تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815526172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رامبدجوان: بیایید در طنز به درد مشترک برسیم


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:












من خود را فردی مؤدب و اخلاقی می دانم و از اینکه بی ادبی ببینم اذیت می شوم، سعی کرده ام در کارهایم مقابل بد آموزی ها باشم لیکن مسئولین نیز باید به روشنی برای ما برنامه سازان طنز بگویند که اخلاقی بودن یا غیر آن را در یک برنامه چگونه می توان دریافت؟ مرز توهین و بی ادبی با غیر آن در کجاست؟










رامبد جوان کارگردان و بازیگر طنز سینما و تلویزیون همکاری مدیران تلویزیون و برنامه سازان را راهی موثر برای ارتباط با مخاطب دانست.

رامبد جوان در یادداشتی درباره ویژگی های طنز در برنامه های تلویزیون نکاتی را ذکر کرده است.

۱ اتفاق مبارکی در اواسط اردیبهشت ۹۰ رخ داد و آن نشست صمیمی دست اندرکاران و برنامه سازان طنز در تلویزیون با مسئولین سیما بود که من برگزاری چنین برنامه ای را پیش از این به یاد ندارم که امیدوارم این نشست ها ادامه یابد و بتوانیم با مسئولین محترم به درک مشترکی در برنامه سازی حداقل در زمینه طنز دست پیدا کنیم.

۲ اصلاً مطالبه و توقع اصلی برنامه سازان از مسئولین سیما این است که بیایید با گفتگوهای رو در رو به دردی مشترک برسیم و از مفاهیم برداشتی مشترک داشته باشیم تا بتوان با سهولت و عمق بیشتری با مخاطب ارتباط برقرار کنیم. متأسفانه در گذشته برعکس آنچه توقع می رفت پیش از آماده شدن متن، برنامه سازان را مجبور به آغاز ساخت یک سریال یا برنامه خاص طنز می کردند در حالی که بایستی این مطالبه مسئولین از ما بود که بعد از حساسیت کارشناسی بالا روی حداقل متن ۱۰ قسمت اول کار شروع می شد.

۳ رهبر معظم انقلاب طنز را یک مقوله جدی می دانند، یک برداشت از این جمله است که طنز را باید جدی گرفت به همان مقدار که صاحبان امر مثلاً به مسائل تاریخی اهمیت می دهند، به مفاهیم بزرگ آن توجه می کنند متن آن با مشاوره های بزرگ و کوچک عمق پیدا می کند و با حساسیت دنبال می شود، بازیگران آن از بهترین ها انتخاب می شوند کار طنز هم باید اینگونه جدی گرفته شود برخی کار طنز را شوخی می گیرند.

۴ من خود را فردی مؤدب و اخلاقی می دانم و از اینکه بی ادبی ببینم اذیت می شوم، سعی کرده ام در کارهایم مقابل بد آموزی ها باشم لیکن مسئولین نیز باید به روشنی برای ما برنامه سازان طنز بگویند که اخلاقی بودن یا غیر آن را در یک برنامه چگونه می توان دریافت؟ مرز توهین و بی ادبی با غیر آن در کجاست؟

۵ در دهه اول انقلاب کار طنز برای بچه ها به صورت جدی دنبال می شد، امروز فقدان کار طنز برای خردسالانی که آینده مرز و بوم را از آنها می خواهیم کاملاً محسوس است. در سازمان صدا و سیما سال های سال کارگردانان، تهیه کنندگان و بازیگران خوبی را با هزینه ای بالا تربیت کرده که این سیر همچنان ادامه دارد، چه خوب است که حداقل برای آن هزینه سنگین دل مسئولین بسوزد و همه این سرمایه ها و نیروهای پرورش یافته در دامن سازمان صدا و سیما را گرد هم آوریم و از آنها در جهت ساخت برنامه های طنز استفاده کنیم.













خبرگزارى مهر (www.mehrnews.com)






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن