تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815561734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
تيم كوهنوردي دانشگاه آزاد اسلامي رودهن
به قله تله كمر دماوند صعود كرد

رودهن- خبرنگار آفرينش
تيم كوهنوردي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد رودهن توانست قله 2850 متري تله كمر منطقه دماوند را فتح كند. به گزارش آفرينش در اين صعود كه از سوي دفتر فرهنگ اسلامي و با همكاري اداره تربيت بدني واحد رودهن برگزار شد، 32 نفر از دانشجويان شركت كردند كه 18 نفر از آنان موفق به صعود اين قله شدند اسامي صعود كنندگان بدين شرح است:

با حضور دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام
مراسم بزرگداشت سالروز تشكيل بسيج مستضعفين در واحد اسلامشهر برگزار مي شود

اسلامشهر- خبرنگار آفرنش
مراسم بزرگداشت سالروز تشكيل بسيج مستضعفين با حضور و سخنراني دكتر محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، پدر شهيد فهميده و مسوولان شهرستان روز شنبه دوم آذرماه سال جاري در سالن آمفي تئاتر دانشگاه آزاد اسلامي واحد اسلامشهر برگزار خواهد شد. به گزارش ايسكانيوز، در اين مراسم كه به همت بسيج دانشجويي واحد اسلامشهر برگزار مي شود، دكتر محسن رضايي درخصوص نحوه تشكيل و تاسيس بسيج مستضعفين به فرمان حضرت امام خميني(ره) بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي سخنان مبسوطي را بيان خواهند كرد.

استاد دانشگاه علوم پزشكي مشهد:
سالانه 70 تا 100 هزار نفر از ايرانيان به سرطان
مبتلا مي شوند

مشهد-خبرنگار آفرنش
استاد راديولوژي آنكولوژي دانشگاه علوم پزشكي مشهد با بيان اينكه سالانه 70 تا 100 هزار نفر از ايرانيان به سرطان مبتلا مي شوند، گفت: هر سال 30 هزاز نفر از ايرانيان به خاطر سرطان مي ميرند.
دكتر محمد حسن صالحي اظهار داشت: اين آمار مربوط به سال 84 بوده و ميزان واقعي موارد ابتلا و مرگ ناشي از سرطان در حال حاضر 30 درصد بيشتر از اين ارقام است.رييس بخش راديولوژي آنكولوژي بيمارستان قائم مشهد با بيان اينكه 57 درصد سرطان ها در كشورهاي در حال توسعه رخ مي دهد، افزود: به دليل نبود امكانات پيشگيري، صنعتي شدن، استعمال دخانيات، آلودگي محيطي مثل آب و هوا، تغذيه نامناسب و كم تحركي، مردم كشورهاي در حال توسعه بيشتر در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند.وي سرطان مري، معده، سينه، مثانه و سرطان هاي روده بزرگ را از شايع ترين سرطان ها در خراسان رضوي برشمرد و گفت: شيوه زندگي نقش مهمي در ايجاد سرطان ها دارد لذا پراكندگي انواع سرطان در كشورها و شهرهاي مختلف متفاوت است.وي با اشاره به اينكه به دليل افزايش قرار گرفتن در معرض عوامل محيطي و افزايش جهش در ژن ها با افزايش سن، احتمال ابتلا به سرطان افزايش مي يابد، افزود: سرطان در بچه ها بيشتر منشا خانوادگي و ژنتيكي دارد.دكتر صالحي با بيان اينكه ورزش و كار فيزيكي 10 تا 20 درصد احتمال ابتلا به سرطان سينه را كاهش مي دهد، افزود: سن ابتلا به سرطان سينه در ايران يك دهه سني جوانتر از ساير كشورهاست كه ممكن است به دليل عوامل محيطي و هورموني باشد اما دليل اصلي آن هنوز مشخص نيست.وي افزود: اگر چه اسم سرطان به يك لغت ترسناك براي افراد جامعه تبديل شده است، اما بسياري از سرطان ها در صورتي كه در مراحل اوليه ابتلا تشخيص داده شوند قابل درمان بوده و تا 50 درصد به درمان قطعي مي رسند.استاد راديولوژي آنكولوژي دانشگاه علوم پزشكي مشهد بر لزوم فرهنگ سازي براي پيشگيري از سرطان تاكيد كرد و گفت: 30 درصد مرگ هاي سرطاني مربوط به سرطان هاي ناشي از مصرف دخانيات خصوصا سيگار است.دكتر صالحي اظهار داشت: 30 درصد از بيماران به دليل رژيم غذايي غلط و چاقي به سرطان مبتلا شده اند و 70 تا 80 درصد از خانم هايي كه سرطان مي گيرند، بيماري ويروسي دارند كه تمام اين عوامل با ترك سيگار و دخانيات، تصحيح رژيم غذايي، ورزش و واكسيناسيون قابل پيشگيري است.

به ميزباني واحد تهران جنوب برگزار شد :
نشست هماهنگي مسئولين گروه هاي سنجش و نظارت واحد هاي منطقه 8 دانشگاه آزاد اسلامي

به گزارش نداي دانشگاه ، نشست هماهنگي مسئولين گروه هاي سنجش و نظارت واحد هاي منطقه 8 دانشگاه آزاد اسلامي به ميزباني واحد تهران جنوب برگزار شد . در اين نشست شريفي ، معاون مدير كل دفتر سنجش و نظارت دانشگاه آزاد اسلامي، با بيان توضيحاتي به مرور وظايف گروه هاي سنجش و نظارت پرداخت و گفت : سنجش و نظارت به هيچ وجه به مفهوم مچ گيري نيست و صرفا به دنبال يافتن كاستي ها و نقاط ضعف با هدف بر طرف نمودن آنها و بهبود سيستم است. وي مسئوليت گروه هاي سنجش و نظارت را در اصلاح و بهبود فرآيندهاي آموزشي و شرايط كاري مهم ارزيابي كرد و خواستار اهتمام بيشتر در اين امر شد.
رستم زاده ، كارشناس سنجش و نظارت دبيرخانه منطقه 8 نيز با تاكيد براصلاحي بودن فعاليت هاي سنجش و نظارت به بيان برنامه هاي آتي پرداخت و خواستار تشكيل منظم تر اين جلسات جهت هماهنگي بيشتر شد. در اين جلسه مسئولين گروه هاي سنجش و نظارت واحدهاي منطقه 8 نيز به بيان برخي نظرات ، انتقادات و پيشنهادات خود پرداختند و خواستار برقراري منظم اين جلسات و هماهنگي بيشتر گروه هاي سنجش و نظارت در واحد هاي مختلف شدند. در ادامه اين جلسه ، معيارها و شاخص هاي ارزيابي بايگاني آموزش و اداره امتحانات ، مورد بحث و بررسي قرار گرفت و به سئوالات و ابهامات مطرح شده در اين خصوص پاسخ داده شد.

كسب مدال برنز مسابقات بين المللي اختراعات نورنبرگ آلمان توسط دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي

امين پيري دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهر و از اعضاي فعال باشگاه پژوهشگران جوان اين واحد مدال برنز مسابقات بين المللي اختراعات نورنبرگ آلمان را در نمايشگاه ايده ها ، اختراعات و نوآوريها از آن خود كرد. امين پيري دانشجوي اهري و دارنده مدال برنز نمايشگاه اختراعات نورنبرگ آلمان اين دانشجوي جوان مخترع و مبتكر اهري كه با اختراع سيستم تثبيت كننده فاصله كاربر با مانيتور رايانه و تلويزيون در اين نمايشگاه شركت كرده بود در رشته تجهيزات الكترونيك ، فن آوري كامپيوتر و سيستمهاي كنترل ماهواره با كسب رتبه برتر به مدال برنز اين مسابقات دست يافت.
اين مخترع ايراني روز سه شنبه در اين خصوص به ايسكانيوز در اهر، گفت: با ابداع اين سيستم و نصب آن بر روي رايانه و تلويزيونها، براي اولين بار اين سيستم ارائه شده، ايمني لازم براي كار با رايانه و تلويزيون را فراهم مي كند . وي در خصوص كاركرد اين سيستم گفت : با نصب سيستم طراحي شده بر روي مانيتور كه فاصله كاربر با مانيتور به فاصله 70 سانتي متر تنظيم شده است اگر كاربر بيش از اندازه فوق به رايانه نزديك شود سيستم ايمني به كاربر با چراغ چشمك زن كه در جلوي مانيتور نصب شده هشدار مي دهد كه اگر به مدت 30 ثانيه از هشدار كاربر به اخطار فوق توجهي نكرد بصورت خودكار مانيتور خاموش مي شود و بعد از 5 الي 10 ثانيه بصورت اتوماتيك دوباره روشن مي شود و اين عمل در صورت عدم توجه كاربر دوباره تكرار مي شود . عضو باشگاه پژوهشگران جوان در خصوص ساخت اين سيستم گفت: اين طرح زماني به ذهن من خطور كرد كه پس از سه ساعت كار با رايانه درد شديدي در چشمان خود احساس كردم و در يك لحظه همه چيز در برابر چشمانم تار شد كه در آن لحظه با خود فكر كردم اگر سيستمي بود كه وضعيت موجود را به من هشدار مي داد شايد مجبور نمي شدم اين رنج را تحمل كنم و نهايتا با تحقيقات در اين زمينه به نتيجه قطعي در مورد اين سيستم رسيدم و آنرا طراحي كردم و با تاييد طرح فوق توسط كارشناسان ، اين اختراع را در اداره ثبت شركتها و مالكيت هاي صنعتي با نام سيستم تثبيت كننده فاصله كاربر با مانيتور رايانه به ثبت رساندم.
 سه شنبه 28 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن