تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818847420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار ويژه كيهان


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: اخبار ويژه كيهان
مبادا به گوش اصولگرايان برسد! (خبر ويژه)

برخي از خبرها حكايت از آن دارد كه طي 3-2 روز گذشته پروژه كانديداتوري محمد خاتمي در دقيقه 90 كاملاً جدي شده و به مرز قطعيت رسيده است. مطابق گزارش هاي رسيده اصلاح طلبان از خاتمي خواسته اند اعلام اين تصميم را تا دقيقه 90 (اواخر زمستان يا اوايل بهار آينده) به تأخير اندازد. مطابق اين گزارش علت اين درخواست آن است كه اصلاح طلبان عقيده دارند با عدم اعلام قطعي كانديداتوري خاتمي برخي اصولگرايان كه به شرط عدم حضور خاتمي قصد كانديداتوري دارند، نيامدن او را مسلم فرض كرده و وارد صحنه انتخابات مي شوند. با ورود اين عده به عرصه انتخابات رقابت و فرايند تخريب به درون جريان اصولگرا منتقل مي شود و در حالي كه اصولگرايان به تخريب يكديگر مشغول هستند خاتمي مصون از تخريب تا چند ماه مانده به انتخابات صبر مي كند و آنگاه وارد صحنه مي شود. اين گزارش حاكي است برخي اعضاي سازمان مجاهدين عقيده دارند اين بهترين استراتژي است چون علاوه بر اينكه اصولگرايان را به جان هم مي اندازد و از نقد شديد خاتمي كه نقاط ضعف فراواني دارد جلوگيري مي كند. يكي از اعضاي مركزيت سازمان هشدار داده است كه اگر خبر اين تصميم درز كرده و به گوش اصولگرايان برسد اين پروژه قابليت اجرا نخواهد داشت.

يا وزارت مي خواهند يا دنبال كتك كاري اند (خبر ويژه)

روزنامه وابسته به عضو مركزيت حزب اعتماد ملي، حاميان اصلي خاتمي را اهل قدرت طلبي و تندروي توصيف كرد.
«اعتماد» كه زير نطر الياس حضرتي اداره مي شود در مطلبي طنز، به اظهارات يكي از هنرپيشگان در دعوت از خاتمي به خاطر كودكان اشاره كرده و خطاب به خاتمي مي نويسد: اصولا اگر آدميزاد به خاطر كودكان كانديدا شود بهتر است از اينكه براي بزرگسالان كانديدا شود. بزرگسالاني كه مي گويند بيا، شايد بخواهند وزير بشوند اما كودكان احتمالا وزارت نمي خواهند. كودكان ذاتا اهل دعوا نيستند و پس فردا از تو نمي خواهند با مشت بزني توي صورت اين يكي يا براي اداره مملكت جفت پا بروي توي دل آن يكي.

اصرار هواداران خاتمي به تشبيه وي با تداركاتچي صهيونيست ها (خبر ويژه)

سايت مدعي حمايت از نامزدي خاتمي، به ترسيم چهره اي قديس نما از رئيس جمهور جديد آمريكا پرداخت و آنگاه وي و خاتمي را شبيه هم معرفي كرد!
ياري نيوز، اوباما را صلح طلب مخالف افزايش جنگ، معتقد به گفت وگو و علاقمند به حل مشكل ايران و آمريكا معرفي كرد بي آن كه بر تأكيد وي براي گسيل ده ها هزار نظامي تازه نفس به افغانستان اشاره كند يا متذكر شود كه اوباما اعلام كرده همه گزينه ها حتي گزينه نظامي عليه ايران روي ميز است و به هيچ وجه نمي گذاريم ايران هسته اي شود. بدين ترتيب معلوم نيست چرا از اوباما به عنوان طرفدار حل مشكل با ايران و صلح طلب ياد مي شود و حال آنكه خاتمي از حاميان توسعه فناوري اتمي در كشور بوده است.
تلاش براي تشبيه آقاي خاتمي و اوباما به يكديگر در حالي است كه اوباما طي سخنان چند ماه پيش خود در لابي صهيونيستي- آمريكايي ايپك بر وفاداري كامل خود نسبت به رژيم اشغالگر صهيونيستي تأكيد كرد و در اولين انتصاب خود نيز رام ايمانوئل صهيونيست را به عنوان رئيس كاركنان كاخ سفيد منصوب كرد.
طي ماه هاي اخير برخي جريان هاي سياسي مشكوك به بهانه حمايت از نامزدي خاتمي عمليات رواني همسو با دشمنان خارجي را پي مي گيرند. ياري نيوز طي مدت فعاليت خود، پروبال دادن به عناصر گروهكي به بهانه فعاليت هاي انتخاباتي همسو با نامزدي خاتمي، دامن زدن به اختلاف شيعه و سني، و همچنين رايزني و ملاقات با برخي چهره هاي منحرف از خط امام و انقلاب را در دستور كار قرار داده است. اين طيف نزديك به حزب مشاركت اخيراً با آقاي خاتمي ملاقات داشتند.

باراك مراقب باش! (خبر ويژه)

محافل تندرو در انگليس و فرانسه نگرانند طرح باراك اوباما براي كنار گذاشتن پيش شرط در مذاكره، به پيروزي از سوي ايران در چالش هسته اي و ديگر چالش هاي منطقه اي تعبير شود.
دراين زمينه نيويورك تايمز نوشت: برخي مقامات انگليسي و آمريكايي به تيم مشاوران اوباما تاكيد مي كنند كه قبل از مذاكره با ايران، روي لحن خود و فضاي مذاكره كار كنند. آنها نگرانند كه وعده مذاكره بدون پيش شرط با ايران مشكل ساز شود. كوشنر وزيرخارجه فرانسه هم از اوباما خواسته در اين زمينه احتياط كند.
در همين حال صداي آمريكا به نقل از سخنراني كوشنر در واشنگتن گفت: پرزيدنت منتخب بايد بر سر هرگونه احتمال مذاكره با ايران و وارد كردن تهران به روند بازگرداندن ثبات و آرامش به افغانستان، با متحدان اروپايي اش از نزديك مشورت كند. گفت وگو با ايران بر سر مذاكرات هسته اي هم بايد معنادار (!؟) باشد. مسئله جدي تر از اين است كه نظر اروپا مورد بي اعتنايي قرار گيرد. دولت جديد آمريكا يا بايد بن بست كنوني را رفع كند يا ايران را براي مدتي متقاعد نمايد كه نقش بيشتري در منطقه ايفا كند.

خط قرمز خود شما هستيد! (خبر ويژه)

ارگان رسانه اي جدي ترين حامي نامزدي عبدالله نوري تصريح كرد: نوري تلاش دارد تا خاتمي را كه خط قرمز در ادبيات او جايي ندارد، از حضور در كارزاري كه بدون ايستادگي جز بدنامي و تثبيت تاريخي شكست او حاصلي در پي ندارد، بپرهيزد.
سايت گروهك موسوم به ادوار تحكيم كه پيش از اين ديداري هم با عبدالله نوري داشته، در واكنش به نظر موافق سعيد مدني (از عناصر وابسته به گروهك موسوم به ملي-مذهبي) نسبت به خاتمي مي نويسد: البته خاتمي خط قرمز دارد ولي اين خط قرمز خود شما هستيد، اصلاح طلبان غيرخودي و آنهايي كه اصلاحات را فراتر از تداوم خط امام مي دانند.
ادوارنيوز همچنين نوشت: تحليل شما درباره لزوم تشكيل جنبش اجتماعي از قضا لب كلام كساني است كه حضور آقاي خاتمي را بي تاثير و آغازي بر يك سرخوردگي بي پايان اجتماعي- تاريخي مي دانند كه عواقب سوء آن از شماره به در است، چرا كه رئيس جمهور پيشين در دو دوره رياست جمهوري در حالي كه با اكثريتي خيره كننده به قدرت راه يافت، هيچگاه نخواست و نتوانست كه از نيروي واقعي كه بر مبناي آن به قدرت راه يافته بود عملا استفاده كرده و گامي براي پاسخ به مطالبات آنها بردارد. ارائه دهندگان اين تحليل معتقدند اولا براي جلب آراي خاموش و مردمان سرخورده از بي عملي اصلاح طلبان در هشت سال حضور در قدرت بايستي چهره اي را به صحنه فرستاد كه ضمن آشنايي با ساختارهاي رژيم حقيقي با استفاده از كارنامه اي روشن و با تكيه بر صراحت لهجه توانايي بر زبان راندن مطالبات واقعي مردم را داشته باشد و نه اينكه تنها چند روز پس از اعتراض رهبري نظام به برخي انتقادات به دولت نهم، هدف غايي خود را در «اوج عزت قراردادن رهبر انقلاب» معرفي كرده و فيتيله روشن نشده انتقادات گاه گاه خود به عملكرد دولت را پايين بكشد. گزينه ارائه دهندگان اين تحليل كسي جز «عبدالله نوري» نيست.
گفتني است گروهك ادوار تحكيم اخيرا با آقاي منتظري ديدار و گزارش ملاقات را منتشر كرد كه طي آن ضمن تخطئه تلويحي خاتمي، از عبدالله نوري ستايش شده بود.

ذوق زدگي پرز از خيانت شاه سعودي (خبر ويژه)

رئيس رژيم صهيونيستي نتوانست هيجان و ذوق زدگي خود را از حضور مشترك در يك اتاق با شاه عربستان به بهانه كنفرانس اديان پنهان كند. پرز گفت: من از اين كه در اتاقي با ملك عبدالله بودم شگفت زده شدم.
پرز در گفت وگو با سي ان ان افزود: من شگفت زده شدم زيرا اعلاني روشن به همه دنياست كه جهان عرب تغيير رويه داده و پادشاه عربستان اين اعلان را كرده است. اهميت اين مسئله نه فقط براي اين است كه عربستان كشوري نفت خيز به شمار مي آيد بلكه به اين است كه عربستان مقدس ترين كشور عربي به شمار مي آيد. وي از دو شهر كه از مقدس ترين شهرهاي دنيا به شمار مي آيند به اينجا آمد و به سخنراني من گوش كرد. در گوش كردن به سخنراني پيامي است. اين به معني تغيير است.
پرز اشاره اي به اشغال كامل يك شهر و كشور مقدس در دنيا (بيت المقدس و فلسطين ) نكرد. در عين حال منابع خبري لبنان فاش كردند كه پرز در نشست مذكور از كشورهاي عربي حاضر خواسته تا عليه خطر ايران در خاورميانه متحد شوند.
گفتني است همايش ضداسلامي مذكور پشت درهاي بسته و بدون حضور خبرنگاران و حتي عكاسان برگزار شد.

نگرش اقتصادي و خارجي ميرحسين با اصلاح طلبان ناسازگار است (خبر ويژه)

عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران گفت: ديدگاه هاي اقتصادي ميرحسين موسوي متناسب با شرايط فعلي جامعه نيست.
الويري گفت: اگر ديدگاه هاي اقتصادي مير حسين موسوي مانند دوران نخست وزيري اش باشد حضور وي را در انتخابات آينده مثبت ارزيابي نمي كنم.مرتضي الويري درگفت وگو با «ايلنا» درباره حضور ميرحسين موسوي در انتخابات آينده، گفت: اطلاعات من در مورد نامزدي آقاي ميرحسين موسوي در حد مندرجات رسانه ها است. اگر وي در صورت نيامدن خاتمي پا به ميدان بگذارد، بخشي از جريان اصلاح طلبي كه خواهان اصلاحات درحوزه هاي سياسي و فرهنگي هستند از آمدن ميرحسين موسوي استقبال مي كنند. به دليل اينكه ميرحسين موسوي بر انتخابات و مطبوعات آزاد و مقابله با تحجر فرهنگي و باز شدن فضاي موجود تاكيد دارد .
وي افزود: عليرغم امتيازات فوق، بخش ديگري از اصلاح طلبان از جمله بنده، حضور ميرحسين موسوي در حوزه اقتصاد را مثبت ارزيابي نمي كنند. اگر ديدگاه هاي ميرحسين همان ديدگاه زمان نخست وزيري باشد كه تاكنون چيزي غير از آن مشاهده نشده است، اين ديدگاه ها هيچ سنخيتي با دست آوردهاي دو دهه اخير و نيازهاي جامعه امروز ما ندارد.
وي گفت: من فراموش نمي كنم كه ميرحسين موسوي مخالف سرمايه گذاري خارجي، مخالف دريافت اعتبارات خارجي (حتي براي پروژه هاي زيربنايي) و نيز مخالف خصوصي سازي بود و از اقتصاد دولتي و دخالت دولت درحوزه هاي توليد و توزيع همواره دفاع مي كرد.
وي تاكيد كرد: درحوزه هاي سياست خارجي هم بسياري از اصلاح طلبان معتقد به تعامل، گفت وگو و رابطه با كليه كشورها از جمله آمريكا هستند. تصور مي كنم آقاي ميرحسين موسوي در اين زمينه ها نيز با بخشي از اصلاح طلبان مشكل داشته باشد.
الويري با تاكيد بر اينكه عملكرد ميرحسين موسوي در دوران دفاع مقدس و مقابله با متحجرين چهره اي درخشان وماندگار از او برجاي گذاشته است، گفت:خداي نخواسته اگر جنگي برما تحميل شود ميرحسين موسوي بهترين گزينه براي رياست جمهوري است.
گفتني است طي روزها اخير برخي زمزمه ها درباره احتمال نامزدي ميرحسين موسوي به ويژه از سوي اصلاح طلبان مخالفان تك روي هاي حزب مشاركت صورت گرفت كه طي آن برضرورت كنار رفتن خاتمي و كروبي در صورت آمدن وي تأكيد شده بود
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن