تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815294524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله جوادي آملي در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگي و عبادي هدايت: مسجد، حافظ مملكت، شرف، ملت و مليت است اداره جامعه با فقر، ‌كميته امداد و صدقه، هنر نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آيت‌الله جوادي آملي در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگي و عبادي هدايت: مسجد، حافظ مملكت، شرف، ملت و مليت است اداره جامعه با فقر، ‌كميته امداد و صدقه، هنر نيست


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - فقه

مجتمع فرهنگي و عبادي هدايت صبح روز پنج‌شنبه، سي‌ام آبان ماه با حضور آيت‌الله جوادي آملي در خيابان پاسداران كنلگ‌زني شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي ايسنا، آيت‌الله جوادي آملي در اين مراسم اظهار كرد: در هر جا كه صحبت از كمبود است، انسان وارسته كم داريم، اگر به هويت انساني برگردند مشكلي در آن منطقه وجود نخواهد داشت. خداوند به انسان فرموده آنچه در صحنه‌ي هستي است من مسخر كرده‌ام و جهان با تسخير اداره مي‌شود. چيزي در جهان با فشار خلق نشده است.

وي با بيان اينكه بهشت را انسان مي‌سازد، همانطور كه زمين را انسان آباد مي‌كند، گفت: خدا زمين را به عنوان سفره و انسان را به عنوان مهمان خلق كرده و خدا انسان را كريم آفريده است.

جوادي آملي، انسان را خليفه‌الله و برخوردار از كرامت خواند و افزود: كرامت انسان مستند بر خلافت اوست كسي مي‌تواند خليفه‌الله باشد كه پيام خدا را بفهمد و در مجاري ادراكي و تحريكي‌اش پياده كند تا حرف‌هايش بر مردم اثر كند.

وي با تاكيد بر اينكه مسجد براي پرورش نيروي انساني است، گفت: كمبود و مشكل در دولتمردان ناشي از كمبود نيروي انساني است آنكه خود را به زمين و زمان مي‌فروشد كرامت ندارد.

جوادي آملي با تاكيد بر اينكه مسجد جايي است كه به انسان درس فرشته شدن مي‌دهد، افزود: خداوند فرمود مسجد تنها براي نماز خواندن نيست و نماز تنها عبادت نيست؛ بلكه عمود دين است.

وي، نماز را اقامه ستون دين خواند و گفت:‌ از آنجايي كه مازندران با دريا، جنگل، ‌دام و دامپروري در ارتباط است صدها واژه‌ي فرهنگي دريايي، جنگلي، ‌دامي و دامپروري دارد. آن كشوري كه اين منطقه را دارد فرهنگش قوي و غني است.

وي با بيان اينكه حرف خدا را بايد در خانه‌ي خدا زد، گفت: قرآن فرموده انسان مرز را از بين مي‌برد و جان انسان ملكوتي است.

جوادي آملي با تاكيد بر اينكه مسجد براي عبادت و برنامه‌ريزي براي ابدي انديشيدن به زندگي است، افزود: براي حفظ ابديت بايد با خالق در ارتباط باشيم و مسجد هرگز خاموش نخواهد شد و مسجد جاي مردان الهي و پاك‌انديش است.

جوادي آملي با تاكيد بر اينكه كشور را مسجد اداره مي‌كند، افزود: در شرايط فعلي افراد زيادي اهل كتاب نيستند و حداقل يك ميليون نفر دين‌شان را از قرآن و كلام و فلسفه مي‌گيرند و 69 ميليون نفر دين‌شان را از مسجد، حسينيه‌، نماز جمعه و علما دارند.

وي با تاكيد بر اينكه هر وقت صدا از مسجد و حسينيه مطرح شود، دين محفوظ مي‌شود، افزود: مسجد مركز دين و تقوا، حافظ مملكت، شرف، ملت و مليت است. مسجد در درجه‌ اول انسان را به خدا نزديك و در مرحله‌ي دوم تلاش در جهت توليد و قناعت در مصرف است.

جوادي آملي با تاكيد بر اينكه اداره كردن جامعه با فقر، ‌كميته‌ي امداد و صدقه هنر نيست، افزود: جامعه را با كار و توليد بايد اداره كرد كه مسجد جاي اين حرف‌ها نيست.

وي در پايان براي احداث و تكميل مجمتع‌ فرهنگي و عبادي هدايت از محل حق تاليف كتاب‌هايش 200 ميليون ريال اهدا كرد.

به گزارش ايسنا، ‌در ادامه اين مراسم طاهايي استاندار قزوين و عضو هيات امناي مجتمع فرهنگي و عبادي هدايت اظهار كرد:‌ خوشبختانه مازندراني‌ها در هر سه قوه كشور و حوزه‌هاي اقتصادي، ادبي ايفاي نقش مي‌كنند و براي تعالي نظام و بندگان خدا تلاش‌گر هستند.

در پايان اين مراسم به منظور احداث و تكميل اين مجتمع هيات مديره‌ي مجمع بابلي مقيم مركز 110 ميليون تومان، اعضاي مجله‌ي خانواده‌ي سبز حاضر در جلسه 5 ميليون تومان و از سوي دفتر آيت‌الله محمود نظري خادم‌الشريعه يك ميليارد تومان و از سوي ملاميري 600 ميليون تومان اهدا شد.

انتهاي پيام
 جمعه 1 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن