تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812955943




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير بخش شعر سوخته‌گان وصل:سوخته‌گان وصل سبب نوآوري شعر دفاع مقدس شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دبير بخش شعر "سوخته‌گان وصل":"سوخته‌گان وصل" سبب نوآوري شعر دفاع مقدس شد
مرتضي اميري اسفندقه معتقد است ادبيات دفاع مقدس در امتداد منطقي ادبيات انقلاب شكل گرفته است و همايش سوختگان وصل با نوآوريهايي كه در مضمون بوجود آورد شعر دفاع مقدس را از وارد فضايي تازه كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبري هفتمين همايش "سوختگان وصل" با حضور سعيدحداديان دبير علمي همايش،‌ حميد باباوند دبير بخش داستان و مرتضي اميري اسفندقه دبير بخش شعر برگزار شد.

حميد باباوند در اين نشست خبري در ابتدا از سالهاي آغازين اين همايش گفت.

به گفته وي اين همايش در دوره‌هاي اول برگزاريش با محور جانبازان شيميايي و تنها در بخش شعر آغاز به كار كرد.

وي با اشاره به اينكه در دوره‌هاي بعد بخش داستان نيز به اين همايش اضافه شد‌ گفت: فراخون هشتمين دوره همايش سوختگان وصل از 2 هفته پيش در مطبوعات منتشر شده است و شركت كنندگان تا 23 آذر ماه مهلت ارسال آثار دارند.

باباوند با بيان اين مطلب كه از سال گذشته اين همايش با محور مناطق جنگي برگزارمي‌شود افزود: براي اين جشنواره ملاك سني نگذاشته‌ايم، اما ملاك اصلي ما دانشجو بودن شركت كنندگان است. البته مقطع زماني خاصي براي ما مهم نيست و كساني كه فارغ التحصيل شده‌اند نيز مي‌توانند در اين همايش شركت كنند.

به گفته دبير بخش داستان هفتمين دوره همايش سوختگان وصل استقبال از اين همايش در دوره هاي قبل بسيار خوب بوده است و ميانگين شعردر دوره هاي قبل 1200 قطعه و داستان 250 قطعه است.

سعيد حداديان همايش "سوختگان وصل" را يكي از راههاي آشنايي جوانان با دفاع مقدس خواند و گفت: پيش از برگزاري همايش، متوجه شديم كه نسل جوان در زمينه دفاع مقدس خوب تغذيه نشده‌اند. از اين رو با برگزاري كارگاههاي متعدد و دعوت از جانبازان شيميايي، همسران شهدا و سفرهاي جنگي شاعران و نويسندگان جوان را با دفاع مقدس درگير كرديم كه اين حركت دستاورد خوبي نيز به همراه داشت.

وي افزود: در دوره‌هاي پيشين همايش، شاهد آثار درخشاني از بسياري از شاعران از جمله محمد سعيد ميرزايي، ابوالفضل نظري، اسماعيل اميني، علي‌محمد مودب بوديم و اميدواريم با استقبالي كه شاعران از اين همايش مي‌كنند اين روند همچنان ادامه پيدا كند.

به گفته دبير علمي همايش نكته حايزاهميت در اين همايش حضور شاعران و نويسندگان است. از اين‌رو، اين همايش رتبه بندي نخواهند داشت و از 30 شاعر و 8 داستان نويس همانند دوره‌هاي قبل تقدير خواهد شد.

حداديان درباره روند داوري آثار گفت: آثار در 2 مرحله داوري خواهد شد و در هر بخش 8 داور آثار را بررسي مي‌كنند.

به گفته دبير علمي همايش براي شركت در مراسم اختتاميه از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نمايندگان مجلس، اعضاي شوراي شهر و جمعي ازچهره‌هاي مطرح ادبي دعوت خواهد شد.

در ادامه مرتضي اميري اسفندقه دبير بخش شعر همايش سوختگان وصل گفت: در اين همايش تا كنون شعرهاي بسيار ارزشمندي ارائه شده است كه مي‌تواند دستمايه كار تحقيقات پژوهشگران قرار بگيرد.

هفتمين همايش سوختگان وصل ويژه هويزه سوم دي ماه با حضور شخصيتهاي سياسي و فرهنگي در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار مي‌شود.
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن