تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815286118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران و آمريكا از نگاه امام(ره)-قسمت اول آري ما ضد آمريكا هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: ايران و آمريكا از نگاه امام(ره)-قسمت اول آري ما ضد آمريكا هستيم
ابراهيم حاجي محمدزاده
«... مگر تحقق ديانت جز اعلام محبت و وفاداري نسبت به حق و اظهار خشم و برائت نسبت به باطل است؟ حاشا كه خلوص عشق موحدين جز به ظهور كامل نفرت از مشركين و منافقين ميسر گردد...»(1)
38 روز قبل از پيروزي انقلاب اسلامي اسوه عارفان مبارزه جو (امام خميني ره) در پاريس و در جواب مصاحبه گر تلويزيون سي بي اس آمريكا كه گمان مي كرد رهبر انقلاب در موضع ضعف و تبعيد قرار دارد و به مجرد فرار شاه در مقابل قدرت ارباب شاه يعني آمريكا، تسليم خواهد شد از امام مي پرسد:
«حضرت آيت الله، در بعضي از محافل آمريكايي شما متهم هستيد كه ضد آمريكايي هستيد. آيا به نظر حضرتعالي اگر شاه ساقط بشود دليلي براي ترس آمريكايي ها وجود دارد؟» و امام در پاسخ مي فرمايند؛ «اگر معناي ضديت با آمريكا اين است كه ما مي خواهيم وابسته به آمريكا نباشيم، آري ما ضد آمريكايي هستيم؛ و اگر ترس آمريكا از اين است، آري بايد بترسد!»(2)
پاسخ سياسي امام كه برگرفته از آموزه هاي الهي و روش انبياست، موضع هميشگي انقلاب اسلامي را در هر شرايط از دوران تبعيد و ضعف تا زمان جهاني شدن انقلاب اسلامي با صلابت و قاطعيت كاربرد دارد. چرا كه حضرت امام در تبيين شناخت دقيق از هويت شيطان بزرگ و پوچي و بي هويتي تحليل هاي شيطان زدگان مرعوب و بي هويت داخلي ميفرمايند:
«نكته مهمي كه همه بايد به آن توجه كنيم و آن را اصل و اساس سياست خود با بيگانگان قرار دهيم اين است كه دشمنان ما و جهانخواران تا كي و تا كجا ما را تحمل مي كنند و تا چه مرزي استقلال و آزادي ما را قبول دارند. به يقين آنان مرزي جز عدول از همه هويت ها و ارزش هاي معنوي و الهي مان نمي شناسند. به گفته قرآن كريم، هرگز دست از مقاتله و ستيز با شما برنمي دارند. مگر اينكه شما را از دينتان برگردانند ما چه بخواهيم و چه نخواهيم صهيونيست ها و آمريكا و شوروي در تعقيبمان خواهند بود تا هويت ديني و شرافت مكتبي مان را لكه دار نمايند...»(3)
معمار انقلاب اسلامي تا قبل از فروپاشي شوروي كه به تعبير ايشان «... از اين به بعد كمونيسم را بايد در موزه هاي سياسي جهان جستجو كرد...»(4) در كنار مخالفت با استكبار جهاني غرب و صهيونيزم بين الملل، استكبار شرق و جنايات آنان را نيز محكوم مي كردند تا با نشان دادن قدرت الهي انقلاب اسلامي، محرومان و مستضعفان جهان را با اين باور و اميد آشنا سازند كه، انقلاب مبتني بر تعاليم توحيدي انبياء و در سايه ايمان خالصانه پيروانش مي تواند بدون هيچ گونه وابستگي روي پاي خود بايستد. و در دامي كه همواره شرق براي انقلابيون تدارك ديده بود نيفتند. امام خميني اين ترفند تاريخي نسبت به ادعاهاي كمونيسم بين الملل را در پيام به گورباچف اينگونه بازگو مي كنند:
«... مكتبي كه ساليان سال فرزندان انقلابي جهان را در حصارهاي آهنين زنداني نموده بود...«(5)
مردم ما با آگاهي و همدلي اعتقادي و درك صحيح از رهنمودهاي امام (ره) بود كه در روزهاي نخستين انقلاب فرياد نه شرقي نه غربي جمهوري اسلامي سر دادند و رهبر الهي آنان با افتخار به اين حقيقت اشاره مي فرمايند: «... هيچ كشوري را شما سراغ نداريد كه از ابرقدرتي بريده باشد و به ابرقدرت ديگري اتصال پيدا نكرده باشد. بدون استثنا تمام كشورهاي دنيا يا در تحت سلطه مستقيم يا غيرمستقيم اين ابرقدرت اند يا در تحت سلطه مستقيم و غيرمستقيم آن ابرقدرت. و شما تنها هستيد در دنيا كه فاتحه هر دو را خوانديد. و دست هر دو را كوتاه كرديد و مي خواهيد شما خودتان باشيد، مي خواهيد مستقل باشيد. مي خواهيد آزاد باشيد...»
منادي راه انبياء واولياء روش سياسي الهي فوق را در پرتو تعهد و ايمان به اصول اسلام ناب محمدي دانسته و مي فرمايند:
«... آري اگر ملت ايران از همه اصول و موازين اسلامي انقلابي خود عدول كند و خانه عزت و اعتبار پيامبر و ائمه معصومين: عليهم السلام: را با دست هاي خود ويران نمايد. آن وقت ممكن است جهانخواران او را به عنوان يك ملت ضعيف و فقير و بي فرهنگ به رسميت بشناسند، ولي در همان حدي كه آنها آقا باشند. ما نوكر، آنها ابرقدرت باشند ما ضعيف، آنها ولي و قيم باشند ما جيره خوار و حافظ منافع آنها، نه يك ايران با هويت ايراني- اسلامي، بلكه ايراني كه شناسنامه اش را آمريكا و يا شوروي صادر كند، ايراني كه ارابه سياست آمريكا و شوروي را بكشد و امروز همه مصيبت و عزاي آمريكا و شوروي شرق و غرب در اين است كه نه تنها ملت ايران از تحت الحمايگي آنان خارج شده است كه ديگران را هم به خروج از سلطه جباران دعوت مي كند...»(6)
از ديدگاه سياسي الهي امام(ره) در دنياي كنوني دينداري و تعهد به اسلام و قرآن مساوي است با مبارزه و در دام ترفندهاي شيطاني نيفتادن و از مشكلات و سختي ها نهراسيدن.
«... دست آمريكا و ساير ابرقدرت ها تا مرفق به خون جوانان ما و ساير مردم مظلوم و رزمنده جهان فرو رفته است. ما تا آخرين قطره خون خويش با آنان شديداً مي جنگيم، چرا كه مرد جنگيم. ما انقلابمان را به تمام جهان صادر مي كنيم، چرا كه انقلاب ما اسلامي است و تا بانگ لااله الاالله و محمد رسول الله بر تمام جهان طنين نيفكند مبارزه هست و تا مبارزه در هر جاي جهان عليه مستكبرين هست ما هستيم»(7)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) صحيفه امام ج 20 ص 314
(2) صحيفه امام ج 5 ص 327
(3) صحيفه امام ج 21 ص 90
(4) صحيفه امام ج 21 ص 221
(5) صحيفه امام ج 18 ص 191
(6) صحيفه امام ج 21 ص 91
(7) صحيفه امام ج 12 ص 148
 سه شنبه 28 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن