تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814675226




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اول ذيحجه انجام مي‌شود:تحويل پرده جديد خانه خدا به پرده‌دار كعبه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اول ذيحجه انجام مي‌شود:تحويل پرده جديد خانه خدا به پرده‌دار كعبه
پرده جديد خانه خدا اول ذيحجه طي مراسمي به پرده‌دار بيت الله الحرام داده مي‌شود تا در روز 9 ذيحجه، روز عرفه، جايگزين پرده فعلي شود .

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري عربستان، شيخ صالح بن عبدالرحمان الحصين رياست كل امور مسجدالحرام و مسجدالنبي در اولين روز ذيحجه پرده خانه خدا را به پرده دار بيت الله الحرام مي دهد تا در روز 9 ذيحجه تعويض و جاي پرده فعلي قرار گيرد.

اين سنتي هر ساله است كه پرده‌دار خانه خدا آن را تحويل مي گيرد.

پرده خانه خدا از 5 قطعه تشكيل شده كه هر قسمت يك طرف كعبه را مي پوشاند و قطعه پنجم هم در كعبه را در بر مي گيرد كه به آن "برقع" مي گويند. هنگام نصب، وزن آن نزديك به دو تن خواهد بود.

پرده در كعبه از پارچه ابريشمي سياه بافته شده و در روي آن آيات قرآن كريم نقش بسته است. اين پرده در مكه مكرمه بافته شده ودر پايين آن اين جمله نقش شده است:" خادم الحرمين الشريفين الملك فهدبن عبدالعزيز آل سعود تقبل الله منه."

جنس پرده كعبه از حرير طبيعي و خالص و به رنگ مشكي است. ارتفاع آن به 14 متر مي رسد و نوار دور اين پوشش كه به عرض 95 سانتيمتر و طول 4 هزار و 500 سانتيمتر است، از 16 قطعه به شكل مربع از تزئينات اسلامي پوشيده شده است.

بر روي اين نوار آيات قرآني نوشته شده است كه در فواصل معين عبارات "يا حي يا قيوم"، "يا رحمن يا رحيم" و "الحمدالله رب العاليمن" با رنگ طلايي كه اطراف خانه خدا را در بر مي گيرد، نوشته شده است.

پوشش در كعبه نيز از حريري است به ارتفاع 5/ 6 متر و عرض 5/3 متر و بر روي آن آيات قرآني و تزئينات اسلامي با طلا و نقره پوشيده شده است.

اين پرده با همكاري كارخانه هاي داخل و خارج عربستان تهيه مي شود . پارچه حرير اين پرده را هر سال يكي از كشورها هديه مي كند و پرده قبلي نيز به رؤسا و سران كشورهاي اسلامي اهدا مي شود.
 جمعه 1 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن