تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812924115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدت خدمت سربازی باید افزایش یابد


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: سردار اسماعیل احمدی.مقدم با بیان اینکه هیچ.گونه افزایش یا کاهش مدت سربازی در قانون وجود ندارد، افزود: با توجه به کاهش موالید در سال.های آینده و در صورت استمرار شرایط موجود، ماه.های خدمت سربازی باید افزایش یابد

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از ایسنا، سردار اسماعیل احمدی.مقدم در حاشیه نهمین همایش معاونان وظیفه عمومی ناجا اظهار کرد: سربازی تامین بنیه دفاعی کشور است و وظیفه عموم آحاد مردم است که در امر دفاع و امنیت کشور مشارکت کنند.
وی ادامه داد: سازمان وظیفه عمومی با توجه به سامانه.ای الکترونیکی که در اختیار دارد می.تواند مشاور بسیار خوبی برای تامین اطلاعات سایر دستگاه.ها باشد. به طور مثال تمام سربازان در بدو ورود به سربازی معاینه عمومی می.شوند و این اطلاعات می.تواند در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.
فرمانده ناجا ادامه داد: به وزارت کار نیز به منظور حرفه.آموزی و آینده شغلی می.توانیم اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه وضعیت خوراک و پوشاک محل اسکان سربازان و غیره نسبت به گذشته مطلوب.تر شده است گفت: افزایش تدریجی حقوق سربازان از جمله موضوعاتی است که باید مدنظر قرار گیرد تا سربازی یک خدمت رایگان نباشد که البته این موضوع به بنیه اقتصادی کشور هم بازمی.گردد.
فرمانده ناجا با بیان اینکه میانگین حقوق سربازان در حال حاضر 40 هزار تومان است که در صورت موافقت با به وجود آوردن زمینه.های لازم حقوق سربازان تا 80 هزار تومان نیز ارتقا خواهد یافت که البته این حقوق برای تحصیل.کرده.ها بیشتر است و همچنین باید حقوق سربازان متاهل نیز افزایش یابد.
فرمانده ناجا تاکید کرد: در طول 5 سال آینده طبق برنامه.ریزی.های انجام شده حداقل.های مادی برای سربازان را باید مهیا کنیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش کاهش مدت زمان سربازی اظهار کرد: طبق قانون خدمت سربازی دو سال است و اگر این مدت زمان کاهش یا افزایش یابد مربوط به بخشش یا ضوابطی است که اعمال می.شود که به طور مثال متناسب با شرایط خدمتی سربازان زمان خدمت سربازی آنها متفاوت است.
مدت زمان خدمت سربازی تابع نیاز به سرباز است
فرمانده ناجا با بیان اینکه مدت زمان خدمت سربازی تابع نیاز به سرباز است افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه کشور درگیر جنگ نیست و تعداد موالید دهه 60 بالا بوده است در حال حاضر تعداد سربازان مازاد نیاز فعلی است، در نتیجه بخشش.هایی به صورت موقت اعمال می.شود.
وی در عین حال تصریح کرد: فکر می.کنیم در دو سه سال آینده میزان موالید بعد از دهه 70 کاهش پیدا کند که در این صورت بخشش.ها نیز قابل اعمال نیست، مگر آن که در ساختار نیروهای مسلح یا ماهیت تهدیدات و نیاز عملیاتی، تغییراتی ایجاد شود و گرنه استمرار شرایط موجود و کاهش موالید بیانگر آن است که ماه.های خدمت سربازی باید افزایش پیدا کند.
احمدی.مقدم ادامه داد: هیچ.گونه افزایش یا کاهش زمان خدمت سربازی در قانون وجود ندارد و میزان معافیت.ها و بخشش.ها نیز به صورت موقت و با اذن مقام معظم رهبری اعمال می.شود.
جعل کارت پایان و معافیت خدمت به سمت صفرشدن است
فرمانده ناجا درباره جعل کارت پایان و معافیت خدمت هم اظهار کرد: خوشبختانه بحث جعل به سمت صفرشدن میل پیدا کرده است و با توجه به اینکه در گذشته مشخص کردن اصالت اسناد به منظور صدور کارت.های سربازی بسیار پیچیده بود اما با توجه به اینکه در حال حاضر سامانه الکترونیکی در این سازمان برقرار است دیگر بحث کاغذ حذف شده و امکان جعل هم وجود ندارد. هچنین کارت.های معافیت پایان خدمت سربازی هم به صورت سراسری صادر می.شود.
وی با تاکید بر اینکه امکان جعل اسناد و کارت.های سربازی با توجه به الکترونیکی شدن سامانه وظیفه عمومی وجود ندارد افزود: مگر آن که در سامانه، اطلاعات غلط وارد شده باشد که این موضوع هم بسیار نادر است.
احمدی.مقدم در عین حال تصریح کرد: یکی از بخش.هایی که می.تواند مورد طمع افراد سودجو قرار گیرد کمیسیون.های پزشکی و غیره هستند که باید کنترل بیشتری در این باره انجام شود البته پزشکان مورد اعتماد نظام هستند اما در هر حال بحث کنترل نیز بسیار مهم است.
استقرار پلیس در چادر در قلب کویر در شان نیروی انتظامی نیست
تشدید برخورد پلیس با موضوع بدپوششی از ابتدای اردیبهشت ماه
احمدی.مقدم درباره وضعیت ایمنی محور گرمسار- قم اظهار کرد: این محور در فروردین ماه نیز مورد استفاده قرار گرفته و پلیس.راه نیز به صورت موقت در آن مستقر شد.
وی ادامه داد: افتتاح.های شتاب.زده قبل از آن که اقدامات اولیه در راه.ها صورت گیرد مطلوب نیست. به طور مثال نخستین کاری که باید در این محور انجام می.شد ساخت پاسگاه پلیس.راه است و در شان نیروی انتظامی نیست که در قلب کویر در یک چادر مستقر شود.
فرمانده ناجا خط. کشی، نصب گاردیل، اصلاح شانه.ها و غیره را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که باید در افتتاح راه.ها مدنظر قرار گیرد و افزود: پلیس به دنبال بهانه.جویی نیست و البته محور گرمسار- قم هم مسیر بسیار خوبی است که راه را کوتاه کرده و ترافیک را تا حد زیادی کاهش می.دهد.
وی ادامه داد: امیدواریم نواقص در این محور برطرف شود تا شاهد سانحه.ای در این محور نباشیم.
فرمانده نیروی انتظامی درباره چگونگی برخورد پلیس با موضوع بدپوششی هم گفت: در این باره حداقل شاخصه.های عرفی نباید به عقب بازگردد اما متاسفانه مشاهده می.کنیم که افرادی به این موضوع بی.توجه هستند و به صورت عامدانه با ظاهری زننده و به صورت مانکن.گونه ظاهرمی.شوند که این موضوع تنها مربوط به خانم.ها نیست و حتی آقایان هم رفتار زننده.ای دارند به طوری مثال مشاهده می.شود برخی افراد یک سگ را در آغوش گرفته و در پیاده.روها تردد می.کنند.
وی با بیان اینکه پلیس با چنین موضوعاتی برخورد خواهد کرد گفت: از اواخر اردیبهشت ماه امسال برخورد پلیس با چنین موضوعاتی تشدید شده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 368]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن