تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804751662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موتورسيكلت‌هايي كه خاك مي‌خورند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: موتورسيكلت‌هايي كه خاك مي‌خورند
روزانه حدود 400 دستگاه موتورسيكلت متخلف در تهران توقيف و روانه پاركينگ مي‌شوند...
افزايش رو به رشد تقاضاي مردم براي داشتن وسيله نقليه شامل خودرو و موتورسيكلت از يك‌سو و بالا بودن ميزان ارتكاب تخلفات رانندگي ناشي از رعايت‌نكردن قوانين و مقررات رانندگي از سوي برخي صاحبان اين وسايل نقليه از سوي ديگر، موجب شده كه هر روز بر تعداد خودروها و موتورسيكلت‌هايي كه از سوي پليس راهنمايي و رانندگي اعمال قانون و به پاركينگ منتقل مي‌شوند، افزوده شود.
اين درحالي است كه بالا بودن مبلغ جريمه برخي از اين وسايل نقليه و بي‌رغبتي صاحبان آنها براي پرداخت جريمه رانندگي، موجب شده است بخش قابل توجهي از ظرفيت پاركينگ‌هاي راهنمايي و رانندگي از سوي خودروها و موتورسيكلت‌هاي بلاتكليف و بي‌صاحبي اشغال شود كه به حال خود رها شده‌اند.
در اين ميان به گفته مسوولان راهنمايي و رانندگي، وضعيت موتورسيكلت‌هاي بي‌صاحبي كه در پاركينگ‌هاي راهنمايي و رانندگي متوقف هستند، بتدريج به مشكل حادي براي راهنمايي و رانندگي تبديل مي‌شود، چراكه با توجه به مشكلات ناشي از كمبود تعداد پاركينگ‌هاي موجود و پايين بودن ظرفيت آنها و با توجه به بالا بودن ميزان ارتكاب تخلفات از سوي موتورسواران، اشغال دائمي بخشي از ظرفيت اين پاركينگ‌ها علاوه بر مشكلات و محدوديت‌هايي كه براي راهنمايي و رانندگي در زمينه اعمال قانون بر موتورسواران متخلف ايجاد مي‌كند، براي مسوولان راهنمايي و رانندگي نوعي بلاتكليفي و سردرگمي نسبت به وضعيت اين دسته از وسايل نقليه ايجاد مي‌كند، به‌طوري‌كه راهنمايي و رانندگي نمي‌داند چه روشي را بايد در اين خصوص اتخاذ كند.
پاركينگ‌هاي راهنمايي و رانندگي امروزه پذيراي موتورسيكلت‌هاي فرسوده و خاك خورده‌اي است كه اغلب آنها چندين ماه و گاه سال‌هاست كه صاحبانشان آنها را به حال خود رها كرده و سراغي از وسيله‌اي كه روزي براي خريد آن پول داده‌اند، نمي‌گيرند.
مسافركشي و حمل بار براي كسب درآمد، قدرت مانور و هيجان بالا هنگام عبور از خيابان‌ها بويژه براي جوانان، سرعت بالا، يادگيري آسان براي هر شرايط سني و معطلي كمتر در ترافيك سرسام‌آور خيابان‌ها و از همه مهمتر انواع و اقسام تسهيلات همچون فروش اقساطي حتي با روزي 20 هزار تومان و... همگي از جمله عوامل تاثير گذار براي افزايش تقاضاي استفاده از موتورسيكلت در ميان مردم است.
اين در حالي است كه به گفته مسوولان راهنمايي و رانندگي، صاحبان بيشتر موتورسيكلت‌هايي كه پس از چندين ماه يا چند سال در پاركينگ هستند، به‌دليل نرخ بالاي تخلف خود به خارج كردن موتورسيكلت خود اقدام نمي‌كنند و چون پول تخلف بيشتر از پول موتور مي‌شود، سراغي از موتور خود نمي‌گيرند و ترجيح مي‌دهند به جاي پرداخت جريمه چندصد هزار توماني كه در مدت طولاني به دليل پرداخت نكردن جريمه‌ها جمع شده، قيد آن را بزنند و يك دستگاه موتورسيكلت نو با شرايط اقساط تهيه كنند. به اين ترتيب هم از پرداخت جريمه‌ها خلاص شده‌اند و هم صاحب يك دستگاه موتورسيكلت نو شده‌اند.

15 هزار موتورسيكلت توقيفي در پاركينگ‌ها
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در حالي به وجود 15 هزار موتورسيكلت توقيفي كه صاحبانشان تاكنون براي ترخيص آنها مراجعه نكرده‌اند، در پاركينگ‌ها اشاره مي‌كند كه معتقد است نبود قوانين و مقررات كارآمد در بخش موتورسيكلت از جمله دلايل افزايش تخلفات موتورسواران و بي‌تفاوتي آنها نسبت به ارتكاب تخلفات و اعمال قانون درخصوص وسيله نقليه‌شان است.
سرهنگ سيد‌هادي‌ هاشمي با اشاره به اين‌كه متاسفانه قوانين و مقررات در بخش موتورسيكلت در كشور ناكارآمد است ، يادآور مي‌شود: برخورد با تخلفات موتورسيكلت‌سواران هم‌اكنون حالت مماشات پيدا كرده و بازدارنده نيست، در‌حالي‌كه اگر قوانين بازدارنده و سخت‌تري در زمينه تخلفات موتورسيكلت‌سواران اعمال شود، قطعا ظرف يك ماه راكبان اين وسيله نقليه بهترين رانندگان كشور خواهند شد.

عدم مراجعه 70 درصد مالكان براي ترخيص موتورهاي توقيفي
به گفته وي روزانه حدود 400 دستگاه موتورسيكلت متخلف در تهران توقيف و روانه پاركينگ مي‌شوند و اين درحالي است كه قيمت ارزان اين وسيله نقليه از يك سو و بار مالي سنگين تخلفات آنها موجب شده 70 درصد مالكان موتورسيكلت‌هاي توقيفي اصلا براي ترخيص مراجعه نكنند.
شايد باز هم به همين دليل است كه اين وضعيت درخصوص خودروهايي كه به دليل ارتكاب تخلفات در پاركينگ متوقف مي‌شوند، كمتر صدق كند و تعداد اين گونه خودروها كه به سرنوشت اين 15 هزار دستگاه موتورسيكلت دچار شده‌اند، بسيار كم و انگشت‌شمار است، چرا كه از يك‌سو قيمت خريد خودرو با تسهيلات خريد موتورسيكلت‌ها قابل مقايسه نيست و از سوي ديگر، نپرداختن جريمه و رها كردن خودرو در پاركينگ و ترجيح دادن خريد يك دستگاه خودروي ديگر، به‌هيچ‌وجه به صرفه اقتصادي صاحبان آن نيست.

موتورسيكلت‌هاي ترخيص نشده فروخته مي‌شود
سردار ذوالفقاري، جانشين فرمانده نيروي انتظامي چندي پيش در جمع خبرنگاران، از ارائه پيشنهادي به قوه قضاييه مبني بر فروش موتورسيكلت‌هايي كه صاحبان آنها پس از 6 ماه نسبت به تحويل‌گرفتن موتورشان اقدام نكنند خبر مي‌دهد و مي‌گويد: بر اساس اين پيشنهاد موتورسيكلت افرادي كه پس از 6 ماه هنوز در پاركينگ مانده باشد و صاحبان آنها براي ترخيص وسيله نقليه خود اقدامي نكرده باشند، فروخته مي‌شود و پول فروش آن پس از كسر جريمه، به حساب ستاد اجرايي واريز مي‌گردد و پس از مراجعه مالك موتور، باقيمانده پول به وي بازگردانده مي‌شود.
ارائه پيشنهاد فروش موتورسيكلت‌هاي بلاتكليف متوقفي در پاركينگ‌هاي راهنمايي و رانندگي اگرچه بيانگر جديت مسوولان و متوليان ذي‌ربط در روشن كردن هرچه سريع‌تر تكليف اين دسته از وسايل نقليه است، اما نبايد اين نكته را ناديده گرفت كه حتي در صورت اجرايي شدن اين پيشنهاد، شايد پاركينگ‌هاي راهنمايي و رانندگي به‌مدتي كوتاه از موتورسيكلت‌هاي خاك‌خورده و بي‌صاحب خالي شود، اما مشكل اصلي همچنان به قوت خود باقي مانده است و آن نيز ارزان بودن و بهره‌مندي از انواع و اقسام تسهيلات در خريد اين وسيله نقليه است كه موجب مي‌شود صاحبان موتورسيكلت‌هاي توقيفي، خريد يك دستگاه موتورسيكلت نو را به پرداختن جريمه و ترخيص موتورسيكلت متوقفي خود از پاركينگ راهنمايي و رانندگي ترجيح دهند.
به نظر مي‌رسد تا زماني‌كه چاره‌انديشي و برنامه‌ريزي اصولي در اين زمينه از سوي متوليان امر صورت نگيرد، حتي با اجراي طرح فروش موتورسيكلت‌هاي بي‌صاحب، تنها شاهد پر و خالي شدن پاركينگ‌هاي راهنمايي و رانندگي از موتورسيكلت‌هاي توقيفي خواهيم بود، بدون اينكه تاثير‌گذاري خاصي به روي صاحبان آنها درخصوص متعهد بودن نسبت به وسيله نقليه تحت مالكيت خود از يك سو و مهمتر از آن ملزم شدن نسبت به رعايت قوانين رانندگي و پرداخت جريمه‌ها در صورت ارتكاب تخلف داشته باشد.
 سه شنبه 28 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن