تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814914387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برهم خوردن سخنراني پرز در آكسفورد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: برهم خوردن سخنراني پرز در آكسفورد
« شيمون پرز » رئيس رژيم صهيونيستي در حالي در دانشگاه « آكسفورد » انگليس و در جمع بيش از هزار دانشجوي اين دانشگاه درباره « صلح و جهاني سازي » سخنراني مي كرد كه بسياري از دانشجويان شعارهايي را در اعتراض به سياست هاي اسرائيل در كرانه باختري و نوار غزه سر داده و فرياد زدند « پرز تو جنايتكار جنگي هستي » و سخنراني وي را بر هم زدند.
در بيرون از محل سخنراني پرز نيز دانشجويان زيادي پلاكاردهايي را حمل مي كردند كه بر روي آنها نوشته شده بود : « ما اينجا نماينده يك و نيم ميليون نفر از مردم غزه هستيم كه رژيم صهيونيستي هر روز آنها را بمباران مي كند » يا « ما اينجا نماينده 11 هزار اسير فلسطيني هستيم » « ما اينجا نماينده 800 هزار آواره فلسطيني هستيم » و « از خودت خجالت بكش اي جنايتكار جنگي » .
تظاهرات كنندگان بيانيه اي را نيز منتشر كردند كه در آن آمده است : در 60 سال اخير پرز هم شريك تروريسم اسرائيلي است و اشغالگري همچنان ادامه دارد پرز اسرائيلي ها را در سال 1948 براي پاكسازي نژادي عليه فلسطينيان مسلح كرد .
در ادامه اين بيانيه آمده است : پرز در پس تنها زرادخانه هسته اي در خاورميانه است و وي در جايگاه رئيس اسرائيل مسئول گرسنگي يك و نيم ميليون فلسطيني است كه در فشار محاصره غزه قرار دارند.
پرز دوشنبه شب براي سفري چهار روزه وارد لندن شد كينگز كالج لندن نيز يك دكتراي افتخاري به پرز جنايتكار داد و از او قدرداني كرد.
وي نشان شواليه اي را هم از ملكه انگليس دريافت مي كند.
انگليسي ها در سال 1327 سرزمين هاي فلسطيني را به صهيونيست ها داده و به آنها كمك كردند تا فلسطيني ها را از خانه هايشان بيرون كنند .
خبرنگار مسلمان انگليسي : اوباما راه بوش را ادامه مي دهد
« مريم ريدلي » خبرنگار تازه مسلمان انگليسي گفت : منش آمريكا باعث گسترش تروريسم و ناامني در جهان است و مسلمانان نبايد از « باراك اوباما » انتظاري غير از اقدامات تروريستي « جرج بوش » داشته باشند.
« مريم ريدلي » با اشاره به جنايات مقامات آمريكايي عليه مسلمانان اظهار داشت : آمريكا قاتل مسلمانان مظلوم جهان است و مقامات اين كشور تروريست هايي هستند كه مسلمانان را به اتهام واهي « تروريسم » ترور مي كنند.
وي درباره علت گرويدنش به اسلام گفت : من از انگليس براي ماموريت خبري به افغانستان اعزام شدم اما عناصر طالبان مرا 10 روز بازداشت كردند.
وي گفت : آمريكا مدعي است حقوق بشر را رعايت مي كند اما من به چشم خود شاهد بودم كه در پايگاه بگرام افغانستان براي زنان اسير مسلمان هيچ حمام جداگانه اي وجود نداشت و آنها را وادار مي كردند در همان فضاي باز دوش بگيرند كه مردان در آن دوش مي گرفتند.
پخش آگهي هاي مشكوك در بغداد
روزنامه فرامنطقه اي الشرق الاوسط مدعي شد : روزهاي اخير در بغداد اطلاعيه ها و آگهي هايي پخش شده كه با هشدار نسبت به خطر كالاهاي ايراني براي سلامت مصرف كنندگان تحريم اين كالاها را خواستار شده است .
پايگاه اينترنتي اين روزنامه در مطلبي با عنوان « بغداد نسبت به كالاهاي ايراني هشدار داد » افزود : پخش اين اطلاعيه ها با برگزاري نمايشگاه ويژه كالاها و توليدات ايراني از سوي سفارت ايران در هتل « منصور » بغداد همزمان شده كه مشابه نمايشگاه بين المللي است كه اكنون در بغداد در حال برگزاري است .
الشرق الاوسط افزود : در اين آگهي ها و اطلاعيه ها جملات هشدار دهنده اي براي شهروندان ديده مي شود كه در آن به خطر استفاده از كالاهاي ساخت ايران و تلاش براي جلب تاجران عراقي به قم و تهران و ورود ايران به بازارهاي عراقي اشاره شده است .
اقدام حزب جمهوري خواه تركيه درباره حجاب رويكردي جديد يا بازي حزبي
حزب جمهوري خواه تركيه به تازگي و طي مراسمي در اسلامبول گروهي از بانوان محجبه را به عضويت خود پذيرفت كه اين اقدام از سوي اين حزب تعجب بسياري از ناظران را برانگيخت .
شايد اگر « مصطفي كمال پاشا » ملقب به آتا ترك كه دهها سال پيش حزب جمهوري خواه خلق را بنيان نهاد امروز در حيات بود از اين اقدام حزب متبوعش به همان اندازه شگفت زده مي شد كه امروز بسياري از ناظران از اين اقدام كارگزاران حزبي كه سال ها به مخالفت با حجاب پرداخته اند متعجب شده اند.
هر چند اين اقدام حزب در پذيرش چند بانوي محجبه موجب تعجب و شگفتي عده زيادي شد اما برخي از ناظران آگاه در تركيه معتقدند كه اگر آتا ترك هم امروز زنده بود شايد همان كاري را مي كرد كه « دنيز بايكال » رهبر حزب جمهوري خواه خلق تركيه آن را انجام داد و پس از سال ها مخالفت با پوشش زنان سرانجام پذيرفت كه اين اقدامي عليه حقوق بشر است .
دنيز بايكال روز گذشته در جمع نمايندگان اين حزب در مجلس تركيه با عنوان اين كه « هيچ كس را به خاطر طرز پوشش وي محاكمه نكنيم » گرچه حرفي بسيارعادي و ساده را عنوان كرد اما همين حرف ساده به نظر مي رسد بسياري از سياست هاي اين حزب و به طور كلي « طرز نگرش جناح سنتي » اين كشور را نسبت به پدپده هاي مختلف از جمله « حجاب » در آينده اي نه چندان دور دستخوش تغييرات بنيادين كند.
اين اقدام حزب جمهوريخواه خلق كه بشدت با آزادي پوشش اسلامي در دانشگاه ها و اماكن دولتي مخالفت مي كند و در اين زمينه نيز چندي پيش با شكايت به دادگاه قانون اساسي مصوبه مجلس تركيه را در خصوص آزادي ورود دختران محجبه به دانشگاه ها به اين دادگاه كشاند و موجب لغو اين قانون و ادامه محروميت دختران محجبه از تحصيل شد همان گونه كه گفته شد موجب تعجب عموم ناظران آگاه در تركيه شد.
اقدام اين حزب اين سئوال را نزد كارشناسان و ناظران مطرح مي سازد كه آيا حركت اخير پذيرش يك خطاي تاريخي از سوي سرسخت ترين حزب تركيه است و يا همانند بسياري از اقدامات احزاب سياسي در جهان معاصر يك بازي سياسي است و يا اين كه حزب جمهوري خواه خلق به فراست دريافته كه روند تحولات جهاني و منطقه اي به سمت « رعايت حقوق بشر » مي رود و آنان نيز تحت تاثير امواج زودرس اين تحولات دست به اين اقدام زده اند.
رسوايي همكاري « بي .بي .سي » با گروهك منافقين
بان كي مون دبير كل سازمان ملل با رد ادعاي بخش فارسي « بي .بي . سي » اعلام كرد كه او نامه اي درباره منافقين به دولت عراق نداده است و ادعاي « بي .بي .سي » كذب محض است .
بنگاه سخن پراكني « بي .بي .سي » در يك رسوايي تازه كه افشاگر همراهي اين شبكه خبري انگليسي با گروهكي تروريستي است مدعي شده بود كه دبير كل سازمان ملل در نامه اي به دولت عراق نسبت به وضع تروريست هايي كه باوجود سقوط صدام در اردوگاه موسوم به اشرف ساكن هستند نگران است .
خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي در سازمان ملل در كنفرانس مطبوعاتي معاون سخنگوي دبير كل سازمان ملل از وي پرسيد كه آيا اين گزارش « بي .بي .سي » صحت دارد و آيا دبير كل درباره اين گروهك تروريستي نامه اي به دولت عراق داده است كه وي پاسخ داد : « بان كي مون دبير كل سازمان ملل هيچگونه نامه اي در ارتباط با اين موضوع خاص يعني « كمپ اشرف » به دولت عراق ننوشته است و چنين چيزي صحت ندارد. »
مقامات تركيه در دام عميق صهيونيستها
« عبدالله گل » رييس جمهور تركيه براي يك ديدار رسمي در 17 دي ماه به سرزمين هاي اشغالي سفر كرده و با مقامات رژيم صهيونيستي و « محمود عباس » گفت وگو خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري آناتولي وي در سفر دو روزه خود به سرزمين هاي اشغالي مورد استقبال رسمي « شيمون پرز » رييس رژيم صهيونيستي قرار خواهد گرفت . وي همچنين با « ايهود اولمرت » نخست وزير اين رژيم كه تا انتخابات 20 اسفند در سرزمين هاي اشغالي بر سر قدرت خواهد بود نيز ديدار و گفت وگو خواهد كرد.
انتظار مي رود وي با « داليا ايتزيك » رييس مجلس رژيم صهيونيستي نيز ديدار و گفت وگو كند.
رييس جمهوري تركيه همچنين در اين سفر در مراسم گشايش مركز فرهنگي تركيه در تل آويو نيز شركت كرده و از قدس شريف نيز ديدار و در اين بخش از سفر خود با « محمود عباس » رييس دولت خود گران فلسطين نيز ملاقات خواهد كرد.
خبرگزاري آناتولي كه اين خبر را مخابره كرد افزود : تلاش مي شود پيش نويس توافقنامه مربوط به تشكيل شهرك صنعتي در باريكه غربي در فلسطين با پيشقدمي اتحاديه اتاق ها و بورس هاي تركيه و همكاري كارآفرينان اسراييلي تا سفر عبدالله گل به منطقه آماده شود تا اين پروتكل با حضور وي به امضا برسد.
گل قرار است در آئين گشايش آموزشگاه ديپلماسي كه با همكاري وزارت خارجه تركيه و دولت خودگردان فلسطين در باريكه غربي ساخته شده است نيز شركت كند.
رييس جمهور تركيه پيش از اين به عنوان وزير امور خارجه كشور دوبار به سرزمين هاي اشغالي سفر كرده است .
كاريكاتوريست هتاك كتاب منتشر مي كند
به گزارش سايت جهان « كورت وسترگارد » طراح دانماركي كاريكاتورهاي موهن به ساحت پيامبر گرامي اسلام (ص ) قصد انتشار كتابي حاوي برداشت ها و عكس العملها نسبت به كاريكاتورهاي قبلي خود را دارد.
اين كتاب حاوي 26 كاريكاتور خواهد بود كه در يكي از آنها فردي با محاسن و عمامه كه در آن يك بمب قراردارد از يك شيشه جوهر قلم در حال خروج است .
در اين كتاب مطالبي نيز توسط « لارس هدگارد » طنز نويس روزنامه دانماركي « برلينسكه » نوشته شده است .
خبرنگار فيگارو : سياست خارجي آمريكا از قبل نوشته شده است
يك روزنامه نگار فرانسوي گفت : سياست خارجي آمريكا « سياستي درازمدت » است كه از قبل نوشته شده است .
« جرج مالبرانو » در حاشيه پانزدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها در تهران در تحليل انتخاب « باراك اوباما » اظهار داشت : « اوباما فردي دموكرات است و دموكرات ها اصولا متعادلند و در برخورد با مسائل مختلف مواضع نرم تر و انعطاف پذيري بيشتري در مقايسه با جمهوري خواهان از خود نشان مي دهند ولي پيش بيني و اظهارنظر در اين باره هنوز زود است زيرا سياست و رويكرد واقعي وي در قبال مسائل داخلي و خارجي آمريكا پس از انتخاب كابينه اش مشخص مي شود.
اولين انتصاب اوباما زنگ هاي خطر را براي جهانيان به صدا درآورد
يكي از نويسندگان مشهور آمريكايي در گزارشي به بررسي زندگينامه اولين فرد منصوب باراك اوباما رييس جمهور آمريكا پرداخته و عملا به جهانيان و بويژه ساكنان خاورميانه گفته است كه زياد به اوباما دلخوش نباشيد او ممكن است حتي خطرناك تر و در عين حال وابسته تر از جرج بوش باشد.
« ويكتور تورن » در مقاله اي در پايگاه اينترنتي صداي مردم كه مخاطبان زيادي در آمريكا دارد با بررسي زندگينامه رام امانوئل نوشت : اوباما يك صهيونيست آتشي مزاج را به عنوان رييس كاركنان كاخ سفيد انتخاب كرده كه بسيار شيطاني تر از كارل روو و بسيار مرگبارتر از ديك چني است .
نويسنده كتاب « 11 سپتامبر زير محاكمه » افزوده است : نخستين اقدام رسمي اوباما بايد موجي از هشدار را در مردم ايجاد كند زيرا وي قول داده است تغييراتي بوجود آورد ولي آنچه هم اكنون به ما داده مي شود درست همان طنابي است كه براي ما 11 سپتامبر و جنگي بي پايان در خاورميانه را به ارمغان آورد.
اين محقق و نويسنده آمريكايي تصريح دارد : امانوئل شخصي ركيك و پرخاشگراست و عده اي ديگر هم او را يك كارمند داخلي دو حزبي در واشنگتن توصيف كرده بودند كه روابط نزديكي با نانسي پلوسي رييس مجلس نمايندگان آمريكا دارد. هرچند اين برچسب ها به نظر خشن مي رسد ولي واقعيت بسيار بدتر است .
تورن افزوده است : امانوئل يك يهودي افراطي طرفدار اسراييل است كه در دانشگاه تالموديك يشيوا تحصيل كرده و به صورت داوطلبانه در نيروهاي مسلح اسراييل خدمت كرده بود. او داراي تابعيت دوگانه اسراييلي و آمريكايي است .
اسراييل تنها جايي است كه شهروندان آمريكايي مي توانند بدون كنار گذاشتن شهروندي خود تابعيت آن را نيز به دست آورند.
به نوشته وي برخي آمريكايي ها به صورت يكجانبه شهروند كشور ديگري تلقي مي شوند. مثلا اگر يك سرباز آمريكايي با يك دختر فرانسوي ازدواج كند او به صورت خودكار شهروند فرانسه تلقي مي شود ولي اگر او شخصا بخواهد شهروند فرانسه شود تابعيت آمريكايي خود را از دست خواهد داد.
اينكه شخصي 100 درصد به آمريكا وفادار باشد و اندكي هم به كشور ديگري وفاداري داشته باشد غير ممكن است خصوصا كه منافع آمريكا و اسراييل هميشه كاملا يكسان نيست .
افراد آشنا با حملات تروريستي 11 سپتامبر مي دانند كه وزارت دفاع اسراييل در آموزش آن عده از اسراييلي هايي كه با اطلاع قبلي برخورد دو هواپيما به ساختمان هاي مركز تجارت جهاني را تصويربرداري كرده بودند نقشي اساسي داشته است . آن اسراييلي ها پس از اين حادثه جشن گرفته بودند.
امانوئل كه از اعضاي حزب فاسد شيكاگو است پس از آنكه در سال 1991 به عنوان مدير كميته مالي ستاد انتخاباتي بيل كلينتون انتخاب شد به واشنگتن راه يافت . او سپس به عنوان يكي از طراحان اصلي سازمان نفتا خدمت كرد و لايحه اي سرسختانه عليه اسلحه را به تصويب رساند.
او پس از آنكه از سمت خود به عنوان دستيار سياسي كلينتون ها كناره گيري كرد از نفوذ خود به عنوان يك بانكدار سرمايه گذار استفاده كرد تا در اواخر دهه 90 ميليون ها دلار به دست آورد . او با اين پول در سال 81 توانست به كنگره راه يابد و تا سال 85 نيز به چهارمين دمكرات ارشد مجلس نمايندگان تبديل شد. وي هم اكنون قدرتمندترين عضو تيم اجرايي اوباما است .
آنچه باعث مي شود امانوئل واقعا خطرناك باشد اين است كه پدر او (بنيامين ) كه يك اسراييلي است از اعضاي گروه تروريستي ايرگون در دهه 40 بوده است كه يك گروه صهيونيستي است . اين گروه به همراه يك گروه تروريستي ديگر هتل كينگ ديويد در بيت المقدس را بمب گذاري كردند كه طي آن 96 نفر كشته شدند . اين گروه قتل عام دير ياسين را راه اندازي كردند .
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن