تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815412718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون مبارزه با جرايم رايانه‌اي پليس آگاهي خبرداد: 9هزار شاكي جرايم رايانه‌اي در6ماهه اول سال جلسه پليس باوزارت ارشاد درخصوص آگهي‌هاي سانه‌ها به نتيجه نرسيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون مبارزه با جرايم رايانه‌اي پليس آگاهي خبرداد: 9هزار شاكي جرايم رايانه‌اي در6ماهه اول سال جلسه پليس باوزارت ارشاد درخصوص آگهي‌هاي سانه‌ها به نتيجه نرسيد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - حوادث

معاون مبارزه با جرايم رايانه‌اي پليس آگاهي گفت: بخش پيشگيري در سيستم قضايي و پليس كشور در رابطه با شركت‌هاي كاغذي بايد تقويت شود اما در حال حاضر پليس و مراجع قضايي در اين رابطه نقش تدافعي دارند.

سرهنگ اميدي در بازديد از غرفه خبرگزاري دانشجويان ايران در پانزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» ايسنا، افزود: قوه قضاييه و پليس نبايد منتظر وقوع جرم بمانند و بعد وارد عمل شوند، بلكه با پيشگيري قبل از وقوع بايد از فعاليتهاي مشكوك جلوگيري كنند.

وي با اشاره به اين كه در ايده‌آل سيستم‌هاي قضايي و پليس دنيا به موضوع پيشگيري بيش از ميزان كشفيات و مجازاتها پرداخته مي‌شود، گفت: در سال‌هاي اخير حوزه مبارزه جعل و كلاهبرداري و رايانه‌اي در پليس آگاهي وارد حوزه كشف پيش دستانه شده است و به وسيله اطلاعات و خبرهايي رسيده به ماموران، پليس قبل از آن كه بزه ديده متوجه كلاهبرداري شود، بزهكار را دستگير مي‌كند.

اميدي با بيان اين كه كلاهبرداران با سنجشي علايق مردم ، روش‌هاي متنوعي را براي كلاهبرداري انتخاب مي‌كنند كه يكي از اين روش‌ها درج آگهي در روزنامه‌هاست، هر چند مقرراتي در رابطه با انتشار آگهي ها در رسانه ها وجود دارد ، اما اين مقررات باز دارنده نيست، گفت: شايد يكي از راهكارهاي مبارزه با اين روش، كنترل آگهي‌ها باشد، اما كنترل تمام آگهي‌ها امر شدني نيست و به نظر مي‌رسد كه كنترل بخشي از آگهي‌ها معقول‌تر بوده اين درحالي است كه ظاهر بسياري از آگهي‌ها نشان دهنده جعلي بودن آنهاست.

وي با بيان اين كه پليس با معاونت مطبوعات و تبليغاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي جلسات متعددي را براي ساماندهي وضعيت انتشار آگهي‌ها در رسانه‌ها داشته است كه تاكنون به نتيجه‌اي نرسيده است، افزود: در اين جلسات سطح ايده آل و توقعات پليس، قوه قضاييه و روزنامه‌ها بسيار وسيع و كلي است كه براي به نتيجه مطلوب رسيدن بايد همه از ايده آل فعلي خود كوتاه بيايند تا به نتيجه برسيم.

اميدي با اشاره به اين كه در حوزه جرايم رايانه‌اي، بسياري از بزه ديده‌ها و بزهكاران از افراد تحصيل كرده جامعه هستند، به ايسنا گفت: كساني كه به بزه مي‌بينند در دنياي مجازي اصول ابتدايي را رعايت نمي‌كنند و كساني نيز كه بزهكار مي‌شوند براي ابراز وجود و يا كنجكاوي دست به فعاليت مي زنند كه شايد اطلاعي از جرم بودن آن ندارند.

وي درباره تبليغات آزادانه ، شركت هاي كاغذي در معابر شهر نيز گفت: قوانين موجود، شرايط تبليغات آزادانه را در شهر به وجود آورده كه در اين رابطه نيازمند اصلاح بعضي از قوانين و مقررات هستيم. اين در حاليست كه سخت‌تر شدن شرايط ثبت شركت‌ها از جمله موارد پيشگيري از وقوع جرايم به وسيله شركتهاي كاغذي به طوري كه با اجرا شدن اين موضوع، سوء استفاده از امكانات در اين باره به حداقل خواهد رسيد.

اميدي ميزان شكات جرايم رايانه‌اي را در شش ماه اول امسال 9 هزار تن در كشور عنوان كرد و با اشاره به اين كه روزانه تعداد زيادي از مردم در مقابل پيشنهاد كلاهبرداران قرار مي‌گيرند، آمار شكات جرايم رايانه‌اي را نشانه بالغ بودن افكار جمعي مردم دانست.

به گفته وي راه براي ورود شركتهاي كاغذي در جرايم متعددي مانند اخذ ويزاهاي جعلي، استخدام، پيش‌فروشها و يا كاريابي‌ها باز است. همچنين در 7 ماهه گذشته 13 درصد از جرايم رايانه‌اي، مربوط به شركت‌ها بوده است.

اميدي تصريح كرد: در 7 ماهه اول امسال 25 درصد از پرونده‌هاي كلاهبرداري مربوط به موضوعات فروش مال غير بوده است، اين در حاليست كه اگر انجام معاملات از كانالهاي رسمي خود صورت گيرد، ميزان وقوع اين جرايم كاهش خواهد يافت.

وي تصريح كرد: بارها گفته‌ايم كه سابقه كاري شركتها، از اهميت بالايي برخوردار است و تنها وجود يك شماره ثبت نمي‌تواند به معناي قانوني بودن شركت و يا مغازه‌اي باشد.

انتهاي پيام
 جمعه 1 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن