تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815426068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جايگاه و نقش سازمان كنفرانس اسلامي در عرصه بين المللي


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: جايگاه و نقش سازمان كنفرانس اسلامي در عرصه بين المللي
تدوين كننده :محمد رضا ناصري منفرد
امور مشترك :
اجلاس سران كشورهاي اسلامي به طور جدي و هماهنگ به منظور اجراي تصميمات اين اجلاس تلاش مي كند و اين امر مستلزم همبستگي و اتحاد اسلامي است كه به منظور مواجه شدن با حوادث طبيعي و غيرطبيعي و مبارزه با تهديداتي كه اين كشورها را در برمي گيرد، انجام مي شود .اجراي امور مشترك به ضرورت اصلاح امور و پيشرفت و گسترده سازي فعاليت هاي سازمان كنفرانس اسلامي به منظور رشد و ارتقا» موسسات وابسته به آن انجام مي دهد.
از برنامه هاي اين اجلاس مبازه با عمليات ترور است كه با همكاري و هماهنگي كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي انجام مي شود عمليات ترور و وحشت به هيچ دين و يا كشوري اختصاص ندارد. تاسيس مركزي براي مبارزه با عمليات ارعاب و ترور و ضرورت شناخت اين عمليات و بيان طرح هاي مقاوم سازي با اشغال بيگانگان از اهداف سازمان كنفرانس اسلامي و استراتژي كاملي براي مبارزه با اين خطر ها را در نظر گرفته است.
در رويه هاي سازمان به منظور ابراز حقيقت اسلام، ارزش هاي اسلامي، نشان دادن چهره اسلام، مقدس شمردن اماكن اسلامي و همكاري موثر با سازمانهاي منطقه اي و بين المللي و تشويق سازمانها و موسسات به منظور اجراي هر چه بهتر فعاليتها خود از اهداف اين اجلاس به شمار مي رود.
در راستاي حقوق انسان ها، اين سازمان به تاسيس شوراي مستقل اسلامي به طور دائم كه هدف تحكيم روابط انسانها به ويژه مسلمانان در كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي را درنظر دارد. اين شورا امكان ميثاق و تعهد به منظور بازگرداندن حقوق انسانها را ضروري مي داند.
3 ) زمينه اقتصادي و اجتماعي:
ساخت منطقه آزاد تجاري ميان كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي به منظور گسترش تعاون و همكاري در راستاي اجراي همكاري هاي اقتصادي و تجاري است.
تاسيس موسسات اسلامي بين المللي به منظور گسترش تجارت در ميان كشورهاي اسلامي با اشاره به همكاري كشورها به منظور بالابردن توان و از بين بردن بيكاري، فقر، بي سوادي و بيماري هايي مانند ايدز و مالاريا و سل را ضروري دانست .
اين برنامه ها به كمك و ياري به كودكان آفريقايي اهميت زيادي قائل است و حمايت از آنها را به منظور تحكيم روابط مسلمانان اساسي ميداند.
استفاده از تكنولوژي و پيشرفت هاي جهاني به منظور استفاده و بهره برداري همه مسلمانان جهان ضروري است و همكاري هاي مشترك به منظور تبادل اطلاعات و معلومات به يكديگر به پيشرفت و هماهنگي كشورهاي اسلامي كمك مي كند و روح همبستگي و فعاليت هاي گروهي را گسترش مي دهد.
نتيجه گيري :بدون شك وجود جايگاه حساس و از طرفي نظر به ظرفيت هاي مهم اين سازمان در عرصه هاي بين المللي ونقش ارزنده اين سازمان در معادلات منطقه اي و دخالت در مناقشات مهم مرتبت با جهان اسلام از جمله پيگيري موضوع جنگ در بوسني و هرزگوين , ظهور دو جنگ در منطقه خاورميانه , برخورد با ابعاد وسيع جريانات اسلام ستيزي و ايجاد سازوكارهاي بين المللي جهت حمايت اعضا مبني بر بهره گيري از انرژي ارزان غير فسيلي و برخورداري كشورها از اين حق ( انرژي هسته اي ) طبق معاهدات بين المللي وطبعا در پرتو همين امرفعاليت سازمان به عنوان جبهه سومي در جهان اسلام ودر عين حال مقتدر از نيروهاي غير متعهد ايفاي نقش نموده است , سازمان كنفرانس اسلامي در طول فعاليت خود داراي فرازونشيب هاي گوناگوني بوده وبا عزم بيشتر اعضاي آن ميتوان روح تازه اي به ساختار آن دميد اين در حالي است كه انسجام بيشتر عملي در برخورد با جرياناتي كه به نحوي رويكردهاي ديني مسلمانان را مورد هدف قرار ميدهددر صحنه فعلي بيش از بيش مورد توجه قرار داده كه به توان از ابزارهاي بين المللي با نظر به وجود قطعنامه هاي عملي براي هدفهاي كلان بهره برداري نمود .
 سه شنبه 28 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن