تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815156827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اوباما با خودکار مکانیکی یک قانون را امضا کرد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: رئیس جمهور آمریکا معمولا از این دستگاه برای امضای میلیونها کارت تبریک کریسمس که برای مدارس، ادارات دولتی و شهروندان می.فرستد استفاده می.کند.

رئیس جمهور آمریکا که برای شرکت در اجلاس گروه 8 در فرانسه است حکم تمدید یک قانون را با استفاده از «خودکار مکانیکی» از آنسوی اقیانوس امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خودکار مکانیکی (Autopen) دستگاه کوچکی است که امضای روسای جمهور آمریکا را

در کاخ سفید بازتولید می.کند.

پنجشنبه شب ساعت 23:45 به وقت آمریکا کنگره تمدید «قانون میهنی» (Patriot Act) به مدت چهار سال را تصویب کرد و اوباما که به خاطر شرکت در اجلاس گروه 8 در فرانسه بود در ساعت 5:45 به وقت محلی تنها 15 دقیقه وقت داشت تا تمدید این قانون ضدتروریسم را امضا کند.




به این ترتیب اوباما تصمیم گرفت از خودکار مکانیکی برای امضای این قانون استفاده کند. این اولین بار است که یک رئیس جمهور آمریکا این دستگاه را برای امضای یک قانون به کار می.گیرد.

کنگره، این قانون را تنها در آخرین لحظات شب تصویب کرده بود و بنابراین زمان کافی برای فرستادن متن اصلی به اروپا وجود نداشت. به این ترتیب تنها راه حل موجود استفاده از خودکار مکانیکی بود.

Autopen در کاخ سفید به طور معمول برای امضای خودکار پیامهای عادی برای مثال نامه به رای دهندگان و دستورات معمول استفاده می.شود اما هرگز برای امضای یک قانون از آن استفاده نشده بود.

براساس گزارش آنسا، اولین بار «جان آیزاک هاوکینز»، مخترع انگلیسی در سال 1803 امتیاز دستگاه Autopen را که در آنزمان «پلی گراف» نامید می.شد به ثبت رساند.

امروز این دستگاه بین 2 هزار تا 10 هزار دلار قیمت دارد و دو شرکت آن را تولید می.کنند. رئیس جمهور آمریکا معمولا از این دستگاه برای امضای میلیونها کارت تبریک کریسمس که برای مدارس، ادارات دولتی و شهروندان می.فرستد استفاده می.کند.

در سال 2004 دونالد رامسفلد وزیر دفاع وقت آمریکا از این دستگاه برای امضای نامه.های تسلیت به خانواده.های سربازان کشته شده در عراق و افغانستان استفاده کرد.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن