تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818962822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فضاپيماي اينديور به ايستگاه فضايي بين‌المللي در مدار زمين ملحق شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فضاپيماي اينديور به ايستگاه فضايي بين‌المللي در مدار زمين ملحق شد
علمي آموزشي. فضا. ايستگاه فضايي . اينديور
فضاپيماي رفت و برگشت اينديور روز يكشنبه به ايستگاه فضايي بين‌المللي در مدار زمين ملحق شد تا با توسعه بخشهاي مسكوني، شمار فضانوردان مستقر در ايستگاه به دو برابر افزايش يابد.

به گزارش پايگاههاي خبري اينترنتي، به دنبال الحاق فضاپيماي اينديور به ايستگاه فضايي در ارتفاع ‪ ۳۶۰‬كيلومتري بر فراز اقيانوس آرام جنوبي، فضانوردان از روز دوشنبه خود را براي اولين راهپيمايي فضايي آماده مي كنند.

فضاپيماي اينديور با هفت سرنشين، روز يكشنبه ‪ ۴۸‬ساعت پس از پرتاب به ايستگاه فضايي متصل شد. ماموريت اصلي فضانوردان توسعه بخشهاي مسكوني ايستگاه مداري زمين است تا شمار فضانوردان مستقر در آن از سه نفر به شش نفر افزايش يابد.

اينديور قبل از اتصال به ايستگاه فضايي، با انجام يك حركت معلق، امكان عسكبرداري از سپرحرارتي را براي فضانوردان مستقر در ايستگاه فضايي فراهم كرد تا فضاپيما از نظر هر گونه آسيب مورد بررسي قرار گيرد.

روز شنبه فضانوردان با استفاده از بازوي روباتيك و يك بازوي متحرك، قسمتهاي زيرين، دماغه و لبه‌هاي بالها و قسمتهاي دور از دسترس فضاپيما را بررسي كردند.

مهندسان ناسا پس از مشاهده تصاوير گرفته شده با دوربين‌هاي مستقر در زمين گمان كردند يك قطعه از عايق حراراتي از قسمت عقب فضاپيما جدا شده است.

اما تصاوير ارسالي از فضاپيماي اينديور مسئله حادي را نشان نداد.

فضانوردان در اين ماموريت ‪ ۱۵‬روزه قرار است به تعمير صفحات خورشيدي كه برق ايستگاه را تامين مي‌كند بپردازند.

اينديور ‪ ۱۴/۵‬تن تجهيزات و مواد لازم را با خود به اين ايستگاه منتقل كرده است.

توسعه ايستگاه فضايي براي افزايش شمار فضانورداني كه در ايستگاه اقامت مي كنند ماموريت اصلي اينديور است. در اين ماموريت دو اتاق خواب، تجهيزات ورزشي، يك سرويس بهداشتي جديد، دو اجاق خوراك پزي و يك يخچال براي نگهداري مواد غذايي و نوشيدني ها، يك فريزر و يك اجاق براي انجام آزمايشهاي علمي به اين مجموعه افزوده خواهد شد.

با اين تغييرات ايستگاه فضايي به يك خانه با پنج اتاق خواب، دو حمام، يك آشپزخانه مجهز مي‌شود تا شش نفر به طور دائم بتوانند در آنجا اقامت كنند.

همچنين يك سامانه تبديل ادرار به آب آشاميدني در ايستگاه نصب خواهد شد.

اين سامانه ‪ ۲۵۰‬ميليون دلاري نياز ساكنان ايستگاه فضايي را به انتقال آب از زمين به ايستگاه را كاهش قابل توجهي خواهد داد.

چهار راهپيمايي فضايي براي تعمير بالهاي خورشيدي برنامه ريزي شده است.

اولين راهپيمايي فضايي روز سه شنبه انجام مي‌شود.

در اين ماموريت ،همچنين، ساندرا مگنوس كه با اينديور به ايستگاه فضايي آمده است جايگزين گريگ چاميتوف مي‌شود تا او پس از ماهها اقامت در فضا به زمين بازگردد.

ماموريت اينديور روز ‪ ۲۹‬نوامبر پايان مي‌يابد، با اين حال ناسا احتمال تمديد اين ماموريت را به مدت يك روز رد نكرده است.
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن