تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815085199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخست وزير و فرمانده ارتش پاكستان حملات موشكي آمريكا را به شدت محكوم كردند احضار سفير آمريكا به وزارت خارجه پاكستان طالبان:در صورت ادامه حملات، انتقام مي‌گيريم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نخست وزير و فرمانده ارتش پاكستان حملات موشكي آمريكا را به شدت محكوم كردند احضار سفير آمريكا به وزارت خارجه پاكستان طالبان:در صورت ادامه حملات، انتقام مي‌گيريم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

درپي اولين حملات موشكي آمريكا به منطقه‌اي خارج از مناطق قبيله‌يي نشين پاكستان، نخست وزير، فرمانده ارتش و وزير دولت در امور خارجه پاكستان اين حملات را محكوم كردند و سفير آمريكا در پاكستان به وزارت خارجه اين كشور احضار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري شينهوا، سيد يوسف رضا گيلاني نخست وزير پاكستان، با محكوم كردن حملات موشكي آمريكا در خاك كشورش توسط هواپيماهاي بدون سرنشين، اين اقدام را "غيرقابل تحمل" ناميد.

نخست‌وزير پاكستان در نشست مجمع ملي اين كشور به دنبال اعتراض نمايندگان نسبت به حملات موشكي در منطقه‌ي بانو گفت: ما چنين اقداماتي را به شدت محكوم مي‌كنيم. اين حملات‌ غير قابل تحمل هستند و نتايج منفي به دنبال دارد و به مشكلات ما مي‌افزايد.

گيلاني به اعضاي مجلس عوام پارلمان پاكستان گفت: هيچ تفاهمي با آمريكا بر سر حملات موشكي وجود نداشته است.

نخست‌وزير پاكستان تاكيد كرد: تعدادي از اعضا مي ‌گويند تفاهم قبلي با آمريكا براي اين حملات وجود داشته است. من به شما اطمينان مي‌دهم كه هيچ‌گونه توافقي وجود نداشته است. در مورد توافق يا تفاهم ميان آمريكا و دولت پرويز مشرف اطلاعي ندارم؛ با اين حال هيچ گزارشي در اين خصوص در وزارت امور خارجه و دفاتر دولتي وجود ندارد.

گيلاني ابراز اميدواري كرد، حملات موشكي به خاك پاكستان به سرعت متوقف شود.

وي گفت: دولت آمريكا در حال انتقال است و اين امر چند هفته طول مي‌كشد، اما نمي‌دانم چرا چنين اقداماتي بايد رخ دهد. اطمينان دارم زماني كه باراك اوباما روي كار آيد اين اقدامات كنترل خواهد شد.

اما به گزارش خبرگزاري رويترز، ژنرال اشفق كياني، فرمانده ارتش پاكستان توقف حملات موشكي به مناطق قبيله‌يي‌نشين كشورش را كه توسط هواپيماهاي بدون سرنشين هدايت‌شونده از سوي نيروهاي غربي در افغانستان صورت مي‌گيرد، خواستار شد.

فرمانده ارتش پاكستان ساعاتي پس از اين حملات موشكي آمريكا كه پنج كشته بر جاي گذاشت، طي سخناني در كميته‌ي نظامي ناتو در بروكسل خاتمه‌ي اين حملات را خواستار شد.

اسلام‌آباد اين حملات را نقض حاكميت كشورش دانسته و اعلام داشته است كه توجيه اين حملات از سوي آمريكا و نيروهاي ائتلاف براي مردم پاكستان كه احساسات ضد آمريكايي در آنها به شدت رو به افزايش است، بسيار مشكل مي‌باشد و تلاش‌ها براي جلب حمايت‌هاي مردمي جهت مبارزه عليه شبه نظاميان را تضعيف مي‌كند.

كياني همچنين با ياپ ‌دو ‌هوپ شفر، دبير كل ناتو ديدار كرد و نشست‌هاي جداگانه‌اي را با آدميرال مايكل مولن، رييس ستاد مشترك ارتش آمريكا و هرو مورن، وزير دفاع فرانسه داشت.

حملات موشكي از سوي هواپيماهاي بدون سرنشين اغلب توسط نيروهاي آمريكايي مستقر در منطقه صورت مي‌گيرد اما آمريكا به ندرت اين گونه حملات را تاييد كرده است.

دولت پاكستان هيچ گونه هواپيماي بدون سرنشين در اختيار ندارد.

حمله‌ي موشكي آمريكا به منطقه‌ي بانو در وزيرستان شمالي بسيار غيرمنتظره بود، چرا كه اين منطقه در قلب خاك پاكستان و خارج از منطقه‌اي كه به "سرزمين‌هاي قبيله‌يي‌نشين" در مرز افغانستان معروف است، صورت گرفته است.

مالك عماد، وزير دولت در امور خارجه‌ي پاكستان نيز در نشست مجمع عمومي گفت كه وزارت امور خارجه مراتب اعتراض شديد خود را به سفير آمريكا ابلاغ داشته است.

وي گفت: اين وزارتخانه آن پاترسون، سفير آمريكا را براي تاكيد بر اين نكته كه اين گونه حملات نقض حاكميت پاكستان محسوب مي‌شود و فورا بايد متوقف شود، احضار كرده است.

در همين حال به نقل از خبرگزاري فرانسه، يك مقام وزارت امور خارجه پاكستان اعلام كرد: دولت اين كشور در مواجهه با خشم عمومي به خاطر ادامه تجاوزات آمريكا به خاك اين كشور با فراخواندن سفير آمريكا اعتراض شديد خود را نسبت به حملات موشكي اخير به پاكستان اعلام داشت.

هواپيماهاي جاسوسي آمريكا تاكنون بيش از 20 حمله موشكي به خاك پاكستان انجام داده اما حمله به منطقه بانو اولين حمله به منطقه‌اي خارج از منطقه‌ي قبيله‌يي نشين در مرز افغانستان است.

اما يك فرمانده ارشد طالبان پاكستان هشدار داد: اگر آمريكا بخواهد حملات موشكي خود را در مناطق قبيله‌يي‌نشين ادامه دهد، اين گروه دست به حملات انتقام‌جويانه خواهد زد.

حافظ گل بهادر، فرمانده نيروهاي طالبان در پاكستان اعلام كرد: اين تصميم در نشست شوراي طالبان در منطقه‌ي قبيله‌يي‌نشين وزيرستان شمالي كه هم مرز با افغانستان است، اتخاذ شده است.

گروه بهادر متهم به حملات عليه نيروهاي بين‌المللي در مرز افغانستان هستند.

احمدالله احمدي، سخنگوي بهادر اظهار داشت: ما حملات انتقام‌جويانه‌ي خود را در تمامي اين منطقه در صورت عدم توقف حملات موشكي آمريكا پس از 20 نوامبر(30 آبان) آغاز خواهيم كرد.

منطقه وزيرستان شمالي از پايگاه‌هاي القاعده و طالبان شمرده مي‌شود.

احمدي گفت: فرمانده گل بهادر به مبارزان دستور داده است براي انجام عمليات‌هاي انتقام‌جويانه آماده باشند.

از سوي ديگر ناتو اعلام كرد: ارتش پاكستان به سوي شبه نظامياني كه عليه پايگاه‌هاي ناتو در مرز افغانستان اقدام به حمله كرده بودند، وارد عمل شده است.

در بيانيه نيروهاي بين‌المللي كمك به برقراري امنيت ناتو در افغانستان (ايساف) آمده است: مهاجمان با راكت به يكي از پايگاه‌هاي دوردست ناتو در مرز افغانستان حمله كردند كه پس از اين حملات ارتش پاكستان براي پشتيباني از نيروهاي ايساف وارد عمل شدند و با شليك خمپاره به سوي مقر شبه نظاميان در داخل خاك پاكستان آنها را متوقف كردند. هنوز هيچ گزارشي از تلفات نيروهاي ناتو يا ارتش افغانستان اعلام نشده است.

انتهاي پيام
 جمعه 1 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن