي اعلام سياست.هاي رياضت اقتصادي از سوي دولت خوزه لوئيز زاپاترو از جمله کاهش حقوق به عنوان تلاشي براي مقابله با کسري بودجه 11 درصدي، اعتراض.هاي مردمي در سراسر اسپانيا شکل گرفت.
اسپانيا با نرخ بيکاري 21.3 درصدي بالاترين رتبه را در ميان کشورهاي اروپايي داراست که 9 ميليون نفر در اين کشور از فقر رنج مي.برند.
اسپانيا در هفته.هاي اخير صحنه اعتراضات گسترده ضددولتي بوده است و تظاهرکنندگان مخالف در اين کشور، بي..اعتنا به هشدارهاي دولت، در ميدان..هاي اصلي شهرهاي بزرگ سراسر اسپانيا چادر زده و به اعتراضات خود ادامه داده.اند.
جنبش 15 مه اسپانيا همچنين الهام.بخش ديگر کشورهاي اروپايي از جمله فرانسه و يونان در مبارزه با رياضت..هاي اقتصادي دولت..هايشان بوده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن