تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815391632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساخت سايت اداري،شايد وقتي ديگر


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ساخت سايت اداري،شايد وقتي ديگر
احداث سايت اداري يكي از زيرساخت هايي است كه براي تجميع ادارات كل و سازمان ها در هر منطقه اي ضروري است. به گفته معاون استاندار در حال حاضر 90 درصد ادارات و سازمان ها در واحدهاي مسكوني مستقر شده كه اين امر باعث افزايش اجاره بها شده است بنابراين بهره برداري هرچه سريع تر از سايت اداري يكي از موارد ضروري در استان محسوب مي شود.

به گفته مسئولان اكنون ادارات در مراكز شهر و مكان هاي پرتردد مستقر شده كه اين امر موجب افزايش ترافيكي شده و مشكلاتي را ايجاد كرده است. اين در حالي است كه چندي پيش رئيس سازمان مسكن و شهرسازي گفته بود با اعتبارات كنوني ساخت سايت اداري در مركز استان 20 سال زمان مي برد. برهمين اساس براي بهره برداري از اين سايت بايد تمامي ادارات و سازمان هاي مرتبط تعاملي چندجانبه داشته باشند و جذب اعتبارات مورد نياز نيز بايد از طريق متوليان با جديت بيشتري صورت گيرد.يكي از شهروندان اظهار مي كند: استقرار سايت اداري يكي از بهترين طرح هايي است كه در بجنورد اجرا مي شود؛ بنابراين بهتر است متوليان امر براي تسهيل امور ابتدا زيرساخت ها را مهيا كنند.

دليري مي افزايد: باتوجه به اين كه سايت اداري در خارج از شهر مستقر مي شود، بايد ابتدا مسير و سرويس رفت و آمد براي كاركنان و هم چنين شهروندان و مراجعه كنندگان مهيا شود.

وي مي افزايد: در حال حاضر اغلب ادارات در ساختمان هاي مسكوني مستقر است كه از نظر اجراي امور جاري با مشكلاتي مواجه مي شود.

وي اضافه مي كند: متاسفانه استيجاري بودن اين ادارات باعث افزايش هزينه ها از قبيل اجاره بها و حمل و نقل شده است. يكي ديگر از شهروندان اظهار مي كند: با تاسيس استان و استقرار سازمان ها، ادارات كل و ... اجاره منازل مسكوني افزايش يافت كه اكنون اين امر يكي از مشكلات اساسي استان محسوب مي شود.

بهرامي خاطرنشان مي كند: بهتر است براي احداث و راه اندازي سايت اداري اقدامات جدي صورت گيرد تا از ميزان هزينه هاي تحميلي به شهروندان و هم چنين ادارات كاسته شود.

يكي ديگر از شهروندان عنوان مي كند: با وجود اين كه استقرار ادارات در يك يا چند منطقه خاص از مشكلات ترافيكي در داخل شهر مي كاهد اما از نظر رفت و آمد براي ارباب رجوع و حتي كاركنان مشكل خواهد بود زيرا در حال حاضر مكان هاي تعيين شده در خارج از شهر است.

اكبرزاده مي افزايد: اگر ادارات به خارج از شهر منتقل شود علاوه بر هزينه هاي رفت و آمد، از نظر زمان نيز براي شهروندان مشكلاتي ايجاد مي كند.يكي ديگر از شهروندان اظهار مي دارد: باتوجه به استقرار اغلب ادارات بجنورد در مكان هاي استيجاري بهتر است براي احداث و راه اندازي سايت اداري تلاش هاي جدي تري صورت گيرد تا از ميزان هزينه هاي تحميلي بر ادارات كاسته شود.

معاون معماري و شهرسازي سازمان مسكن و شهرسازي خراسان شمالي مي گويد: مجموعه هاي اداري بجنورد براساس مصوبات كارگروه معماري شهرسازي استان، كميسيون ماده 5 و شوراي برنامه ريزي توسعه استان در 3 نقطه پيش بيني شده است.

محمدعلي منصوري سايت اداري- ستادي در مقابل پليس راه، سايت اداري- فني جنب بيمارستان امام علي(ع) و سايت اداري خدماتي-آموزشي در تخته اركان را از جمله سايت هاي مطالعه شده ذكر مي كند.

وي مي افزايد: در حال حاضر مطالعات سايت اداري، خدماتي و آموزشي با 750 هكتار مساحت انجام و طراحي شده است.

وي خاطرنشان مي كند: سياست اصلي در جانمايي مجموعه هاي اداري، تجميع تمامي فضاهاي اداري در يك منطقه خاص و جلوگيري از مشكلات ترافيكي به دليل سفرهاي درون شهري است.وي تصريح مي كند: فواصل سايت هاي اداري از مركز شهر باتوجه به شرايط شهري و كوچك بودن محدوده، داراي استاندارد مناسبي است.وي با اشاره به اقدامات ادارات براي ساخت و ساز در اين سايت ها مي گويد: در حال حاضر بخش زيادي از اراضي طراحي شده و مجموعه اداري- فني در حال ساخت است. به گفته وي، فاز اول مجموعه خدماتي آموزشي دانشگاه بجنورد به بهره برداري مي رسد و ساختمان مخابرات و نمايشگاه هم در حال ساخت است.وي اظهار مي كند: اعتبارات فضاهايي كه مسكن و شهرسازي متولي ساخت آن است، از محل اعتبارات ملي تامين مي شود.منصوري مي گويد: در حال حاضر سازمان مسكن و شهرسازي مجري طرح ساخت 29 اداره در مجموعه سازمان است.

معاون عمراني سازمان مسكن و شهرسازي خراسان شمالي نيز در اين خصوص مي گويد: طرح مطالعاتي احداث مجتمع ادارات كل خراسان شمالي اكنون به پايان رسيده است.

علي فخراني خاطرنشان مي كند: اكنون عمليات اجرايي 5 دستگاه اداري با توجه به اعتبارات ابلاغي سال هاي 85، 86، 87 شروع شده كه 15 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

وي تصريح مي كند: مطالعات 16 دستگاه اداري نيز به اتمام رسيده است و براساس پيشنهاد سازمان مسكن و شهرسازي، در سفر دوم هيئت دولت مقرر شد در صورت تخصيص اعتبارات تا 3 سال آينده به مناقصه گذاشته شود.

وي اضافه مي كند: تامين اعتبار يكي از ضروريات ساخت سايت اداري بجنورد است زيرا در حال حاضر اغلب دستگاه هاي دولتي در كاربري هاي مسكوني مستقر است كه با تخليه اين مكان ها به طور حتم در اجاره بهاي واحدهاي مسكوني نيز موثر خواهد بود.

معاون عمراني استاندار خراسان شمالي نيز در اين مورد اظهار مي كند: باتوجه به اين كه خراسان شمالي استاني نوپاست و زيرساخت هاي لازم براي استقرار ادارات كل، سازمان ها و ديگر دستگاه ها در آن لحاظ نشده بود؛ در نتيجه استقرار آن ها در واحدهاي مسكوني موجب افزايش اجاره بها شد.

نورعلي طالب زاده خاطرنشان مي كند: در حال حاضر 90 درصد سازمان ها در واحدهاي مسكوني مستقر است كه اين امر تاثير زيادي در افزايش اجاره بها داشته است.

وي اظهار مي كند: به منظور رفع مشكل اجاره بها، سازمان مسكن و شهرسازي، ادارات را براساس وضعيت آنان اولويت بندي كرده كه اكنون طراحي نقشه، جانمايي و قطعات زميني آن ها آماده شده است.

وي معتقد است: براي پيشبرد اهداف و كوتاه كردن زمان اجراي ساخت نياز است از اعتبارات سفر دوم هيئت دولت استفاده شود زيرا با اعتبارات سال 85 كه سالي 10 تا 20 ميليارد ريال است، ساخت اين سايت 20 سال به طول مي انجامد.

وي اضافه مي كند: در سفر دوم هيئت دولت 330 ميليارد ريال اعتبار براي اين منظور تخصيص يافت كه مقرر شد طي 3 سال اين اعتبارات جذب و سايت ادارات بهره برداري شود.

وي اعتقاد دارد: با مهيا شدن سايت اداري و استقرار ادارات قيمت اجاره بها در مركز استان كاهش خواهد يافت. طالب زاده مي گويد: سازمان ها و ادارات كل ساليانه هزينه هاي زيادي را بابت اجاره بها پرداخت مي كنند و به همين دليل ساخت سايت اداري در بازده زماني 3 تا 4 سال ضرورت مي يابد.وي كمبود اعتبارات را تنها مشكل ساخت سايت اداري ذكر مي كند و مي افزايد: اگر اعتبارات براساس مصوبات هيئت دولت از سال 88 سالي 110 ميليارد ريال اختصاص يابد، به طور حتم مشكلات موجود در اين زمينه برطرف خواهد شد.نماينده مردم بجنورد، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين خصوص مي گويد: در زمان تاسيس استان زيرساخت هاي لازم آماده نشده بود و در نتيجه ادارات كل و سازمان ها در واحدهاي مسكوني مستقر شد.

شهرياري مي افزايد: متاسفانه ادارات به دليل نبود برنامه ريزي و مكان مناسب در واحدهاي مسكوني در مركز شهر و مكان هاي پرتردد مستقر شد كه اين امر مشكلاتي را در بحث ترافيك به وجود آورد. وي اضافه مي كند: علاوه بر اين استفاده از واحدهاي مسكوني با كاربري اداري مشكلاتي را براي شهروندان و ادارات ايجاد كرده است.

وي معتقد است: تامين اعتبار تنها مشكل سايت اداري است كه اميدواريم با تخصيص اعتبارات سفر دوم هيئت دولت اين مشكل نيز طي 3 سال آينده برطرف شود.

وي اظهار مي كند: به منظور آماده سازي سايت اداري بهتر است سازمان ها و ادارات كل نيز پي گيري هاي لازم را داشته باشند تا بتوانند از اين طريق سايت شهرستان ها را نيز راه اندازي كنند.
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن