تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815179543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گيلاس، برطرف‌كننده سموم بدن


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: گيلاس، برطرف‌كننده سموم بدن
نام علمى‌درخت گيلاس‌Prunus‌Avium است. اين گياه به تيره گل سرخيان تعلق دارد. گيلاس بى نياز از توصيف است. همه مردم اين درخت را با گل‌هاى سفيد رنگ بهارى و ميوه مطبوعش مى‌شناسند. صرفنظر از رده بندى گياه شناسى كه گيلاس رادر تيره گل سرخيان قرار مى‌دهد،از نظر غذايى ودرمانى گيلاس‌ها به دو گروه تقسيم مى‌شوند، اولى گيلاسى است كه به وسيله گل‌ها و ميوه‌هاى خوشه‌اى دراز خود مشخص مى‌شود آن را غار گيلاس مى‌نامند و ديگرى با گل‌ها وميوه‌هايش كه به شكل بادزنى مجتمع مى‌شوند مشخص مى‌گردد وگيلاس جنگلى والبالو جزو اين گروه هستند. گروه اول گرچه ارزش درمانى دارد،اما برخى از آنها سمى ‌است. گيلاس جنگلى و آلبالو بالعكس كاملا بدون خطر مى‌باشند.گيلاس جنگلى همان گيلاس شيرين است كه در كشور ما با عنوان گيلاس اصفهان،گيلاس مشهد و يا گيلاس هر شهر ديگرى شناخته شده است.

تمام انواع گيلاس‌ها براثر پرورش گيلاس جنگلى به وجود آمده اند. منشا اين گياهان احتمالااز آسياى صغير است. از نظر غذايي،گيلاس داراى ماده قندى ساده لوولوز است كه براى اشخاص داراى مرض قند بى‌خطر مى‌باشد.

گيلاس از ميوه‌هاى كوچك هسته دار است كه شكل آن تقريبا كروى است و داراى دمى‌بلند و يا كوتاه است. گوشت ميوه گيلاس يا خيلى لطيف و يا سفت و آبدار و شيرين به رنگ زرد سفيد و يا زرد قرمز يا سياه مى‌باشد و گيلاس سرشار از املاح معدنى شامل : كلسيم، فسفر، پتاسيم، كلر، سديم، منيزيم، گوگرد و مقدار قابل توجه آهن است.

گيلاس داراى كوبالت، مس، منگنز، و روى مى‌باشد. قندى كه گيلاس دارد از نوع «لوولوز» است.

خواص گيلاس

گيلاس داراى ويتامين‌هاى ‍C و B2 و PP و مقدار زيادى ويتامين A مى‌باشد كه براى چشم فوق العاده مفيد است.

از خوردن گيلاس اثرات مهمى‌در بدن ما پيدا مى‌شود كه از زمان‌هاى قديم آن را توصيف و تشريح كرده‌اند چنان كه در قرن هجدهم دكتر له مرى معروف درباره گيلاس نوشته است:

گيلاس براى قلب، معده و روده مفيد است اشتها را زياد كرده و بدبويى را به خوشبويى تبديل مى‌كند. در عصر حاضر بر اثر بررسى‌هايى كه روى گيلاس به عمل آورده شده گفته‌هاى پزشكان قديمى‌درباره اين ميوه به ثبوت رسيده است.

اكنون با آزمايش‌هاى علمى‌ما مى‌دانيم كه گيلاس از ميوه‌هايى است كه سموم بدن را برطرف كرده و خون را تصفيه مى‌كند، قوه دماغى بدن را تقويت كرده و كمبود املاح معدنى بدن ما را برطرف ساخته و دستگاه‌هاضمه را منظم مى‌كند، اعصاب را تسكين داده و ادرارآور است.هر 100 گرم گيلاس داراى 250 ميلى گرم پوتاس است و چنانكه مى‌دانيد پوتاس تاثير زيادى بر افزايش ادرار دارد. كسانى كه ورم مفصل، رماتيسم يا نقرس دارند براى معالجه خود بايد غذايى بخورند كه ادرارآور باشد و با گيلاس رژيم بگيرند. رژيم گيلاس براى كسانى كه سنگ كليه و يا سنگ صفرا و يا مثانه دارند نيز بسيار مفيد و موثر است. كسانى كه تصلب شراين دارند و يا از كبد مى‌نالند يا به يبوست مبتلا شده‌اند و يا در روده‌هاى آنها گاز جمع مى‌شود و غذا تخمير مى‌گردد و همچنين كسانى كه املاح معدنى بدن آنها كم شده يا بچه‌هايى كه دير رشد مى‌كنند بايد گيلاس بخورند و رژيم گيلاس بگيرند چون قند ميوه گيلاس از نوع قند لوولوز مى‌باشد. مصرف گيلاس به كسانى كه بيمارى ديابت دارند توصيه مى‌شود.

تركيباتى كه در گيلاس وجود دارد تعديل كننده PH خون است زيرا خون بايد به مقدار 4/7 قليايى باشد.

مصرف گوشت و مواد گوشتى خون را اسيدى مى‌كند و بهترين تعديل كننده آن ميوه‌ها از جمله گيلاس است.

گيلاس را بايد قبل از غذا خورد تا جلوى زيادى اشتها را بگيرد. كسانى كه براى كم خوردن و لاغرى متوسل به قرص‌هاى شيميايى مى‌شوند مى‌توانند از گيلاس كه يك ميوه طبيعى است و مصرف آن اندام را متناسب مى‌كند كمك بگيرند، زيرا قرص‌هاى شيميايى براى كم كردن اشتها اشخاص ‍ را لاغر مى‌كنند و براى سيستم اعصاب، دستگاه عروق و شريان‌ها مضر و خطرناك است و اعصاب را تحريك كرده و بى خوابى مى‌آورد. كسانى كه مى‌خواهند از گيلاس براى لاغرى و تناسب‌اندام خود كمك بگيرند بايد در ابتداى غذاى خود 250 تا 350 گرم گيلاس بخورند و بعد منوى غذاى آنها نبايد داراى مواد نشاسته‌اى مثل نان، ماكاروني، برنج، حبوبات و نان شيرينى باشد.
 جمعه 1 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن