تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815043068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم:دقت لازم در زيربناي فرهنگي كشور نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم:دقت لازم در زيربناي فرهنگي كشور نشده است
گروه خبرنگاران افتخاري / محسن معمولي: در زيربناي فرهنگي كشور دقت لازم و كار كافي نشده است و در تشخيص سيستم و نوع اين حكومت اختلاف نظرهايي در سطح جامعه ديده مي‌شود.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) به نقل از مركز خبر حوزه، آيت‌الله يزدي در ديدار جانشين فرمانده كل سپاه با اشاره به نقش موثر مسايل فرهنگي گفت: بخش فرهنگي در دفاع، سازندگي، توليد علم و ساير عرصه‌ها اثرمستقيم دارد و اگر به اين بخش توجه بيشتري شود ساير بخش‌ها پيشرفت خواهند كرد.

وي با اشاره به شكل نظام اسلامي خاطرنشان كرد: حاكميت حق خدا و پيامبر و ائمه (ع) است و انسان‌ها بر يكديگر حق حاكميت ندارند.

آيت‌الله يزدي گفت: در دوران غيبت كبري فقهاي عظام در شكل نيابت حاكميت امام زمان (عج) هستند.

وي افزود: در نظام حكومت اسلامي آنچه ائمه (ع) بيان كرده‌اند اين است كه فقها و كارشناسان اسلامي و فقهي، شخصي كه از قدرت اداره اجتماعي اسلام و آگاهي از مسايل دنيا برخوردار باشد را تشخيص داده و او را انتخاب كرده و رهبري حاكميت را به او مي‌دهند.

رئيس جامعه مدرسين خاطرنشان كرد: قبل از انقلاب اسلامي و در تاريخ حوزه‌هاي علميه براي پذيرش مسئوليت‌ها اين روش ادامه داشته است.

دبير شوراي عالي حوزه گفت: اگر همه مردم به اتفاق به كسي راي دهند، اما ولي‌امر مسلمين آن را تنفيذ نكند آراء مردم نمي‌تواند اعتبار اجرايي داشته باشد لذا حق نداريم از فرمان رهبري به خاطر سليقه شخصي خود خارج شويم زيرا دستور رهبري واجب‌الاطاعه است.

وي افزود: كسي ادعا نمي‌كند فقيه جامع‌الشرايط معصوم است و كسي هم اجازه ندارد بگويد چون معصوم نيست، تصميماتش را مي‌توان زير سؤال برد.

آيت‌الله يزدي اتحاد و همراهي مردم را عامل تأمين كننده قدرت اجرا در جامعه بيان كرد و اظهار داشت: بسيج يكي از بخش‌هايي است كه در سيستم حكومتي بيشترين نقش را به لحاظ حضور در ميان همه اقشار مي‌تواند داشته باشد.

رئيس جامعه مدرسين تاكيد كرد: مقررات بايد در همه جا يكسان رعايت شود و نبايد به عنوان بسيج بدون ضوابط در كار ديگران دخالت كرد.

وي افزود: بسيج تا زماني از قدرت برخوردار است كه بسيج نظام و حاكميت اسلام است و اگر نظام اسلامي را از او بگيرند ديگر قدرتي نخواهد داشت.

دبير شوراي عالي حوزه توسعه بخش فرهنگي بسيج را خواستار شد و گفت: در فضاي حساس آينده كشور بايد دنباله‌رو رهبري بود و مواظب باشيم كه از اين خط خارج نشويم.
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن