تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815305136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساندي تايمز :جنگ با طالبان بحران مهاجرين افغان را افزايش داده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ساندي تايمز :جنگ با طالبان بحران مهاجرين افغان را افزايش داده است
يك هفته نامه انگليسي با پرداختن به موضوع جنگ با طالبان در طول مرز پاكستان با افغانستان اعلام كرد كه اين جنگ باعث افزايش بحران موجود در كمپهاي مهاجران شده است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از هفته نامه ساندي تايمز، روز گذشته 300 هزار مرد، زن و كودك پاكستاني كه از مزارع خود در باجور رانده شده بودند در كمپهايي در نزديكترين شهر نزديك به آنها يعني پيشوار اسكان داده شدند.

در يكي از اين كمپها به نام شيخ ياسين كه 13 هزار آواره در آن زندگي مي كنند به تازگي پنج كودك در اثر هيپوترمي ( پائين بودن حرارات بدن ) جان خود را از دست دادند. اين كودكان به دليل شيوع اسهال در اين كمپ ضعيف شده بودند.

اين در حالي است كه اصول بهداشتي در اين كمپها به هيچ وجه رعايت نمي شود و به دليل كمبود امكانات در آنها، مقامات پاكستاني اميدوارند كه بتوانند اين مهاجران را به اردوگاه "جالوزاي" در نزديكي پيشاور كه پيش از اين مهاجرين افغاني در آن سكونت داشتند انتقال دهند.

به گفته "محمد ادار" رئيس اداره كميسرعالي سازمان ملل در امور آوارگان در پيشاور، ميزان افراد بي خانمان شده در افغانستان به طور بي سابقه اي افزايش يافته و اين كار رسيدگي به آوارگان را مشكل مي كند.

بر اساس اين گزارش، جنگ با طالبان در پاكستان در ماه هاي اخير شدت بيشتري يافته و حملات آمريكا به مناطق قبيله نشين پاكستان نيز به بهانه مبارزه با طالبان و القاعده نيز تا حد چشمگيري افزايش يافته و همين امر موجب شده تا حمله به روستاها بدون اعلام قبلي افزايش پيدا كند كه اين امر آوارگي تعداد بيشتري از مردم پاكستان را در پي داشته است.

اين در حالي است كه آوارگي اين افراد با آغاز فصل سرما همراه شده و همين امر موجب شده تا وضعيت بي خانمانهاي حاضر در كمپهاي مهاجرين در حد بسيار رقت باري باشد. بطوري كه اغلب اين افراد براي بدست آوردن غذا و يا حتي آرد مجبور به فروش لباسهاي گرم خود مي شوند.
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن