تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815347757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توافق رهبران اقتصادي جهان براي حل بحران مالي


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: توافق رهبران اقتصادي جهان براي حل بحران مالي


تهران- خبرگزاري كار ايران
«جورج بوش»، رئيس‌‏جمهوري آمريكا اعلام كرد كه اجلاس فوق العاده گروه بيست(G20) «بسيار موفقت آميز» بود.

به گزارش"ايلنا" به نقل از رويتر، رهبران جهان در اين اجلاس موافقت كرده‌‏اند براي نوسازي سيستم‌‏هاي اقتصادي و بهبود تنظيم نهادهاي مالي كشورهاي‌‏شان همكاري كنند.
بوش اين مساله را در پايان اجلاس رهبران در واشنگتن با خبرنگاران در ميان گذاشت. او و ديگر شركت‌‏كنندگان همچنين بيانيه مشتركي درباره اصولي كه قرار است در ماه‌‏هاي آينده اجرا شود، صادر كردند.
جورج بوش در اين‌‏باره گفت: «با توجه به اين كه جهان با يكي از بزرگترين چالش‌‏هاي اقتصادي خود در چند دهه اخير مواجه شده است لزوم برنامه‌‏هاي بلند و ميان‌‏مدت براي حل اين بحران ضروري است.»
اين در حالي است كه «گوردون براون»، نخست‌‏وزير انگليس نيز در آغاز اين نشست با هشدار نسبت به تلاش‌‏ها دولت‌‏ها براي بستن مرزهاي خود با هدف جلوگيري از تبعات بحران جهاني بر اقتصاد كشور گفت: «چنين سياستي نه تنها كمكي به حل بحران كشورها-به‌‏تنهايي- نخواهد كرد، بلكه باعث تشديد شرايط بحراني كنوني خواهد شد.»
بر اساس اين گزارش، بيانيه اجلاس بيست از دولت‌‏ها مي‌‏خواهد براي افزايش هزينه‌‏هاي مصرفي، انگيزه‌‏هاي اقتصادي ارايه دهند. در عين حال بر نياز به همكاري بين‌‏المللي تاكيد مي‌‏گذارد و خواهان افزايش تقسيم اطلاعات مي‌‏شود.
اين بيانيه همچنين نوسازي صندوق بين‌‏المللي پول و بانك جهاني را پيشنهاد مي‌‏كند و مي‌‏گويد هر دو نهاد بايد نيازها و امكانات كشورهاي در حال رشد را بهتر منعكس كنند. بيانيه از صندوق بين‌‏المللي پول و ديگر نهادهاي مالي مي‌‏خواهد اجراي پيشنهادها را تا 31 ماه مارس آغاز كنند.
طبق اين گزارش، پيش از تشكيل جلسه در روز شنبه انتظار مي‌‏رفت رهبران درباره بهترين راه تثبيت سيستم مالي و به‌‏ويژه، ميزان نظارتي كه بايد بر نهادهاي مالي اعمال شود، اختلاف‌‏نظر داشته باشند. با اين حال، شركت‌‏كنندگان بر ارزش جلسه و مذاكرات، بدون توجه به نتيجه آن تاكيد گذاشتند. «آنگلا مركل»، صدراعظم آلمان در اين نشست يادآور شد كه اين نخستين بار است كه رهبران اقتصادهاي پيشرفته و در حال رشد باهم ملاقات مي‌‏كنند.
پايان پيام

كد خبر: 457840
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن