تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809810778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انهدام بزرگ ترین باند فروش موتورسیكلت های قاچاق


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: اعضای یك باند ۵۸ نفره كه با فروش موتورسیكلت های قاچاق با مدارك جعلی از مردم كلاهبرداری می كردند، از سوی ماموران اداره اطلاعات جنایی پایگاه ۹ آگاهی تهران دستگیر شدند. ۳ مهره كلیدی باند، موتورسیكلت و قطعات قاچاق را از ۳ كشور آسیایی می خریدند و با انتقال به كشور، به جای كالای داخلی می فروختند.
به گزارش «جام جم»، چندی پیش ماموران اطلاعات ـ جنایی پایگاه نهم آگاهی تهران از طریق گزارش مردمی، اطلاع یافتند مردی سیگارفروش در مغازه خود موتورسیكلت قاچاق را با مدارك جعلی به فروش می رساند.
با تشكیل پرونده ای در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری، ماموران، تحقیقات خود را با زیر نظر گرفتن مغازه مرد قاچاقچی آغاز و مشاهده كردند، افراد متعددی با ورود به مغازه، موتورسیكلت هایی را از صاحب مغازه تحویل می گیرند و از آن محل دور می شوند.
ماموران با هماهنگی قضایی وارد مغازه سیگارفروشی شدند و در این ارتباط مردی به نام بیژن را دستگیر كردند.
در بازرسی از مغازه یك كیس رایانه، لپ تاپ، اوراق خام مربوط به یكی از دادسراهای تهران و ده ها كارت جعلی موتورسیكلت كشف و ضبط شد.بیژن ـ متهم ـ در بازجویی های پلیسی با ادعای این كه اموال مكشوفه متعلق به برادرش محمد است، گفت از قاچاق بودن موتورسیكلت ها اطلاعی ندارد.
در حالی كه این متهم با قرار قانونی از سوی بازپرس حسینی در شعبه دوم دادسرای شهر ری در بازداشت به سر می برد، ماموران مطلع شدند برادر متهم ـ محمد ـ با تشكیل باندی، به خرید و فروش موتورسیكلت ادامه می دهد.
به این ترتیب پاتوق های احتمالی آنها زیر نظر گرفته شد تا این كه چند هفته پیش مخفیگاه محمد، سركرده فراری باند در یكی از محله های جنوبی شهر شناسایی و وی دستگیر شد. در بازرسی از خانه او ده ها موتورسیكلت قاچاق و مدارك جعلی مربوط به آنها كشف و ضبط شد.


اعتراف به یك سال فعالیت تبهكارانه
با انتقال متهم به پایگاه ۹ آگاهی تهران، وی در بازجویی گفت: از یك سال پیش با تشكیل باندی، كلاهبرداری هایم را شروع كردم. من، برادرم و یكی از دوستان مشتركمان با سفر به ۳ كشور آسیایی، موتورسیكلت و قطعات آن را می خریدیم و با تهیه برگه های جعلی مربوط به ترخیص آنها از گمرك، موتورسیكلت ها را وارد تهران می كردیم.
متهم اضافه كرد: با انتقال موتورسیكلت ها به چندین انبار، ۳ نفر از اعضای باند با مراجعه به مغازه های مختلف مشتری جذب می كردند.
در ادامه چند نفر از اعضای باند با تهیه پلاك های جعلی، مدارك مالكیت جعلی و برگه هایی كه مهر جعلی یكی از دادسراهای تهران روی آن ثبت شده بود، موتورسیكلت ها را آماده فروش می كردند. خریداران نیز گمان می كردند موتورسیكلت ها منع قانونی برای تردد در شهر ندارند.


تبانی صاحب ۳ دفترخانه با متهمان
متهم ادامه داد: با همدستی صاحبان ۳ دفترخانه، فروش موتورسیكلت ها را به قیمت ۸ تا ۱۳ میلیون تومان با مدارك جعلی ثبت كرده و سندها را به نام خریداران جدید انتقال می دادیم.
در تحقیق از مرد قاچاقچی معلوم شد او یك مامور راهنمایی و رانندگی و یك كارمند شماره گذاری یكی از مراكز پلیس راهنمایی و رانندگی را نیز فریب داده و با وعده پرداخت مبالغ كلان، در دام این باند گرفتار كرده است.
در ادامه مشخص شد سركرده باند تاكنون با فروش موتورسیكلت های قاچاق، مبالغی كلان به دست آورده است.
جستجوها برای یافتن دیگر اعضای فراری این باند ادامه داشت تا این كه ماموران ۶ مرد دیگر را كه یكی از آنها یك جاعل حرفه ای بود، دستگیر كردند.
در بازرسی از خانه جاعل حرفه ای، مهر جعلی یكی از دادسراهای تهران، مهر جعلی راهور ناجا، مركز شماره گذاری خودرو، مهرهای چند مامور عالی رتبه نیروی انتظامی، مهر آموزش و پرورش یكی از شهرستان های غرب كشور و ده ها سند و مدارك جعلی دیگر كشف و ضبط شد.
در تحقیق از این متهمان معلوم شد ۲ متهم سابقه دار دیگر كه با اعضای باند همكاری دارند، در گرگان و كازرون زندگی می كنند.


دستگیری ۲ متهم در گرگان و كازرون
ماموران با نیابت قضایی از سوی بازپرس حسینی، برای دستگیری متهمان عازم این دو شهر شدند و پس از چند روز كنترل محل رفت وآمد متهمان، آن دو را دستگیر كردند.
در بازرسی از منازل متهمان چندین دستگاه موتورسیكلت، سند و مدارك و پلاك های جعلی كشف و ضبط شد.
یكی از متهمان به پلیس گفت: موتورسیكلت های قاچاق را كه از محمد ـ سركرده باند ـ می خریدم، در شهرهای شمالی كشور از جمله گرگان، بابل، ساری، رشت و بندرانزلی به فروش می رساندم.
وی افزود: هر گاه موتورسیكلت های فروخته شده از سوی پلیس توقیف می شد، برگه های قضایی مبنی بر رفع توقیف آنها را جعل و با ارائه به مركز راهنمایی و رانندگی رفع توقیف كرده و با دریافت مبلغی، دوباره به صاحبانش تحویل می دادم. تاكنون به این شیوه از ۲۰۰ دستگاه موتورسیكلت رفع توقیف كرده ام.
در پی این اعتراف، دیگر متهم پرونده نیز در بازجویی اعتراف كرد از چند سال پیش در تهیه پلاك جعلی برای موتورسیكلت های قاچاق فعالیت دارد و روز دستگیری اش نیز ده ها پلاك جعلی را در باغچه خانه مادری اش پنهان كرده بود كه ماموران آنها را پیدا كردند.
در ادامه جستجوها، یك مامور مركز شماره گذاری موتورسیكلت، یك مامور راهور و ۳ مغازه دار كه در خرید و فروش موتورسیكلت ها همكاری داشتند و همچنین صاحب ۲ دفترخانه در پی عملیات های جداگانه دستگیر شدند.
با دستگیری ۱۷ عضو كلیدی این باند و اعتراف آنها به فروش صدها موتورسیكلت قاچاق با مدارك جعلی، جستجوها ادامه یافت و ۴۱ متهم دیگر كه با اعضای این باند همكاری داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند.
بازپرس حسینی، رئیس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری در این باره به «جام جم» گفت: با دستگیری ۵۸ متهم كه ۱۷ نفر از آنها از مهره های كلیدی این باند هستند، برای آنها قرار قانونی صادر شده و تحقیقات ادامه دارد






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن