تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812937807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك هنرمند كاشي‌كار: حمايت معنوي انتظار نخست هنرمندان از مسئولان است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك هنرمند كاشي‌كار: حمايت معنوي انتظار نخست هنرمندان از مسئولان است
خبرگزاري فارس: يك هنرمند پيشكسوت گفت: هنرمندان داراي روحيات حساس و لطيفي هستند كه مسئولان بايد به اين روحيات توجهي خاص نشان داده و حمايت‌هاي معنوي خود را نسبت به اين قشر بيش از پيش افزايش دهند.
اسدالله قره‌گزلي در حاشيه مراسم اختتاميه دومين جشنواره فرهنگ اقوام ايران زمين در گفتگو با خبرنگار فارس در گرگان افزود: هنرمندان بيش از آنكه نياز به كمك‌هاي مادي هر از چندگاه مسئولان باشند نياز به توجه و نگرش سازنده و پشتيباني‌هاي معنوي آنان دارند.
وي كه استاد هنر كاشي هفت رنگ است با اشاره به اينكه 45 سال است كه در اين رشته هنري مشغول به فعاليت است تصريح كرد: اين هنر تنها نيازمند افراد عاشقي است كه نه فقط براي مدت زماني كوتاه بلكه تا هميشه دوران ادامه دهنده و پديد آورنده آثار جديد در عرصه هنر كاشي هفت رنگ باشند.
وي با بيان اينكه هنر كاشي هفت رنگ را خود براي نخستين بار به اين استان آورده است، يادآور شد: مسجد امير در خيابان ولي عصر (عج) گرگان، مسجد امام حسين، مسجد جامع شيرنگ، مسجد امام حسين (ع) استخر سيدين و مسجد بلال حبشي هفت دستگاه از جمله اماكني است كه در آن اين هنر را به كار برده‌ام.
قره‌گزلي هنر كاشي هفت رنگ را كاري بسيار پربركت خواند و گفت: كار كردن براي امامزاده‌ها بركت مالي و معنوي زيادي دارد.
وي در خصوص برگزاري نمايشگاه‌هاي صنايع دستي گفت: برگزاري نمايشگاه‌هايي از اين دست باعث شناساندن هر چه بيشتر روح و زيبايي هنر به مردم مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: نگاه كردن و درك زيبايي‌ها روح انسان را از زشتي و كدورت پاك و آن را صيقل مي‌دهد و بدين ترتيب انسان براي زندگي سالم آماده مي‌شود.
اين هنرمند پيشكسوت ابراز اميدواري كرد برگزاري اين نمايشگاه‌ها تنها به زمان‌هايي خاص محدود نشود و در طول سال ادامه يابد.
قره‌گزلي تاكيد كرد: تنها با ادامه دادن و تكرار اين چنين جشنواره و نمايشگاه‌هايي است كه مي‌توان مردم را با هنر آشتي و به فهم آن عادت داد.
انتهاي پيام/ش30
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن