تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815686693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخست وزير انگليس در مصاحبه با هفته نامه تايم: بايد از دهه 40 عبرت بگيريم


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: نخست وزير انگليس در مصاحبه با هفته نامه تايم: بايد از دهه 40 عبرت بگيريم
سرويس ترجمه: گوردون براون نخست وزير انگلستان كه به تازگي در سفر به كشورهاي حوزه خليج فارس از آن ها تقاضاي كمكهاي

اقتصادي كرده بود و با بحرانهاي ناشي از سونامي آمريكايي مواجه شده است با شركت در كنفرانس جي 20، متشكل از كشورهاي اروپايي پيشرفته و در حال توسعه، صنعتي و آمريكا، به تلاش براي حل بحرانهاي داخلي و منطقه اي اروپا، مبادرت كرد. او در مصاحبه با تايم به پرسشهاي اين هفته نامه معتبر آمريكايي به شرح ذيل پاسخ گفته است.
* وقتي شما و توني بلر به قدرت رسيديد، به نظر مي رسيد كه حزب كارگر را به سوي سوسياليسم هدايت خواهيد كرد. اما اكنون به نظر مي رسد كه در حال بازگشت به مرام سوسياليستي خود هستيد. چرا؟
** اشتباه مي كنيد. ما همان كارهايي را دنبال مي كنيم كه ديگر كشورها در حال انجام و اجراي آن هستند. از جمله ورود سهام به بانكهايمان براي سرمايه دار كردن آنها و سپس به سوي فروش اين سهام با سرعت هر چه تمامتر حركت خواهيم كرد.
* بنابراين سرمايه ها را در بانكها پس انداز و سرمايه گذاري مي كنيد؟
** به عنوان يك راه حل موقتي و يا راه حل قطعي، مي توانيم ظآنها را به شكل سرمايه داري شده درآورده و سپس در جهت تقويت هر چه بيشتر آنها گام برداريم.
* آيا اين طرح و برنامه شما بازخوردي خواهد داشت؟
** بله. زيرا بر اثر اين طرح و برنامه، بانكها قويتر شده اند. حتي به وعده افزايش وامها و اعتبارات نيز عمل شده است تا جايي كه به مبادلات اقتصادي ميان حوزه فرا آتلانتيكي ميان بانكهاي اروپايي و آمريكايي نيز كمك مي كند كه نيازمند گذشت زمان مي باشد.
* چه مدت زماني وقت لازم است؟
** همين خودش يك مسأله است. فكر مي كنم حوادثي در حوزه اقتصادي خارج از حوزه مالي رخ مي دهند كه تأثير خود را بر ديگر حوزه ها و بخشها نيز خواهند داشت براي مثال، آنچه در اوضاع اقتصادي آمريكايي ها و انگليسي ها و استانداردهاي زندگي مردم اين كشورها به وقوع پيوست، بر اثر افزايش قيمت نفت و موادغذايي است. اكنون كه قيمت نفت رو به كاهش گذاشته شده نيز قيمت ارزاق عمومي و موادغذايي به نظر مي رسد در حال كاهش است، در نتيجه تأثير آن بر روي استانداردهاي زندگي مردم، مي تواند متعادل شود.
* آيا تاكنون با چنين بحران اقتصادي مواجه شده ايد؟
** اين اولين بحران بزرگ در عصر جهاني شدن است. حال آنكه ما از امتيازات ويژه و مزايايي مهم به عنوان بخشي از اقتصاد جهاني برخوردار بوديم. ما طي 10 سال گذشته با نرخ پايين بهره روزگار گذرانديم، براي مثال در 10 سال گذشته با نرخ بسيار پايين مصرف انرژي چون برق و منسوجات و پوشاك و هر آنچه از آسيا خارج مي شد و به سوي ما مي آمد برخوردار بوديم. اما اكنون بايد با چالشهايي چون راه اندازي مشاغل و ايجاد اشتغال و حل مشكلات انرژي و بيكاري مواجه شويم.
امروزه، نظام مالي جهاني تلاش دارد با نوسانات مالي جهاني مواجهه مثبت داشته باشد، حال آنكه ما فقط از نظام مراقبتي ملي بهره منديم نه چيزي بيشتر و اين يكي از دلايلي است كه ما مجبور به اصلاح آن هستيم.
* چه راه حل جديدي براي ساختار جديد و يا نظام اقتصادي در شرايط حاضر در نظر داريد؟
** ما به اقدامي مشابه همان اقدامي كه در 1945 در «برتون» و «ودز» صورت گرفت نيازمنديم. شما نيازمند داشتن نظام هشدارگونه براي اقتصاد جهاني هستيد.
به صندوق جهاني پول نيازمنديد تا از اين طريق بر نحوه عملكرد و شيوه نامه هاي مالي و نيز اهرمهاي فشار براي اجراي آن در سراسر قاره ها نظارت دقيق اعمال شود. در نتيجه شما حتماً نيازمند قوانين نظارتي جهاني هستيد كه در ميان كشورها مشابه هستند. بنابراين، ملزم به استاندارد كردن قوانين حسابداري خود مي باشيد. حتي مجبور به استاندارد نمودن راهها و روشهاي برخورد با حذف سوبسيدها هستيد. نيازمند استاندارد كردن برخورد و شفاف سازي و ارايه شيوه نامه هاي عملي نقل و انتقالات مي باشيد.
* فكر نمي كنيد رسيدن به چنين اهدافي سخت است؟
** من اعتقاد راسخ دارم اين مسأله دقيقاً امكان پذير است، به همان دليل راهي كه مردم به ديدگاه هاي جديدي در دهه 1940 براي ارايه يك نظام جديد با جديت و كوشش فراوان دست يافتند. لذا ما ناگزير از پيمودن همان راهي هستيم كه در دهه 40 آنها پيمودند.
* در اسرع وقت نيازمند انجام چه كاري هستيم؟
** اقدام سريع، كمك به جلب اعتماد مردم به بازار و اقتصاد و سپس شبيه سازي تجارت جهاني كه قبلاً از برخوردهاي حمايتي اجتناب كرديم. نگاهي تازه و جديد بر اصلاحات سيستم مالي بين المللي همچون شفاف سازي، افشاسازي و پايان دادن بر عدم توازن فعاليتهاي كاغذي كه نه تنها شفاف نيستند، بلكه مردم به آن به چشم سيستم بانكي در سايه نگاه مي كنند.
* فكر مي كنيد ركود اقتصادي در كشور شما تا چه حد عميق است؟
** در حال حاضر هيچ پيش داوري در اين خصوص ندارم. اما فكر مي كنم كه مهمترين مسأله اين است كه درجه و ميزاني از شرايط بين المللي را كه مي تواند اعتماد به نفس مردم را به آنها برگرداند و به آنها اين اعتماد را بدهيم كه عبور از اين بحران امكان پذير است.
* در حال حاضر شرايط ميان ايالات متحده و انگلستان چگونه است؟
** در حال حاضر به خوبي با آمريكا كار مي كنيم. بوش در مديريت كنفرانس واشنگتن خوب عمل كرد. واضح است كه طرح او تنها راه حل جدي براي خروج از بحران كنوني و ارايه سيستم سرمايه داري نه خيلي غيرمتعارف با ديگر كشورهاي اروپايي در دستور كار است.
* فكر نمي كنيد اروپا و انگلستان بيشتر از آمريكا طرفدار قانونمداري و قوانين بازار هستيد؟
** من در اين مقوله، چنين چيزي را نمي بينم. آمريكايي ها قانون معروف تجاري داشتند به نام، قانون «ساربنس آكسلي»، كه بيشتر مداخله جويانه تر از آنچه در لندن بود وجود داشت. حال آنكه در جايي كه مشكلات اقتصادي بروز مي كنند حتماً بايد به عنوان يك ناظر دقيق عمل كنيد. در عين حال شركتهايي وجود دارند كه همواره با كتاب و رجوع به منابع كتبي كار مي كنند. در نتيجه شما مي توانيد در اين گونه موارد، برخوردهاي ساده تري را همراه با قوانين راحت تري به مورد اجرا بگذاريد.
 سه شنبه 28 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن